Newsletter

Raport NIQ podkreśla główne trendy kształtujące poziom wydatków na wyroby technologiczne i dobra trwałe w 2025 r.

12.11.2024, 16:13aktualizacja: 12.11.2024, 16:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przystępne cenowo innowacje, zakupy wspomagane AI i zrównoważone produkty to główne czynniki wpływające na wydatki konsumentów.

CHICAGO--(BUSINESS WIRE)-- NielsenIQ (NIQ), czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, opublikowała raport dotyczący sytuacji w branży technologii i dóbr trwałych, podkreślający najważniejsze trendy napędzające wzrost w sektorze. Gdy producenci przygotowują się na kolejny rok ewoluujących preferencji konsumentów, raport identyfikuje główne czynniki, takie jak przystępność cenowa, wygoda, zrównoważony charakter i interakcje wspomagane AI jako elementy o kluczowym znaczeniu dla zaspokojenia oczekiwań konsumentów.

Najważniejsze informacje z raportu

• 67% konsumentów jest skłonnych wypróbować nowy produkt, jeżeli jego cena okaże się przystępna

• 70% konsumentów jest gotowych do zakupu produktów zrównoważonych i energooszczędnych, jeżeli są one oferowane w rozsądnych cenach

• sprzedaż robotów odkurzających z podwójną funkcją sprzątania na sucho i mokro w roku 2024 wzrosła o 55%, co obrazuje zapotrzebowanie na wielofunkcyjne produkty

• 40% konsumentów jest gotowych do korzystania z zaleceń AI podczas codziennych zakupów

• sprzedaż smartfonów z dużą ilością pamięci wewnętrznej wzrosła o 33%, co wskazuje na zapotrzebowanie na wysokowydajne urządzenia zapewniające łączność

• 36% łącznych przychodów z branży technologii i dóbr trwałych na świecie pochodzi obecnie ze sprzedaży internetowej, przede wszystkim w Chinach, Europie i Ameryce Łacińskiej

Najważniejsze trendy, które warto mieć na uwadze w 2025 r.

1. Przystępność cenowa i zakupy produktów z uwzględnieniem ich wartości:

dziś konsumenci koncentrują się na kwestii przystępności cenowej bardziej niż kiedykolwiek dotąd; 67% nabywców wskazuje, że są gotowi do wypróbowania nowych produktów, jeżeli ich cena okaże się przystępna. 70% konsumentów jest gotowych do zakupu zrównoważonych i energooszczędnych produktów, o ile będą one oferowane w rozsądnej cenie. Ten trend otwiera ogromne możliwości przed producentami zdolnymi do dostarczenia na rynek ekonomicznych, a zarazem trwałych rozwiązań.

2. Zapotrzebowanie na wygodę i wielofunkcyjność:

oszczędzające czas, wielofunkcyjne produkty napędzają wzrost w branży technologii i dóbr trwałych, co obrazuje między innymi wzrost o 55% sprzedaży robotów odkurzających z funkcją sprzątania na sucho i mokro. Producenci wyrobów technologicznych i dóbr trwałych powinni zatem starać się oferować produkty łączące wygodę z wydajnością, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów poszukujących praktycznych rozwiązań do wykonywania codziennych zadań.

3. Wzrost zainteresowania zastosowaniem technologii w zdrowiu i dbałości o samopoczucie:

technologie ukierunkowane na zdrowie zyskują na popularności - z każdym rokiem sprzedaż urządzeń noszonych na ciele wzrasta o kolejne 3%. Konsumenci coraz częściej wykorzystują produkty skoncentrowane na kwestiach zdrowia, dobrego samopoczucia i higieny w codziennym życiu, dlatego na topie pozostają producenci, których wyroby uwzględniają te aspekty. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty do automatyki domowej, w tym oczyszczacze powietrza i termostaty, oraz połączone z internetem urządzenia do monitorowania sprawności fizycznej.

4. AI i inteligentna łączność w zakupach konsumenckich:

w raporcie podkreślono coraz istotniejszą rolę AI w procesach decyzyjnych konsumentów. 40% nabywców jest gotowych skorzystać ze zautomatyzowanych rekomendacji, dlatego przed producentami wyrobów technologicznych i dóbr trwałych otwierają się duże możliwości pod względem wykorzystywania AI do dostarczania spersonalizowanych doświadczeń w zakresie produktów. Kluczowe znaczenie ma również łączność - sprzedaż smartfonów z dużą ilością pamięci wewnętrznej wzrosła o 33%, co obrazuje preferencje konsumentów w zakresie wysokowydajnych urządzeń połączonych z internetem.

5. Wiodąca rola zrównoważonego rozwoju:

zrównoważony rozwój jest dla wielu konsumentów decydującym czynnikiem podczas zakupów; ponad połowa konsumentów jest gotowa dopłacić do produktów przyjaznych dla środowiska. Trwałość, energooszczędność oraz użycie zrównoważonych materiałów mają tu istotne znaczenie, dlatego producenci, którzy priorytetowo traktują te aspekty, zyskają niemałą przewagę konkurencyjną na rynku.

6. Znaczenie wielokanałowych doświadczeń:

sprzedaż internetowa odpowiada dziś za 36% światowych przychodów w sektorze wyrobów technologicznych i dóbr trwałych, zwłaszcza dzięki transakcjom w Chinach, Europie i Ameryce Łacińskiej. Coraz więcej konsumentów korzysta z mieszanych kanałów sprzedaży zarówno cyfrowych, jak i stacjonarnych, dlatego firmy z tego sektora powinny wyjść im naprzeciw i skupić się na zapewnieniu optymalnych doświadczeń wielokanałowych. Pokolenia milenialsów oraz zetek szczególnie chętnie korzystają z interaktywnych funkcji, na przykład rzeczywistości rozszerzonej (AR) - ponad jedna trzecia wyraziła zainteresowanie zakupami wspomaganymi AI.

„Jeśli chodzi o producentów wyrobów technologicznych i dóbr trwałych, rok 2025 upłynie im pod znakiem dostarczania wartościowych produktów w drodze istotnych innowacji - powiedział Julian Baldwin, prezes ds. segmentu wyrobów technologicznych i dóbr trwałych w NIQ. - Konsumenci są ostrożni, ale gotowi do zakupu produktów wychodzących naprzeciw ich potrzebom pod względem wygody, zrównoważonego charakteru i dbałości o zdrowie. Nadając priorytet tym aspektom, producenci mogą umocnić swoją pozycję na rynku i cieszyć się wzrostem sprzedaży swoich wyrobów”.

Znaczenie tych trendów w 2025 r.

Wymienione preferencje konsumentów obrazują kluczowe ścieżki rozwoju przedsiębiorstw pragnących zwiększyć swój udział w rynku w 2025 r. Koncentrując się na innowacyjności w parze z przystępnością cenową, zrównoważonym charakterem i wygodą, producenci wyrobów technologicznych i dóbr trwałych mogą zaspokoić ewoluujące potrzeby nabywców i zapewnić sobie wzrost sprzedaży. AI oraz inteligentne funkcje w dalszym ciągu będą wzbogacać doświadczenia podczas zakupów, zapewniając producentom jeszcze więcej możliwości interakcji z konsumentami, którzy biegle posługują się rozwiązaniami technologicznymi.

Aby dowiedzieć się więcej, nie zwlekaj: pobierz raport pt. „Innovate to elevate: Driving Tech & Durables spending in 2025” [Innowacje dla wzrostu: zwiększenie wydatków w obszarze technologii i dóbr trwałych w 2025].

O NIQ:

NIQ to czołowa światowa firma zajmująca się wywiadem konsumenckim, umożliwiająca najgłębsze zrozumienie zachowań zakupowych konsumentów i wskazująca nowe ścieżki wzrostu. W 2023 roku doszło do połączenia NIQ i GfK, czyli dwóch liderów branży o bezprecedensowym globalnym zasięgu. Obecnie NIQ prowadzi działalność w ponad 95 krajach obejmujących 97% PKB. Dzięki holistycznej interpretacji danych i najszerzej zakrojonym wnioskom z zachowań konsumentów - które są wyciągane za pomocą zaawansowanych funkcji analitycznych naszych ultranowoczesnych platform - NIQ dostarczy ci kompletny obraz sytuacji, czyli Full View™.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę www.niq.com

O raporcie dotyczącym sytuacji w branży technologii i dóbr trwałych:

Doroczny raport NIQ dotyczący sytuacji w branży technologii i dóbr trwałych, Innovate to elevate: Driving Tech & Durables spending in 2025, wykorzystuje najnowsze analizy i prognozy wiodących ekspertów NIQ z segmentów technologii i dóbr trwałych, innowacji, zachowań konsumentów, sprzedaży wielokanałowej oraz pomiarów rynku. Czytelnik zyskuje dzięki temu raport zapewniający pełny obraz zachowań nabywczych konsumentów oraz ich potrzeb na przyszłość - Full ViewTM.

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241112151913/pl/

Źródło: NielsenIQ

KONTAKT:

Sweta Patra

e-mail: sweta.patra@nielseniq.com

Źródło informacji: Business Wire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.11.2024, 16:13
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ