Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Eksperci firmy doradczej Deloitte szacują, że w tym roku już 46 proc. świątecznych zakupów zamówimy przez Internet. Według analityków, firmy kurierskie dostarczą w okresie przedświątecznym ponad 8 mln paczek. Tegoroczne święta będą pewnie ostatnimi, przed którymi większość towarów kupimy jeszcze po staremu, z listą zakupową w dłoni i kolejkami przy kasach, bo handel przenosi się do Internetu.
- Każdego roku liczba zamówień internetowych w e-sklepach rośnie w tempie kilkudziesięciu procent. Sklepy internetowe już dawno przyjęły ten fakt do wiadomości i dostosowały swoje standardy obsługi klienta. Gorzej z firmami kurierskimi. Konsumenci w ich przypadku są bezwzględni i chętnie dzielą się doświadczeniami na temat kurierów z innymi użytkownikami sieci, bo w końcu konsument przez pryzmat kuriera ocenia również sklep. W najnowszym rankingu ocenialiśmy możliwość śledzenia przesyłki, łatwość kontaktu z kurierem, elastyczność godzin odbioru i dbałość o przesyłkę – mówi Paweł Kucharzak, dyrektor zarządzający Opineo.pl. Internauci najlepiej ocenili usługi InPost, UPS i DHL. Ranking zamykają Fedex Express, Schenker i Siódemka.
– W okresie przedświątecznym kurierów jest po prostu za mało – przekonuje Dariusz Chornicki z firmy EPAKA, integratora usług kurierskich. Według Chornickiego, o tym czy przesyłka zostanie dostarczona na czas i prawidłowo decydują oczywiście warunki drogowe, warunki atmosferyczne, ale przede wszystkim system informatyczny, który może znacznie usprawnić działalność firm kurierskich.
- Jak bardzo istotny dla kuriera jest system informatyczny pokazuje przykład jednej z największych transakcji przejęcia na rynku, opisanej przez Dziennik Gazetę Prawną – wskazuje Chornicki. Fedex po wejściu do Polski, przejął firmę Opek, bez systemu i pozyskał licencję na oprogramowanie od firmy, związanej z Siódemką. Obecnie Fedex prowadzi prace nad usprawnieniem tego systemu, a nawet nad stworzeniem własnego. - Opinie użytkowników, wyrażone w ramach serwisu opineo.pl, stawiają Fedex na końcu stawki, jeżeli chodzi o istotną kwestię śledzenia przesyłek - mówi Paweł Kucharzak.
Jak zauważa mec. Stanisław Rachelski, wspólnik zarządzający w kancelarii Rachelski i Wspólnicy, proces łączenia się spółek jest skomplikowany i niesie ze sobą szereg zagrożeń. Jednym z narzędzi pozwalających na ich zminimalizowanie jest przeprowadzenie audytu prawnego i technologicznego. - W przypadku fuzji firm kurierskich, problemy związane z koniecznością nabycia licencji na oprogramowanie powinny zostać wyeliminowane już na etapie pierwszego badania, co ograniczyłoby ryzyko transakcji i w konsekwencji wpłynęło na poprawę notowań w rankingach konsumentów – mówi Stanisław Rachelski.
kom amp/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Data publikacji | 18.12.2013, 16:03 |
Źródło informacji | PR-IR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |