Newsletter

PZU SA (8/2024) Zmiany w składzie Rady Nadzorczej PZU SA

15.02.2024, 19:51aktualizacja: 15.02.2024, 19:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 8/2024

Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Spółki Akcyjnej ("PZU SA", "Spółka") informuje, że Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Spółki ("NWZ") w dniu 15 lutego 2024 roku odwołało ze składu Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby:

• Pana Roberta Jastrzębskiego, który pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Panią Agatę Górnicką, która pełniła funkcję Sekretarza Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Pana Radosława Sierpińskiego, który pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Pana Marcina Chludzińskiego, który pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Pana Macieja Zaborowskiego, który pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Pana Krzysztofa Opolskiego, który pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania,

• Pana Józefa Wierzbowskiego, który pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Spółki, uchwała NWZ nie zawiera informacji o przyczynach odwołania.

Ponadto, Zarząd PZU SA informuje, że w dniu 15 lutego 2024 roku NWZ powołało w skład Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby (zgodnie z kolejnością podjętych uchwał):

• Pana Michała Bernaczyka na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Panią Anitę Elżanowską na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Pana Filipa Gorczycę na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Pana Michała Jonczynskiego na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Pana Andrzeja Kaletę na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Panią Małgorzatę Kurzynogę na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Panią Annę Machnikowską na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Pana Wojciecha Olejniczaka na Członka Rady Nadzorczej Spółki,

• Pana Adama Uszpolewicza na Członka Rady Nadzorczej Spółki.

Uchwały o odwołaniach i o powołaniach weszły w życie z chwilą powzięcia.

Życiorysy nowo powołanych członków Rady Nadzorczej PZU SA:

Michał Bernaczyk

jest radcą prawnym i profesorem Uniwersytetu Wrocławskiego zatrudnionym w Katedrze Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii UWr. Ukończył studia magisterskie prawa

w 2003 r., w 2007 r. uzyskał stopień doktora nauk prawnych, a w 2015 r. doktora habilitowanego. Jego zainteresowania badawcze obejmują problematykę porównawczego prawa konstytucyjnego, dostęp do informacji oraz ich ochronę w prawie publicznym i prywatnym, wpływ państwa na ustrój społeczno-gospodarczy i publicznoprawne formy prowadzenia działalności gospodarczej, w szczególności wpływ postępu technologicznego na instytucje prawa konstytucyjnego (tzw. cyfrowy konstytucjonalizm). Ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izba Radców Prawnych we Wrocławiu i praktykuje we wrocławskiej Kancelarii Szostek, Bar i Partnerzy, zajmując się obsługą prawną podmiotów administracji publicznej oraz przedsiębiorców. Jego specjalizacja obejmuje zagadnienia związane z dostępem do danych, ich ponownym wykorzystywaniem, świadczeniem usług cyfrowych, ochroną danych osobowych. Wykonuje zastępstwo procesowe skarżących w postępowaniach sądowych, sądowoadministracyjnym przed Trybunałem Konstytucyjnym i Europejskim Trybunałem Praw Człowieka. Jest ekspertem zewnętrznym Biura Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, pełnił funkcję stałego doradcy Komisji Odpowiedzialności Konstytucyjnej. Jest wielokrotnym laureatem indywidualnych i zespołowych nagród Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego dla nauczycieli akademickich za oryginalne i twórcze osiągnięcie naukowe. Uczestniczył w krajowych i międzynarodowych projektach badawczych oraz jest autorem licznych publikacji naukowych w formie monografii, komentarzy i artykułów naukowych opublikowanych w Polsce i zagranicą.

Anita Elżanowska

Adwokatka, ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie.

Posiada ponad 23 - letnie doświadczenie zawodowe w zakresie świadczenia usług doradztwa prawnego oraz w administracji publicznej.

W ramach własnej kancelarii adwokackiej świadczy usługi doradztwa prawnego odnoszące się m.in. do procedur zakupowych, obsługi korporacyjnej oraz umów. Świadczyła usługi dla przedsiębiorców, w tym największych spółek z udziałem skarbu państwa, międzynarodowych korporacji jak i podmiotów z sektora MŚP, uczelni wyższych, samorządów i jednostek administracji.

Wspiera przedsiębiorców w opracowaniu / weryfikacji oraz stosowaniu transparentnych, konkurencyjnych procedur. Łączy prawne aspekty stosowania procedur z realizacją celów biznesowych procesu zakupowego.

Obsługuje spory sądowe i pozasądowe.

Obsługuje projekty współfinansowane ze środków UE, w tym świadczy usługi na etapie kontroli tych projektów.

Prowadziła projekty jako ekspert Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju (EBRD).

Była Wiceprezeska Urzędu Zamówień Publicznych odpowiedzialna za kontrolę, analizy funkcjonowania systemu oraz współpracę międzynarodową.

Była Dyrektorka Biura Przetargów Operatora Logistycznego Paliw Płynnych Sp. z o.o., gdzie opracowała i wdrożyła wewnętrzne procedury zakupowe oraz odpowiadała za procesy zakupowe i inwestycyjne.

W latach 2000-2007 pracowała w Urzędzie Zamówień Publicznych, początkowo w Departamencie Prawnym, a następnie, w latach 2004 - 2007, na stanowisku Dyrektorki Departamentu Kontroli, w tym od 2003 roku urzędnik służby cywilnej.

Były wykładowca akademicki w Szkole Głównej Handlowej (studia podyplomowe z zakresu zarządzania funduszami UE) oraz na Wydziale Prawa SWPS.

Prelegentka wielu konferencji, w tym międzynarodowych.

Autorka publikacji, w tym książkowych, dotyczących procedur zamówień publicznych.

Filip Gorczyca

Członek Zarządu Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych. Reprezentuje Stowarzyszenie w ecoDa, organizacji "parasolowej" zrzeszającej wiodące organizacje dyrektorów z całej Europy. Członek Rad Nadzorczych spółek: CCC, Ferro, Develia, Artifex Mundi. W latach 2020-2021 Członek Rady Nadzorczej Protektor, a w latach 2017-2019 Przewodniczący Rady Nadzorczej Alior TFI.

W latach 2017-2019 Wiceprezes Zarządu i CFO Alior Banku. Następnie, w latach 2020-2021 Członek Zarządu funduszu private equity Luma Holding Ltd. Wcześniej, w latach 2016-2017, pełnił funkcję Senior Investment Director w Grupie Medicover, gdzie odpowiadał m.in. za pierwszą ofertę publiczną akcji zakończoną debiutem na Giełdzie w Sztokholmie. W latach 2004-2016 był związany z międzynarodową firmą doradczą PwC, gdzie od 2011 r., jako Wicedyrektor, odpowiadał za usługi w zakresie rynków kapitałowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jest absolwentem programów menedżerskich na Harvard Business School i Singularity University oraz kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej. Posiada uprawnienia biegłego rewidenta oraz certyfikat ACCA (FCCA).

dr Michał Jonczynski

Tytuł doktora nauk ekonomicznych uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim, a studia podyplomowe o specjalności bankowość na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Dodatkowo ukończył także studia MBA Executive Master of Business Administration na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, studia w Wolnym Uniwersytecie w Berlinie oraz germanistykę na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Karierę zawodową rozpoczynał w Berliner Banku, następnie pracował jako wiceprezes w Bankgesellschaft Berlin (Polska). Współtworzył bank internetowy - Inteligo. Pracował w Polskim Koncernie Naftowym Orlen oraz jako Wiceprezes w Orlen Deutschland. Z Orlenu przeszedł do centrali Deutsche Bank-u we Frankfurcie nad Menem, a stamtąd wrócił do Warszawy, gdzie objął stanowisko szefa departamentu kadr Grupy PZU. W latach 2011-2016 był członkiem zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, a następnie zarządzał podmiotami leczniczymi.

Andrzej Kaleta

Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu od 2016 r., kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W pracy naukowej zajmuje się zagadnieniami zarządzania strategicznego, strategii konkurencji i przedsiębiorczości. Autor ponad 200 publikacji naukowych, w większości na temat zarządzania strategicznego, takich jak "Realizacja strategii" wyd. PWE 2013 r. Doradca w procesach zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwach (takich jak: ABB, ALSTOM, DIJO) oraz jednostkach samorządu terytorialnego (takich jak: Gmina Bierutów, Bystrzyca Kłodzka, Wrocław, Powiat Sieradz).

Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN. Przewodniczący Rady Nadzorczej Impel S.A., Przewodniczący Kapituły Konkursu "Dolnośląski GRYF - Nagroda Gospodarcza", członek Kapituły Konkursu "Młode Talenty" Stowarzyszenia Dolnośląskiego Klubu Kapitału.

Prof. UŁ, dr hab. Małgorzata Kurzynoga

Doktor habilitowana nauk prawnych, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, radca prawny.

Jest prawniczką z kilkunastoletnim doświadczeniem łączącym naukę z praktyką - profesorem w Katedrze Europejskiego, Międzynarodowego i Zbiorowego Prawa Pracy UŁ oraz radcą prawnym. Specjalizuje się w indywidualnym i zbiorowym prawie pracy, prawie Unii Europejskiej oraz nowych technologiach.

Jest absolwentką dwóch kierunków 5-letnich studiów magisterskich - prawa oraz administracji na Wydziale Prawa i Administracji UŁ. W latach 2006-2010 odbyła stacjonarne studia doktoranckie w Katedrze Prawa Europejskiego UŁ. W 2010 r. uzyskała stopień doktora nauk prawnych, a w 2019 r. doktora habilitowanego nauk prawnych. Od 2020 r. jest profesorem Uniwersytetu Łódzkiego. Jest partnerką w kancelarii prawnej świadczącej pomoc prawną na rzecz największych podmiotów gospodarczych oraz instytucji publicznych w zakresie polskiego oraz europejskiego prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.

W 2023 r. została zaliczona do "25 najwybitniejszych prawniczek w biznesie" przez Forbes Women.

Autorka ponad 70 publikacji naukowych i kilkudziesięciu opracowań publicystycznych. Wielokrotnie nagradzana, m.in. w latach 2015-2018 Laureatka Stypendium Ministra dla Wybitnych Młodych Naukowców prowadzących wysokiej jakości badania i cieszących się imponującym dorobkiem naukowym.

Działa na arenie międzynarodowej. Od 2011 r. wchodzi w skład międzynarodowego zespołu analizującego najbardziej kluczowe orzeczenia z zakresu prawa pracy, którego wyniki badań publikowane są corocznie w International Labour Law Reports. Od 2011 r. należy do International Society for Labour and Social Security Law. Odbyła naukowe pobyty studyjne na Uniwersytecie Amsterdamskim, Uniwersytecie Wiedeńskim, Uniwersytecie w Santiago de Compostela oraz Uniwersytecie w Bergamo. Od kilkunastu lat uczestniczy w realizacji projektów międzynarodowych, obecnie dotyczącego uczenia się przez całe życie w społeczeństwie cyfrowym i podnoszenia kwalifikacji oraz przekwalifikowania do nowych zawodów na globalnym rynku pracy.

Doradza pracodawcom, działom HR oraz instytucjom publicznym. Reprezentuje klientów korporacyjnych w postępowaniach sądowych w obszarze prawa pracy oraz prowadzi negocjacje ze związkami zawodowymi. Ma doświadczenie w sprawach z zakresu postępowań antymobbingowych i innych wewnętrznych postępowaniach wyjaśniających oraz audytów prawnych. Dokonuje analizy i sporządza ekspertyzy prawne dotyczące wybranych regulacji prawa polskiego, unijnego oraz międzynarodowego w zakresie zapewnienia zgodności prowadzonej działalności. Posiada doświadczenie w przygotowywaniu przedsiębiorstw do wdrożenia dyrektyw unijnych (w tym planowanych) z różnych obszarów, m. in. nowych technologii, luki płacowej. Rozwiązuje złożone kwestie prawne, mające często charakter precedensowy i które stanowią nowe wyzwania dla zbiorowych stosunków pracy i orzecznictwa. W działalności społecznej wspiera jako ekspert działalność fundacji zajmującej się sprawami mobbingu oraz działa na rzecz równouprawnienia kobiet.

dr hab. Anna Machnikowska, prof. UG

absolwentka kierunku prawo na Uniwersytecie Gdańskim, doktor nauk prawnych (2000 r.), a następnie doktor habilitowany nauk prawnych (2011 r.), aplikacja sądowa (egzamin sędziowski 1994 r.), aplikacja radcowska (egzamin radcowski i wpis na listę radców prawnych 1996 r.) Od 2012 r. kierownik Katedry postępowania cywilnego na Uniwersytecie Gdańskim, w latach 2012-2019 prorektor ds. kształcenia, w latach 2021-2024 członek Rady Uczelni Uniwersytetu Gdańskiego. Wykonuje także zawód radcy prawnego, od 2022 r. jest arbitrem Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej RP, od 2004 r. pełniła funkcje w radach nadzorczych spółek kapitałowych, w tym realizowanych w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. W latach 2020-2022 członek (2022 r. - przewodnicząca) Komitetu Polityki Naukowej.

Wojciech Olejniczak

Doktor nauk ekonomicznych (praca obroniona w 2007 roku w Zakładzie Prawa i Finansów) SGGW.

Od 2015 r. związany z sektorem finansowym, najpierw jako Doradca Prezesa NBP, a następnie w latach 2016-2019 na stanowisku Dyrektora Departamentu Biznesu Agro w Alior Bank S.A. Od 2019 roku związany z Grupą mBank S.A. (Pion Bankowości Inwestycyjnej). W latach 2015-2016 Doradca Rządu Ukrainy w obszarze wsparcia reformy spółek rolno-spożywczych oraz zmian instytucjonalnych Ministerstwa Rolnictwa i jego agend. W latach 2003-2005 Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi odpowiedzialny za wprowadzenie Polski do systemu Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej. Poseł do Parlamentu Europejskiego VII kadencji (2009-2014): członek Komisji Rozwoju Regionalnego (REGI) i Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi (AGRI). Poseł na Sejm Rzeczpospolitej Polskiej (2001-2009).

Prywatnie zapalony sportowiec (m.in. 9 maratonów oraz ironman). W latach 2013-2016 Prezes Polskiego Związku Triathlonu i Członek Zarządu Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

Adam Uszpolewicz

Posiada 30 letnie doświadczenie w sektorze usług finansowych, w tym ponad 20 lat w roli prezesa spółek ubezpieczeniowych w Polsce i zagranicą. W latach 2007 - 2022 stał na czele brytyjskiej grupy ubezpieczeniowo-inwestycyjnej Aviva w Polsce. Wcześniej związany z amerykańską grupą Nationwide, gdzie pełnił rolę prezesa towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce i Luksemburgu. Pracował również jako dyrektor do spraw rozwoju w oddziale General Electric Capital w Londynie, a także jako biegły rewident i konsultant w firmie Price Waterhouse w Warszawie i Londynie. Zasiadał w licznych radach nadzorczych spółek ubezpieczeniowych i inwestycyjnych m.in. w Polsce, Luksemburgu, Francji, Turcji i na Litwie. Obecnie pełni rolę doradcy Polsko Brytyjskiej Izby Handlowej oraz zasiada w radzie nadzorczej Fundacji WWF Polska. Absolwent Uniwersytetu w Kopenhadze. Posiada certyfikat ACCA. Jest członkiem Rady Ekonomicznej British Chambers of Commerce.

Zgodnie z oświadczeniami złożonymi przez powołanych członków Rady Nadzorczej Spółki, nie prowadzą oni działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również nie uczestniczą w spółce konkurencyjnej jako wspólnicy spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członkowie organu konkurencyjnej spółki kapitałowej lub członkowie organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej, jak również nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 roku o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Podstawa prawna: § 5 pkt 4 i 5 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.02.2024, 19:51
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii