Pobierz materiał i Publikuj za darmo
PKN ORLEN S.A. ("Spółka") informuje o wysokości kosztów poniesionych dla programu publicznych emisji obligacji, skierowanych do inwestorów indywidualnych ("Program").
Łączne koszty Programu, w ramach którego zostało przeprowadzonych pięć emisji obejmujących 2 000 000 obligacji Serii A, 2 000 000 obligacji Serii B, 2 000 000 obligacji Serii C, 2 000 000 obligacji Serii D oraz 2 000 000 obligacji Serii E, wyniosły 5 475 518,80 PLN łącznie na cały program.
Powyższa kwota obejmuje:
- koszty przygotowania i przeprowadzenia ofert obligacji - 3 097 382,84 PLN,
- koszty dotyczące sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztów doradztwa -
1 242 878,01 PLN,
- koszty promocji ofert obligacji - 1 135 257,95 PLN.
Średni koszt przeprowadzenia ofert przypadający na jedną oferowaną obligację - o wartości nominalnej 100,00 PLN - wyniósł 0,13 PLN p.a.
Spółka nie ponosiła kosztów wynagrodzenia subemitentów, ponieważ nie zawierała umów subemisji w związku z ofertami obligacji.
Wydatki związane z Programem (poza kosztami promocji ofert obligacji) zostały ujęte jako rozliczenia międzyokresowe czynne i systematycznie obciążają wynik finansowy od dnia emisji obligacji Serii A (6 października 2017 roku) do dnia wykupu obligacji Serii E (13 lipca 2022 roku). Koszty promocji ofert obligacji ujęte zostały w wyniku finansowym w momencie ich poniesienia.
Z podatkowego punktu widzenia koszty transakcyjne stanowią koszty uzyskania przychodów i są potrącalne w dacie ich ujęcia w księgach.
Patrz także: raport bieżący nr 87/2018 z dnia 27 czerwca 2018 roku.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.10.2018, 17:13 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |