Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Aby wyświetlić wersję multimedialną wiadomości, kliknij: https://www.multivu.com/players/uk/8305051-premiere-volvo-trucks-first-all-electric/
Zdjęcie: https://mma.prnewswire.com/media/675665/Volvo_Electric_Trucks.jpg
„Z ogromną dumą prezentujemy pierwszy z serii napędzanych w pełni elektrycznie samochodów ciężarowych Volvo, gotowy do regularnej eksploatacji. Tym samym miastom, których ambicją jest zrównoważony rozwój, umożliwiamy wykorzystanie zalet zelektryfikowanego transportu” - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.
Lepsza jakość powietrza i mniejszy hałas w mieście pozwolą się na większą niż obecnie swobodę w planowaniu rozwoju budownictwa mieszkaniowego i infrastruktury. Napędzany elektrycznie samochód ciężarowy, o zerowej emisji spalin, może być użytkowany wewnątrz budynków magazynowych i w tzw. zielonych strefach. Z kolei niski poziom hałasu daje możliwość zwiększenia liczby operacji transportowych w nocy, co skutkuje odciążeniem infrastruktury drogowej w ciągu dnia.
Zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi jest duże. Wielu potencjalnych klientów pyta o możliwości, jakie zapewnia ta nowa technologia oraz o to, jaki może być jej wpływ na ich działalność.
„Aby przechodzenie na nową technologię odbywało się płynnie i bezpiecznie, będziemy proponować kompleksowe rozwiązania, zależnie od indywidualnych potrzeb klientów w zakresie cykli roboczych, ładowności, dyspozycyjności, zasięgu i innych parametrów. Rozwiązanie takie może obejmować wszystko, od analizy tras i optymalizacji akumulatorów po obsługę serwisową i finansowanie. Volvo Trucks blisko współpracuje z kilkoma dostawcami urządzeń do ładowania akumulatorów. Jak zawsze, celem jest zapewnienie klientom dużej dyspozycyjności i wydajności” - mówi Jonas Odermalm, dyrektor ds. strategii produktowej Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.
Za ofertą Volvo Trucks kryje się skumulowane doświadczenie Grupy Volvo dotyczące rozwiązań w zakresie zelektryfikowanego transportu. Od 2010 r. siostrzana firma - Volvo Buses - sprzedała ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów. Zastosowana w Volvo FL Electric technologia napędu i magazynowania energii została od podstaw gruntownie przetestowana i jest objęta pełnym wsparciem rozległej sieci Volvo Trucks w obszarze sprzedaży, serwisu i dostaw części.
„Z doświadczenia wiemy, jak ważna we wdrażaniu elektryfikacji na dużą skalę jest kooperacja miast, dostawców energii i producentów pojazdów. Dzięki atrakcyjnym zachętom, uzgodnionym standardom oraz długofalowej strategii dotyczącej urbanistyki i rozwoju infrastruktury ładowania akumulatorów, proces ten można znacznie przyspieszyć” - wyjaśnia Jonas Odermalm.
Zdaniem Volvo Trucks, żeby poradzić sobie z wyzwaniami, takimi jak wytwarzanie energii elektrycznej i akumulatory, do kwestii elektryfikacji transportu należy podchodzić całościowo.
„Na przykład, aby zagwarantować odpowiedzialny sposób pozyskiwania surowców do produkcji ogniw elektrycznych, Grupa Volvo współpracuje z siecią Drive Sustainably, monitorującą ten problem. Ponadto Grupa Volvo angażuje się w różnorodne projekty, w ramach których akumulatory pochodzące z elektrycznych pojazdów użytkowych otrzymują drugie życie jak magazyny energii. Nie na wszystkie pytania dotyczące akumulatorów znaleziono już odpowiedź, lecz aktywie działamy, zarówno w ramach Grupy, jak i w porozumieniu z innymi podmiotami, na rzecz rozwoju i opracowywania potrzebnych rozwiązań” - podkreśla Jonas Odermalm.
Pierwsze samochody ciężarowe z serii Volvo FL Electric właśnie wchodzą do regularnej eksploatacji w Goeteborgu, rodzinnym mieście Volvo Trucks.
Fakty:
- Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.
- Układ napędowy: Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW, maks. moc ciągła 13 kW, dwubiegowa skrzynia biegów, wał napędowy, tylna oś napędowa. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm.
- Źródło energii: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych, wydajność od 100-300 kWh.
- Zasięg użyteczny: do 300 km.
- Ładowanie akumulatorów: prądem przemiennym (AC) z sieci elektroenergetycznej (22 kW) lub prądem stałym (DC) za pośrednictwem urządzenia CCS/Combo2, do 150 kW.
- Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie, 1-2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) - dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.
- Pierwsze dwa egzemplarze Volvo FL Electric będą użytkowane przez firmę komunalną Renova oraz firmę transportową TGM.
- W ramach projektu Off Peak City Distribution zbadano skutki nocnej dystrybucji towarów w Sztokholmie. Dzięki realizacji transportu poza godzinami szczytu komunikacyjnego, pojazdy ciężarowe potrzebowały na wykonanie zadania jedną trzecią czasu, w porównaniu czasem wymaganym w ciągu dnia.
Aby uzyskać dostęp do filmów o jakości telewizyjnej, związanych z niniejszą informacją prasową i nie tylko, odwiedź stronę http://www.thenewsmarket.com/volvotrucks
Zdjęcia i filmy są dostępne w galerii zdjęć i filmów Volvo Trucks, pod adresem http://images.volvotrucks.com
Koncern Volvo Trucks dostarcza kompletne rozwiązania transportowe dla profesjonalistów i wymagających klientów, oferując pełną gamę samochodów ciężarowych o średniej i dużej ładowności. Serwis zapewnia 2100 dealerów i stacji obsługi w ponad 130 krajach. Samochody ciężarowe są produkowane w 16 krajach. W 2017 r. dostarczono ponad 112 000 tych pojazdów. Koncern Volvo Trucks jest częścią Grupy Volvo, jednego z czołowych światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz silników morskich i przemysłowych. Grupa Volvo dostarcza również kompletne rozwiązania finansowe i serwisowe. Kluczowymi wartościami Volvo Trucks są jakość, bezpieczeństwo i troska o środowisko naturalne.
KONTAKT:
Renata Stefańska-Sobczak
PR Region CEE
tel. +48 601 33 44 38
e-mail: renata.stefanska@volvo.com
Źródło: Volvo Trucks
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2018, 15:32 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ