Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Biuletyn PPK to nowa, comiesięczna publikacja PFR Portal PPK, spółki odpowiedzialnej za promocję i szerzenie wiedzy o Pracowniczych Planach Kapitałowych. W aktualnym, drugim numerze biuletynu, znajdują się bieżące dane dotyczące PPK, artykuł Roberta Zapotocznego, prezesa zarządu PFR Portal PPK o korzyściach z programu dla najmniej zarabiających, relacja z gali rozdania nagród „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” oraz aktualności związane z obsługą programu.
W porównaniu do danych prezentowanych miesiąc temu, wzrosła zarówno liczba pracodawców, którzy uruchomili program, jak i liczba pracowników, będących uczestnikami PPK. Partycypacja w Pracowniczych Planach Kapitałowych wyniosła na koniec listopada 30,30%, a w największych firmach, zatrudniających ponad 250 pracowników, wynosi prawie 45%. Wynik ten to nie tylko efekt szerokiej akcji informacyjnej w firmach z I etapu wdrażania PPK, ale też wprowadzenia programu jako benefitu pracowniczego, szczególnie atrakcyjnego w czasie pandemii. Jeśli chodzi o dane demograficzne, PPK cieszy się większym powodzeniem wśród mężczyzn, a średnia wieku uczestników to 39 lat. Najwięcej pracowników przystępuje do programu w województwie mazowieckim i dolnośląskim. Prawie 96% oszczędzających w programie to Polacy, wśród osób innej narodowości dominuje ukraińska.
Łączna wartość aktywów netto funduszy zdefiniowanej daty to aktualnie 7,21 mld złotych, z czego 3,59 mld wpłacili pracownicy, 2,72 mld pracodawcy, 0,86 mld stanowią dopłaty od państwa. Pozostała kwota (395,74 mln złotych) to zysk wypracowany przez fundusze zdefiniowanej daty. Oznacza to, że średnio do każdej złotówki, wpłacanej przez pracownika na rachunek PPK, drugą dokłada pracodawca i państwo.
Osoby, oszczędzające w programie, faktycznie mają powody do zadowolenia. Na rachunku uczestnika PPK zarabiającego 5300 zł, oszczędzającego w PPK od grudnia 2019 r., w zależności od grupy FZD znajduje się średnio od 2591 zł do 3549 zł więcej niż on sam wpłacił do PPK. To oznacza dla uczestnika PPK od 106% do 146% zysku. Jeszcze większymi zyskami mogą się cieszyć pracownicy, którzy obniżyli wpłatę własną do 0,5%. O tym, dlaczego właśnie mało zarabiający powinni oszczędzać w PPK i jak Polski Ład może im ułatwić decyzję, pisze Robert Zapotoczny.
„Podwyżka wynagrodzenia to szansa na gromadzenie dodatkowego kapitału w ramach PPK dla osób, które z uwagi na niższe pensje i brak nadwyżek w budżecie domowym nie podjęły do tej pory decyzji o oszczędzaniu w tym programie. (…) Zmiany wynagrodzenia netto, wynikające z Polskiego Ładu, spowodują, że finansowanie wpłat do PPK z pensji będzie dla pracownika mniej odczuwalne” – podkreśla prezes PFR Portal PPK.
W biuletynie znajdziemy także relację z gali wręczenia nagród specjalnych „Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca” dla firm, które wykazały ponadprzeciętne zaangażowanie w budowanie przyjaznego środowiska pracy oraz oszczędności emerytalnych i bezpieczeństwa finansowego pracowników i uzyskały co najmniej 50% partycypację w PPK.
W aktualnościach eksperci PFR Portal PPK odnoszą się do wezwań PFR do zawarcia umowy o zarządzanie oraz konieczności weryfikacji prawa do niewdrożenia PPK dla firm, w których obowiązują Pracownicze Programy Emerytalne. Pełna treść grudniowego Biuletynu PPK znajduje się tutaj.
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz: media@pfrportal.pl.
Źródło informacji: PFR Portal PPK
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 08.12.2021, 10:34 |
| Źródło informacji | PFR Portal PPK |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Alior Bank wchodzi w nową erę komunikacji cyfrowej dzięki współpracy z Adobe i Dentsu
Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę z globalnym liderem technologii marketingowej, firmą Adobe oraz partnerem wdrożeniowym Dentsu Polska w celu uruchomienia nowej platformy kampanijnej opartej na Adobe Experience Platform. To kolejny krok w cyfrowej transformacji banku, mający na celu usprawnienie komunikacji z klientami a jednocześnie realizację celów strategii „Alior Bank. Albo nic”.- 17.12.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Alior Bank
-
Image
Transformacja energetyczna ma także oblicze efektywnego energetycznie budynku PAP
„Sektor budynkowy odpowiada za 40 proc. zużycia energii, tak więc zwiększenie jego efektywności jest kluczowym elementem transformacji energetycznej kraju” - mówiła dr Joanna Remiszewska, dyrektor ds. public relations w Rockwool Polska podczas kongresu Polska Moc Biznesu.- 17.12.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
- 16.12.2025, 16:44
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ