Newsletter

PZU: 200 mln zł korzyści z 49 innowacyjnych projektów we współpracy ze startupami

20.03.2025, 11:15aktualizacja: 20.03.2025, 11:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

fot. PAP - kadr z filmu
fot. PAP - kadr z filmu
W trakcie siedmiu lat trwania programu Ready for Startups eksperci PZU przeanalizowali 7 tys. pomysłów, z czego 350 zostało poddanych szczegółowej weryfikacji, 77 rozwiązań przeszło pilotaż, a 49 skierowano do wdrożenia. Wdrożone projekty przyniosły firmie łącznie 200 ml zł skumulowanych korzyści. PZU zapowiada intensyfikację współpracy ze startupami.

W najnowszym raporcie PZU podsumowuje efekty utworzonego w 2017 r. programu „PZU Ready for Startups”. Program powstał w celu nawiązania efektywnej współpracy ze startupami przy opracowywaniu, testowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, które mogą przynieść realne korzyści biznesowe i zwiększyć satysfakcję klientów PZU.

„PZU potrzebuje innowacji, dlatego współpracujemy z młodymi firmami technologicznymi. Przez siedem lat zebraliśmy doświadczenie i wiedzę na temat tego, w jaki sposób efektywnie wykorzystać współpracę z takimi firmami. Pomysły, które przez ten czas wdrożyliśmy, dzisiaj są częścią procesów Grupy PZU związanych z wyceną ryzyka, prewencją i pricingiem (wyceną)” - podkreśla Jan Zimowicz, członek zarządu PZU S.A., odpowiedzialny m.in. za digitalizację, CRM i innowacje. 

Spośród 49 zrealizowanych projektów 33 proc. wdrożeń usprawniło obszar likwidacji szkód i obsługi świadczeń. 22 proc. przedsięwzięć dotyczyło sprzedaży i marketingu, 16 proc. produktów Grupy, a 12 proc. miało na celu polepszenie obsługi klienta.

„Współpraca z PZU to jest rodzaj takiej współpracy win-win. Z jednej strony w PZU mamy dostęp do unikalnych technologii, których sami nie jesteśmy w stanie rozwinąć i dlatego adresujemy nasze potrzeby biznesowe do młodych firm technologicznych. Z drugiej strony oferujemy startupom możliwość dotarcia do partnera, który pomoże rozwinąć pomysł w rzeczywistym otoczeniu biznesowym i w znacznie większej skali” - zaznacza Jan Zimowicz.

Ekspert wskazuje, że PZU szczyci się systemowym, ustrukturyzowanym podejściem do innowacji. Obecnie poszukuje innowacyjnych rozwiązań w obszarze generatywnej sztucznej inteligencji, hiperpersonalizacji (red. hiperpersonalizacja polega na maksymalnym dopasowaniu produktu, poprzez jego spersonalizowanie oparte na wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych o użytkowniku), internetu rzeczy, sposobów przetwarzania danych pozyskiwanych z urządzeń, a także wizji komputerowej - przetwarzania obrazu oraz wykorzystywania danych ze zdjęć czy zapisu wideo. 

„Mamy odwagę, żeby testować nowe rzeczy i zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie projekty musimy wdrożyć. Mniej więcej 40 proc. projektów po fazie pilotażu nie jest kontynuowana, a to jest też cenna wiedza dla organizacji” - wskazuje Jan Zimowicz.

PZU współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi startupami. Firma zrealizowała projekty z partnerami z 12 krajów, m.in. z: Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Danii, Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Kazachstanu czy Niemiec. Dzięki współpracy z brytyjską firmą technologiczną PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce i jeden z pierwszych na świecie wdrożył rozwiązanie wykorzystujące AI w obsłudze szkód komunikacyjnych. 

„Staramy się jak najszybciej testować rozwiązania, w które wierzymy. Nowatorskich rozwiązań i inspiracji szukamy na całym świecie, ale preferujemy współpracę z rodzimymi startupami. Polski rynek insurtech (wszelkie innowacyjne rozwiązania technologiczne wykorzystywane w ubezpieczeniach) co prawda wciąż jest relatywnie skromny na tle rynków bardziej dojrzałych, natomiast dojrzewa w sposób zdrowy, a rozwiązania oferowane przez polskie startupy coraz lepiej wpisują się w nasze oczekiwania i potrzeby” - mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji i AI w PZU.

PZU poszukuje partnerów do wdrażania innowacji m.in. poprzez udział w programach akceleracyjnych. W ubiegłym roku zgłosiło się do nich blisko 400 startupów, które wskazały największego polskiego ubezpieczyciela jako preferowanego odbiorcę technologii. 

W ramach akceleratorów PZU testuje obecnie nowe rozwiązania z trzema startupami z obszarów cyberbezpieczeństwa, ubezpieczeń online i konwersacyjnej sztucznej inteligencji. W drugim kwartale ubezpieczyciel zamierza zakończyć testy i podjąć decyzję o wdrożeniu najlepszych rozwiązań. 

Raport „PZU Ready for Startups. W jaki sposób największy ubezpieczyciel w CEE współpracuje ze startupami?” można pobrać ze strony: https://www.pzu.pl/innowacje  

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 20.03.2025, 11:15
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ