Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Transport drogowy to kluczowy sektor gospodarki, stanowiący nawet 6-8% PKB. Chcąc lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów, przeprowadziliśmy badanie rynku flotowego. Jego wyniki pozwalają na ocenę sytuacji i sformułowanie rekomendacji na przyszłość” - mówi Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska.
Nowe pojazdy zamiast starszych modeli
Floty w Polsce są regularnie odmładzane. Ponad 46% firm nie zmieniło wieku floty w ciągu ostatnich pięciu lat, 18,8% ją odmłodziło, a 22,5% wskazało na stopniowe starzenie się pojazdów.
Firmy flotowe preferują zakup nowych aut. W segmencie osobowym 66,55% przedsiębiorstw wybiera fabrycznie nowe modele, wśród lekkich dostawczych 52,83%, a wśród ciężarowych 50,72%. Kluczowe czynniki to optymalizacja podatkowa, normy środowiskowe i koszty eksploatacji.
„Floty osobowe odnawiają się najszybciej, co wynika zarówno z korzyści podatkowych, jak i dążenia firm do minimalizacji kosztów serwisowania starszych pojazdów” - podkreśla Michał Wadowski, Sales Fleet Manager DKV Mobility.
Koszty operacyjne i kadrowe wyzwania transportu
Firmy mierzą się z rosnącymi kosztami paliwa, serwisu i finansowania floty. To główny problem dla 17,2% flot osobowych i 17,9% transportowych. Dodatkowo, trudności w rekrutacji kierowców ograniczają rozwój firm. Według Transport Logistyka Polska, krajowa gospodarka zmaga się z deficytem 200 tysięcy kierowców, co podnosi koszty działalności.
Elektromobilność - ostrożne podejście branży
Mimo wzrostu liczby pojazdów elektrycznych, większość flot pozostaje przy tradycyjnych napędach. Wśród zarządców flot osobowych 34,2% deklaruje gotowość na EV, w dostawczych 25,5%. W transporcie ciężarowym 53,6% firm nie planuje zmiany napędu, a 16% rozważa wodór.
„Branża transportowa ostrożnie podchodzi do alternatywnych napędów. Inwestycje w infrastrukturę i dopłaty do EV będą kluczowe dla przyszłości” - wskazuje Jerzy Jezuit, Area Sales Manager DKV Mobility.
Infrastruktura drogowa w Polsce - postęp i wyzwania
Zarządcy flot dostrzegają poprawę jakości infrastruktury drogowej, choć 50% wskazuje na regionalne różnice, a 14% ocenia je jako istotne. Dla transportu ciężkiego Europa Zachodnia nadal oferuje lepsze warunki - uważa tak 43,76% respondentów.
Wśród flot osobowych 47,73% ocenia polską infrastrukturę jako porównywalną z europejską, 23,6% wskazuje na jej przewagę, a 30% uważa ją za gorszą.
„Polska infrastruktura drogowa się rozwija, ale kluczowe pozostają inwestycje w sieć ładowania i rozwiązania wspierające alternatywne napędy” - podsumowuje Anna Biekionis.
Badanie DKV Mobility
Raport DKV Mobility został opracowany na podstawie badania przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2025 roku na próbie 500 przedstawicieli firm flotowych działających w Polsce.
Źródło informacji: DKV Mobility
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 25.03.2025, 13:04 |
Źródło informacji | DKV Mobility |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Ożywienie w produkcji Syracuse Lemon PGI, ale eksport wciąż skromny
W latach 2022-2023 produkcja żółtych owoców cytrusowych wzrosła o 28,7%, a wartość konsumpcyjna o 16,7%. Dane z Ismea - badanie Qalitivita 2024.
Projekt LemON finansowany przez Unię Europejską promuje cytrynę również na zagranicznych rynkach Polski i Rumunii.- 25.03.2025, 11:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Allegro ponownie liderem obsługi klienta - najnowsze badanie pokazuje kluczową rolę logistyki
Allegro po raz kolejny umacnia swoją pozycję lidera w obsłudze klienta - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie platformy*. Klienci wysoko oceniają swoje doświadczenia zakupowe, a kluczowym czynnikiem ich satysfakcji okazuje się jakość dostaw. Allegro osiągnęło imponujący wynik Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70, znacznie wyprzedzając drugą pozycję w zestawieniu (NPS 53).- 25.03.2025, 11:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Allegro
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ