Newsletter

Polacy są skłonni więcej zapłacić za polską żywność, bo nie jest „uprzemysłowiona”

12.11.2019, 16:18aktualizacja: 12.11.2019, 16:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Artykuły spożywcze polskiej produkcji cieszą się na tyle dobrą opinią wśród Polaków, że konsumenci są gotowi płacić za polską żywność więcej niż za podobne produkty zagraniczne - wynika z raportu Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS).

Raport jest częścią projektu Polski Monitor Opinii - będącego inicjatywą PKO Banku Polskiego, Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) oraz Forum Zrównoważonej Technologii.

Marcin Duma, prezes IBRiS, cytował również dane raportu mówiące o tym, że aż 94 proc. ankietowanych Polaków twierdzi, że rodzime produkty żywnościowe wyróżniają się dobrym smakiem.

Polska żywność jest też uważana przez respondentów za bezpieczną, co wiąże się ze sposobem jej wytwarzania. „To, co jest wyprodukowane w Polsce, wydaje się nam nie jakieś super uprzemysłowione, ale przez to właśnie bliższe natury, bezpieczniejsze” - podkreślił Duma.

Jak dodał, Polacy „są gotowi płacić więcej za polski produkt, który będzie zdrowszy i będzie posiadał te wszystkie cechy, które oni cenią”.

Wskazał przy tym, że 1/3 badanych sprawdza nie tylko, skąd pochodzi dany artykuł spożywczy, ale również - jaki ma skład. „Zaczynamy wybierać produkty opatrzone pustą etykietą, tzn. żeby tych składników było jak najmniej i żeby przypadkiem nie pojawiało się tam żadne E z numerkami” - powiedział prezes IBRiS.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 12.11.2019, 16:18
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ