Newsletter

Biznes i finanse

Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego: odnotowaliśmy potężną dynamikę wzrostu w okresie pandemii

26.08.2021, 16:48aktualizacja: 26.08.2021, 16:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (2)
PAP/S. Leszczyński (2)
Uruchomiliśmy całą swoją działalność online rok przed pandemią, co spowodowało potężną dynamikę wzrostu, zwłaszcza w okresie pandemicznym – powiedział Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego. W 2020 r. spółka osiągnęła przychody o 5 mld wyższe niż rok wcześniej.

Szef Totalizatora Sportowego podczas panelu poświęconego rozwojowi e-gospodarki na Forum Wizja Rozwoju w Gdyni wyliczył, że w 2019 r. spółka zrealizowała dochody na poziomie prawie 10 mld zł, z czego 40 proc. stanowiła sprzedaż online poprzez platformy Total Casino i Lotto.pl. W 2020 r. przychody spółki wyniosły już ponad 15 mld zł. „Ta dynamika jest ogromna” – podkreślał Cieślik. 

Według Prezesa Zarządu Totalizatora Sportowego pandemia zwiększyła tempo rozwoju innowacji; znacząco wpłynęła też na wzrost aktywności klientów w obszarze online.

„Rozwój online, który był na całym świecie bardzo znaczący nie tylko w pandemii - w branży rozrywkowej na poziomie 8-9 proc. w stosunku do rynku tradycyjnego - w czasie pandemii bardzo przyspieszył” – zaznaczył. 

Spółka zauważyła migrację klientów z sieci stacjonarnej do sieci online i towarzyszący temu wysoki wzrost przychodów, zwłaszcza w okresach wyłączenia części punktów sprzedaży np. w galeriach handlowych.

„Spowodowało to migrację naszych graczy, osób poszukujących szeroko rozumianej rozrywki do świata online. Co ciekawe, w momencie poluzowania restrykcji, kiedy punkty zostały ponownie otwarte, gracze wrócili do swoich zwyczajów, wrócili do realizacji zakupów w kanałach stacjonarnych” – mówił Cieślik. 

Szef Totalizatora Sportowego zwrócił uwagę, że spółka rozpoczęła przygotowania do wprowadzenia oferty online w 2017 roku wraz z nowelizacją ustawy o grach hazardowych.

„Działalność online rozpoczęliśmy w 2018 roku, dlatego w momencie, gdy przyszła pandemia, pojawiły się restrykcje, byliśmy przygotowani. Rozwiązania przez nas oferowane były już sprawdzone przez klientów, a wiec zarówno pod kątem oferowanych produktów, jak i przede wszystkim bezpieczeństwa klientów, bezpieczeństwa ich danych oraz ich środków” – podkreślił. 

Cieślik zapowiedział dalsze wdrażanie innowacji dotyczących obsługi klientów, związanych ze sztuczną inteligencją, takich jak algorytmy, które mają zadbać o bezpieczeństwo klientów i bezpieczeństwo rozrywki. Chodzi np. o wprowadzenie monitoringu pod kątem ryzyka patologicznej gry. 

„Sztuczna inteligencja będzie analizować, ile środków klient angażuję w grę, czy zmienia kanały rozrywki i w przypadku niestandardowych zachowań otrzyma stosowną informację, aby nie wydawał zbyt dużo pieniędzy, aby jego gra nie była bardzo ryzykowna” – wyjaśnił Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego. 

W czwartek rozpoczęła się czwarta edycja dwudniowego Forum Wizja Rozwoju, które odbywa się w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Uczestnicy Forum debatują o najważniejszych wyzwaniach stojących przed polską gospodarką, m.in. związanych z szeroko pojętym bezpieczeństwem, energetyką i gospodarką morską. Patronatem nad wydarzeniem objął premier RP Mateusz Morawiecki. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.08.2021, 16:48
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ