Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dorota Malecka: Dziś jesteście twórcami wysokiej klasy technologii, ale zaczynaliście inaczej. Jak toczyła się historia firmy?
Daniel Śliwka: Naszą przygodę z branżą rozpoczynaliśmy kilkanaście lat temu jako konstruktorzy zajmujący się przerabianiem samochodów spalinowych na elektryczne. W międzyczasie wspieraliśmy i współtworzyliśmy liczne projekty z zakresu elektromobilności na całym świecie. Stworzone przez nas napędy zostały użyte przy konstrukcji Ecocar - pierwszych elektrycznych taksówek w Europie. Naszym dziełem są także podzespoły do elektrycznego pojazdu rajdowego do rallycrossu, czyli najbardziej ekscytującej odmiany motosportu. Jako Elimen Group oferujemy różnorodne silniki elektryczne i przeznaczone do nich falowniki. Odpowiadają one na potrzeby bardzo dynamicznie zmieniającego się rynku, na który spoglądamy globalnie. Dodatkowo pracujemy nad wdrożeniem do produkcji modułowych, szybkich stacji ładowania do samochodów elektrycznych.
Dorota Malecka: Działacie w trudnym otoczeniu rynkowym spowodowanym globalnym spowolnieniem gospodarki.
Daniel Śliwka: O branży motoryzacyjnej mówi się, że jest odporna na kryzys. Nasz indyjski kontrahent, firma Flash Electronics, od trzech dekad działa na tamtejszym rynku pojazdów osobowych, uczestnicząc w tworzeniu czystego transportu w jednym z najbardziej zaludnionych państw świata. W Indiach szczególną popularnością cieszą się pojazdy 2- i 3-kołowe z napędem elektrycznym. Analizy wskazują, że segment ten wzrośnie od 50% do 70% do 2030 roku. Poza wspomnianą współpracą z indyjskim partnerem prowadzimy rozmowy z amerykańską spółką działającą w sektorze zbrojeniowym, zainteresowaną wykonaniem napędu elektrycznego na zamówienie. Pod koniec lutego bieżącego roku rozpoczęliśmy rozmowy z włoskim producentem silników elektrycznych, który jest zainteresowany najnowszymi falownikami typu 1542 SiC. Ten projekt od samego początku cieszy się ogromnym zainteresowaniem potencjalnych klientów, przede wszystkim za sprawą doskonale przemyślanej konstrukcji, spełniającej najbardziej wymagające kryteria w zakresie uproszczenia procesu instalacji, konfiguracji i kontroli.
Dorota Malecka: Wróćmy do współpracy z indyjskim Flash Electronics. Niedawno podpisaliście umowę licencyjną na produkcję silników elektrycznych i falowników. Jaka jest wartość tego kontraktu?
Daniel Śliwka: Mogę jedynie powiedzieć, że Flash Electronics w ciągu dwóch lat na współpracę z nami, łącznie z uruchomieniem linii produkcyjnej, przeznaczy równowartość ok. 87 mln zł. Podpisanie umowy licencyjnej to efekt kilkumiesięcznych rozmów i negocjacji pomiędzy spółkami Elimen Group i Flash Electronics, której kulminacja nastąpiła podczas naszej wizyty w Indiach w styczniu bieżącego roku. Umowa przewiduje na początek produkcję czterech rodzin silników o bazowych parametrach momentu szczytowego 3200Nm, 360Nm, 64Nm, 25Nm i mocach odpowiednio 360kW, 180kW, 16kW i5,7 kW, jak również przeznaczonych do nich falowników. Szacowane wielkości produkcji sięgać będą od 3 do 25 tysięcy jednostek miesięcznie.
Dorota Malecka: Jakie najważniejsze cele i wyzwania stoją obecnie przed spółką?
Daniel Śliwka: Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w obszarze projektowania i produkcji napędów elektrycznych zasilanych napięciem 400V oraz 800V, które wykorzystywane są w elektrycznych autobusach i pojazdach dostawczych. Jako projektanci dysponujemy już gotowym kompletem tych urządzeń, które trafią do produkcji seryjnej.
Źródło informacji: Capital24tv.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 26.05.2023, 13:31 |
| Źródło informacji | Capital24tv.pl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ