Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Każdy specjalista SEO (po)twierdzi, że „content is king”. Zadbaj o treści na firmowej stronie www!
Aby znaleźć się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, trzeba wiedzieć, jak ona działa. Czym zatem kierują się algorytmy Google, kiedy porządkują strony internetowe w takiej, a nie innej kolejności? Otóż istnieje ponad 200 czynników rankingowych, o których wiadomo na pewno - i bliżej nieokreślona ilość kwestii, jakie pozostają w sferze domysłów (i testów) branży SEO. Generalna zasada Google jest następująca: na pierwszych miejscach umieszczać te adresy, które będą najbardziej przydatne dla danego użytkownika. Wyszukiwarka ocenia to na podstawie:
• treści otrzymanego zapytania,
• zawartości witryn ze swojego indeksu,
• historii odwiedzanych wcześniej stron,
• aktualnej lokalizacji (na bazie adresu IP lub danych GPS),
• preferencji użytkowników o podobnym profilu.
2 osoby wpisujące identyczne zapytanie mogą mieć zupełnie różne wyniki przed sobą. Aczkolwiek kilka elementów wydaje się uniwersalnych, zwłaszcza dotyczących jakości poszczególnych stron internetowych. Poziom merytoryczny, przejrzystość oraz aktualność zawartości to niejedyny wyznacznik finalnej oceny wystawianej przez algorytmy Google.
Pozyskuj linki w maksymalnie naturalny sposób - jakość, a nie ilość
Kolejnym z ważkich elementów są odnośniki z zewnętrznych domen. Wyszukiwarka traktuje je jako sygnał, że to użytkownicy polecają sobie nawzajem różne adresy. Przy czym coraz lepiej radzi sobie z odróżnianiem internetowego spamu od autentycznych rekomendacji. Dlatego działania określane przez specjalistów SEO jako link-building trzeba prowadzić z niezwykłym wyczuciem.
Omawiając efektywne sposoby na pozycjonowanie stron, trzeba przypomnieć o roli wytycznych jakościowych. Twórcy wyszukiwarki stworzyli swego rodzaju podręcznik ze wskazówkami, które warto wdrażać.
Prowadzenie kampanii Google Ads
Google Ads, druga forma marketingu online, która umożliwia kontrolowanie nie tylko miesięcznych wydatków, ale również i sposobu targetowania przekazu promocyjnego. Sami decydujemy, kiedy oraz gdzie wyświetlana będzie strona internetowa. Zaawansowane ustawienia reklam Google Ads pozwalają także precyzyjnie oraz maksymalnie skutecznie docierać do wcześniej wybranej grupy docelowej.
Ogólnie rzecz biorąc, witryna powinna być dobrze zoptymalizowana i czytelna dla internautów, a co za tym idzie także dla Google oraz trzeba pamiętać, że skuteczna strategia musi być zawsze dobrana do potrzeb i oczekiwań kienta.
Źródło informacji: Agencja AFTERWEB
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.04.2022, 14:16 |
Źródło informacji | Agencja AFTERWEB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |