Newsletter

Polski „elektryk” będzie elegancki i zmysłowy

05.03.2020, 17:16aktualizacja: 05.03.2020, 17:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Kmieciński (1)
PAP/M. Kmieciński (1)
Elektryczne auta zaprojektowane dla ElectroMobility Poland są przestronne. „Zbliżając się do nich czujesz, że stoisz przed produktami pochodzącymi z wyższego segmentu. Daje to poczucie dobrego stosunku jakości do ceny” – mówi Roberto Piatti, szef Torino Design, studia w którym powstały projekty polskich „elektryków”. Według zapowiedzi auta będą miały swoją premierę do końca czerwca tego roku.

Torino Design zostało założone blisko 15 lat temu. Zaczynali jako maleńkie studio projektowe, a dziś są prawdopodobnie jednym z największych. Roberto Piatti, były dyrektor zarządzający znanego studia Stile Bertone, postanowił skupić pod swoimi skrzydłami najlepszych w Turynie specjalistów z branży motoryzacyjnej.

„Pomysł brzmiał: niewielu, ale dobrych. Wychodząc od tej idei stworzyliśmy firmę i od razu zdobyliśmy zaufanie klientów, którzy znali nas już wcześniej – wyjaśnia Piatti. - Staramy się zachować status firmy prywatnej i niezależnej, bo daje nam to wiele swobody w pracy z przedsiębiorstwami motoryzacyjnymi na całym świecie” – dodaje prezes i dyrektor zarządzający Torino Design. Reszta większych ośrodków projektowych w większości należy obecnie do firm motoryzacyjnych.

Torino Design brało udział w realizacji około 300 modeli aut dla najsłynniejszych marek świata, m.in. BMW, Ferrari, Suzuki i Scanii. Ostatnio firma skupiała się na tworzeniu koncepcji pojazdów elektrycznych, w których dostrzega przyszłość motoryzacji.

Najnowszym dziełem zespołu z Turynu jest projekt pierwszego polskiego samochodu elektrycznego. Dwie wersje nadwozia: hatchback i SUV powstały na zlecenie ElectroMobility Poland. Włoski team wsparł w pracy Tadeusz Jelec, legendarny projektant związany m.in. z Jaguarem. „Mieliśmy na uwadze fakt, że powinien to być samochód, z którego Polacy będą dumni. Jednocześnie jestem przekonany, że nowoczesna koncepcja produktu powinna przemawiać do każdego klienta, nie tylko polskiego” – mówi Piatti.

Ogólnoświatowa sieć dystrybucji sprawia, że wszystkie produkty (nie tylko samochody) są dziś projektowane z myślą o rynku globalnym, a nie lokalnym. Mają się podobać potencjalnym nabywcom pod każdą szerokością geograficzną. W projekcie polskiego „elektryka” zostały jednak zawarte akcenty związane z naszą kulturą, chodzi głównie o kolorystykę i faktury zastosowanych materiałów.

„Zaprojektowane przez nas samochody mają ładne sylwetki i proporcje. Wierzymy, że taka koncepcja produktu będzie przemawiać do każdego, a nie tylko do polskiego klienta” - mówi Piatti. I dodaje: „Ładna sylwetka i proporcje stanowią klucz do sukcesu rynkowego, bo właśnie te elementy klienci dostrzegają za pierwszym razem, kiedy patrzą na samochód” – dodaje.

Projektując polskie samochody elektryczne specjaliści z Torino Design poszli bardziej tropem godności i elegancji niż arogancji sportowego charakteru auta. „Pojazdy te składają się z gładkich, a jednocześnie wysoce złożonych powierzchni, które nadają im również swego rodzaju zmysłowy i seksowny wygląd” – podkreśla Piatti.

Czy w podobny sposób projekt Włochów odbiorą polscy konsumenci - przekonamy się już w połowie tego roku.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.03.2020, 17:16
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ