Newsletter

Q4/2023 - najnowsze zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google

05.12.2023, 13:09aktualizacja: 07.12.2023, 12:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Unsplash
Unsplash
Ostatni kwartał roku 2023 zaowocował wieloma aktualizacjami wyszukiwarki Google, w tym dwoma „core updates”, które w największym stopniu wpływają na działanie algorytmów odpowiadających za wybór treści prezentowanych w wyszukiwarce:
  • November 2023 reviews update,
  • November 2023 core update,
  • October 2023 core update,
  • October 2023 spam update.

Zmiany mają na celu promowanie w wynikach wyszukiwania treści spełniających oficjalne wytyczne Google: E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), jednak według wielu specjalistów świata SEO - jednym z głównych celów najnowszych uaktualnień jest walka z niskiej jakości treściami wygenerowanymi przez AI, które często wygrywają z wyższej jakości treściami ludzkiego autorstwa. (źródła: 1,2,3

Google w oficjalnych komunikatach wskazuje, że treści AI nie są penalizowane same w sobie, jeśli zachowują wysoką jakość:

„Jeśli chodzi o automatycznie generowane treści, nasze wytyczne są spójne od lat. Korzystanie z automatyzacji - w tym sztucznej inteligencji - do generowania treści, których głównym celem jest manipulowanie rankingiem w wynikach wyszukiwania, stanowi naruszenie naszych zasad dotyczących spamu. (...) To powiedziawszy, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie każde użycie automatyzacji, w tym generowanie AI, jest spamem. Automatyzacja od dawna jest wykorzystywana do generowania przydatnych treści, takich jak wyniki sportowe, prognozy pogody i transkrypcje. Sztuczna inteligencja ma potencjał napędzania ludzkiej ekspresji oraz bycia kluczowym narzędziem wspierającym tworzenie treści do Internetu”. (źródło

Nie każda agencja marketingowa (agencja marketingowa) postrzega zmiany w algorytmach jako pozytywne - często skutkują one nagłymi, niekorzystnymi zmianami w ruchu i widoczności stron. Według oficjalnego komunikatu Google, zmiany te niekoniecznie są objawem kiepskiej jakości strony:

„Nie ma konkretnych działań, które należy podjąć w celu odzyskania pozycji (po aktualizacji algorytmów). Negatywny wpływ na rankingi nie zawsze jest sygnałem, że coś jest nie tak ze stronami użytkownika”.

A w przypadku ich wystąpienia, ruch i widoczność strony często wracają do normy po upływie kilku tygodni.

Więcej na: https://kamanmarketing.pl/ 

Źródło informacji: kamanmarketing.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.12.2023, 13:09
Źródło informacji kamanmarketing.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ