Pobierz materiał i Publikuj za darmo
WIDEO: Zjednoczone Emiraty Arabskie
"Środowisko biznesowe w ZEA jest z jednej strony niesamowicie wymagające, jednak z drugiej wysiłek włożony w działania na tym rynku potrafi być rzeczywiście doceniony przez tamtejszych konsumentów oraz partnerów biznesowych. Przykładem na to są chociażby firmy Inglot, czy Eris - spółki, które osiągnęły sukces działając w różnych modelach biznesowych" - mówi prezes MK Business Link Sp. z o.o., firmy stanowiącej biznesowy łącznik pomiędzy Polską a Emiratami Arabskimi.
Jak zaznacza, główną zasadą we współpracy z tym rynkiem, jest znajomość różnic kulturowych, sposobu postrzegania świata oraz prowadzenia biznesu przez Emiratczyków, połączona z ogromną cierpliwością i wytrwałością. "Na zainteresowanie partnera z Emiratów, w sytuacji w której cały świat skupia się u nich, trzeba sobie zapracować oraz zdobyć absolutne i niepodważalne zaufanie. Bez wypracowanych relacji a wręcz bez zawarcia szczerej przyjaźni, trudno będzie ruszyć na podbój Emiratów" - powiedziała Kasińska.
Dodała, że trzeba też edukować m.in., jakie są zalety polskich produktów i usług oraz przewaga konkurencyjna nad innymi europejskimi firmami. "Jak już nam uwierzą w nasz potencjał, to przechodzimy do etapu przedstawienia naszej oferty. Co zauważamy w tym momencie to fakt, iż rynek Emiratów jest zachwycony jakością polskich produktów i ich atrakcyjnymi cenami, jednakże z drugiej strony - panuje tam olbrzymia konkurencja wynikająca z pragnienia producentów z całego świata, aby być na półkach sklepów w Emiratach, jako kraju luksusu i ogromnych możliwości. W konsekwencji mimo świetnego produktu trzeba jeszcze mieć pomysł na to jak z nim przebić się przez konkurencję" - powiedziała.
Mówiąc o pomocy na jaką ze strony MKBL mogą liczyć polscy przedsiębiorcy wymieniła m.in. wsparcie działów eksportu w wyjściu z ofertą na rynki Zatoki, promocję produktów i usług, nawiązanie kontaktów biznesowych oraz ich podtrzymywanie. "Zależy nam aby nasze wsparcie miało charakter rzeczywisty i nie ograniczało się wyłącznie do konsultingu, ale do realnego wejścia w procesy eksportowe" - zaznaczyła.
Ponadto wymieniła wsparcie polskich firm w pozyskiwaniu inwestorów z krajów Zatoki. "Dokonujemy tego poprzez wspólną pracę wraz z kontrahentem nad odpowiednim przygotowaniem materiału inwestycyjnego, wymaganymi optymalizacjami, przeprowadzaniem analiz opłacalności, opracowaniem kampanii promocyjnej i informacyjnej na rynkach Zatoki" - powiedziała. MKBL może wesprzeć też polskie firmy w założeniu i prowadzeniu działalności na terenie Emiratów. "W tym momencie, w szczególny sposób chcielibyśmy zwrócić uwagę na Ras Al. Khaimah, jeden z Emiratów, który w bardzo prężny i systemowy sposób zachęca obecnie do otwierania działalności na własnym obszarze" - powiedziała Kasińska.
Jak zauważyła, rząd ZEA chcąc uniezależnić kondycję swojej gospodarki od produkcji ropy, podjął szereg inicjatyw zachęcających zagranicznych inwestorów oraz producentów do wejścia na swój rynek. "Już samo Expo 2020 jest tego dobitnym przykładem i z punktu widzenia polskich przedsiębiorców stanowi ogromną szansę na rozwój. Jeżeli chodzi o zakładanie spółek, warto wziąć pod uwagę przywileje i możliwości płynące z funkcjonowania w którejś z wybranych specjalnych stref ekonomicznych, np. Ras Al. Khaimah" - powiedziała.
Instytucją rządową, która wspiera proces udzielania licencji na prowadzenie działalności w Ras Al. Khaimah, jest Ras Al. Khaimah Investmet Authority (RAKIA). Zawarła ona z MK Business Link umowę o współpracy w sprawie wsparcia przy licencjonowaniu podmiotów z Polski.
Jak podkreśla dyrektor operacyjny RAKIA Probir Chakraborty, Ras Al. Khaimah jest jedną z głównych lokalizacji biznesu na Bliskim Wschodzie, oferuje światowej klasy, innowacyjne udogodnienia dla firm poszukujących niskich kosztów operacyjnych i wysoce konkurencyjnych rozwiązań biznesowych. "W RAKIA inwestorzy mogą uzyskać wszystko: od licencji biznesowych poprzez opcje leasingu na tereny i powierzchnię biurową aż po wizy" - powiedział. Dodał, że w porównaniu do innych lokalizacji w regionie, koszty ustanowienia i prowadzenia działalności gospodarczej są o ok. 25 - 30% niższe.
"Niższe koszty rejestracji, infrastruktury biznesowej i kadr są tylko niektórymi z czynników, które przyczyniają się do przewagi konkurencyjnej działalności gospodarczej (w tej strefie - PAP)" - argumentuje Chakraborty. RAKIA jako jedyna oferuje ponadto obszar specjalnej strefy ekonomicznej i nieobjęty taką strefą. Obiekty przemysłowe z licencją poza specjalną strefą ekonomiczną mogą cieszyć się zwolnieniem z cła, gdy ich produkty sprzedawane są na rynkach GCC (region ten składa się z Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu, Bahrajnu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Omanu) i GAFTA (Wielka Arabska Strefa Wolnego Handlu).
Jak dodał, emirat Ras Al Khaimah jest - z punktu widzenia eksportu i importu - idealnie położony blisko portów morskich i lotniczych oraz jest furtką do rosnących rynków Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej z populacją 350 milionów konsumentów. "Łatwy dostęp do strategicznych rynków, trzy miliardy konsumentów w promieniu pięciogodzinnego lotu, dwie autostrady w pobliżu, trzy porty morskie i trzy lotnicze i 45-minutowy dojazd do lotniska międzynarodowego w Dubaju, a także geostrategiczne usytuowanie Ras Al Khaimah's w Zatoce Perskiej, co jest kluczowym czynnikiem eksportu na region MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna) i azjatycki, czynią z RAKIA preferowany wybór na ustanowienie działalności" - powiedział dyrektor operacyjny RAKIA.
Dodał, że RAKIA została ostatnio wyróżniona przez londyński International Finance Magazine jako najlepsza strefa wolnego handlu 2014 roku w regionie GCC oraz najlepsza strefa Bliskiego Wschodu przez londyński Global Banking and Finance Review.
Wśród zachęt w obszarze objętym jurysdykcją specjalnej strefy ekonomicznej Chakraborty wymienił pełne zwolnienie od podatku dochodowego i korporacyjnego, 100 proc. własności zagranicznej, 100 proc. repatriacji kapitału i zysków, co czyni tę strefę "najbardziej atrakcyjną i najszybciej rozwijającą się specjalną strefą ekonomiczną" dla aspirujących przedsiębiorców.
W strefie RAKIA mieszczą się firmy z różnych sektorów m.in. produkujące metale, plastiki, samochody i produkty szybkozbywalne (FMCG). Sektorem z dużym potencjałem wzrostu - jak mówi Chakraborty - jest przemysł motoryzacyjny. W parkach przemysłowych inwestycje ulokowały takie globalne korporacje jak m.in. amerykańska Guardian Glass, francuska Arc International & SaverGlass, Zamil Steel z Arabii Saudyjskiej, Falcon Technologies International z ZAE, SeAH Steel z Południowej Korei, Dabur & Mahindra Motors z Indii, Duscholux z Niemiec, czy Vesuvius and Ahmad Tea z Wielkiej Brytanii.
"Na liście klientów RAKIA są firmy z ponad 100 krajów. Zarówno kraje sąsiadujące, jak i europejskie okazały duże zainteresowanie inwestowaniem w RAKIA" - powiedział dyrektor Chakraborty.
"Ras Al Khaimah jest wschodzącym emiratem, który ma wiele do zaoferowania. Rząd Ras Al Khaimah poczynił ostatnio znaczące inwestycje w turystyce, ochronie zdrowia, obiektach handlowych i mieszkalnictwie, jak również w infrastrukturze użyteczności publicznej i energetycznej. Ras Al Khaimah odnosi korzyści z silnej polityki gospodarczej i praworządności pod przewodnictwem jego wysokości szejka Saud bin Saqr Al Qasemi. (...) Emirat Ras Al Khaimah jest dlatego postrzegany jako realna i ekscytująca opcja dla nowych firm i ekspansji istniejących" - podsumował.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.03.2015, 11:19 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu