Pobierz materiał i Publikuj za darmo
HANGZHOU, Chiny, 18 grudnia 2025 r. /PRNewswire/ -- Wraz z rosnącą popularnością pojazdów użytkowych napędzanych nowymi źródłami energii, specyfikacje na papierze nie są już wystarczające, aby przekonać wymagających użytkowników. Tylko testy praktyczne w ekstremalnych warunkach mogą zapewnić wiarygodną weryfikację rzeczywistego zasięgu. Niedawno Farizon SV przeszedł dwie rygorystyczne próby: pięciodniowy test w różnych warunkach terenowych w Wielkiej Brytanii oraz test wysokościowy wzdłuż trasy Qinghai-Gansu w Chinach. Jedna z prób odbyła się w niskich temperaturach, przy ulewnym deszczu i na długich trasach europejskich, a druga na dużych wysokościach, przy znacznych zmianach wysokości i zróżnicowanych temperaturach na płaskowyżu. Pomimo bardzo różnych warunków środowiskowych, oba testy doprowadziły do tego samego wniosku: osiągi Farizon SV znacznie przekroczyły oczekiwania, spełniając wszystkie praktyczne potrzeby użytkowników w obu krajach.
Rajd pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii: 1043 mile w pięć dni - rzeczywista wydajność wyższa niż w oficjalnych danych
Na początku września, podczas jednej z najtrudniejszych wypraw sprawdzających zasięg pojazdów elektrycznych na świecie - rajdu GREENFLEET Explorer EV Rally - model Farizon SV poradził sobie z „niemożliwym wyzwaniem” trwającym pięć dni. Od 1 do 5 września flota pojazdów SV wyruszyła z Newquay w Kornwalii, przemierzyła tereny wiejskie Devon, Somerset, Dorset i Hampshire, zwiedziła wybrzeża Anglii, pokonała autostrady Kentu i Wielkiego Londynu, przejechała przez Midlands, odwiedziła wyżyny Peak District i ostatecznie dotarła do Knutsford w Cheshire. Średni dystans pokonany przez każdy pojazd wyniósł 1043 mile (ok. 1678 km) i obejmował różnorodne warunki jazdy: autostrady, drogi krajowe, tereny miejskie i wiejskie. Co ciekawe, w realnych warunkach obciążenia, różnorodnych warunkach pogodowych i rzeczywistych warunkach drogowych, efektywność energetyczna dwóch z testowanych wariantów przekroczyła oficjalne wartości homologacyjne w środowisku kontrolowanym uzyskane w ramach procedury WLTP, podczas gdy trzeci wariant - L1H1 - osiągnął wskaźnik realizacji zasięgu na poziomie 92,5%.
Najwyższej klasy model L3H3, wyposażony w akumulator o pojemności 106 kWh, osiągnął efektywność energetyczną na poziomie 2,402 mil/kWh, co stanowi wynik o 9,7% lepszy w stosunku do wartości uzyskanych w testach WLTP. Nawet podczas przewożenia ciężkiego sprzętu i zasilania lodówki pojazd z łatwością radził sobie w różnych warunkach drogowych - na autostradach, wiejskich drogach i ulicach miast. Calum James, dyrektor generalny Farizon Auto w Jameel Motors UK, zauważył, że te realne wyniki wyraźnie pokazują wydajność i niezawodność Farizon SV w rzeczywistych scenariuszach eksploatacji komercyjnej.
Qinghai-Gansu Plateau Test: 462 km Extreme Challenge, Full-Load Range Achievement Rate Outperforms Class Competitors
Test na płaskowyżu Qinghai-Gansu: ekstremalne wyzwanie na dystansie 462 km, osiągnięty zasięg przy pełnym obciążeniu przewyższa wyniki konkurentów tej klasy.
W tym samym okresie kolejny pojazd Farizon SV wyruszył na test wytrzymałościowy na dużych wysokościach wzdłuż wymagającej pod względem topograficznym i klimatycznym pętli Qinghai-Gansu w Chinach. Trasa o długości 287 mil (462 km) z Lanzhou do Zhagana obejmowała 100 km autostrady i ponad 300 km trudnych dróg krajowych, z różnicą wysokości 1500 metrów i szczytem sięgającym 4500 metrów - wszystko to w niskich temperaturach.
Podczas testu pojazd był w pełni obciążony - znajdowało się w nim trzech pasażerów i 368 kg bagażu, a temperatura w kabinie utrzymywała się na poziomie 26°C. Przez całą podróż zasięg pozostawał niezwykle stabilny. Pomimo wielu odcinków drogi w ekstremalnych warunkach, Farizon SV osiągnął wskaźnik realizacji zasięgu na poziomie 82,5%, udowadniając, że naprawdę „jedzie daleko i pozostaje niezawodny”.

Od zmiennych warunków drogowych na Półwyspie Brytyjskim po ekstremalne warunki wysokogórskie na płaskowyżu Qinghai-Gansu, „testy w rzeczywistych warunkach w dwóch scenariuszach” przeprowadzone na modelu Farizon SV objęły kilka kontynentów i doprowadziły do jednoznacznego wniosku: zasięg tego pojazdu sprosta surowym wyzwaniom różnorodnych warunków panujących na całym świecie. Dzięki trzem podstawowym technologiom model Farizon SV zapewnia przewagę w zakresie zasięgu, którą trudno jest osiągnąć. Jeśli chodzi o podstawowy układ napędowy, akumulator CATL 106 kWh w połączeniu z technologią pakietów CTP-S nowej generacji stanowi podstawę zwiększonego zasięgu. W konstrukcji nadwozia SV zastosowano ultralekką architekturę, która zmniejsza masę konstrukcji o 13%, przyczyniając się do uzyskania zwinnej i wydajnej formy.
Testy w rzeczywistych warunkach w dwóch scenariuszach, zweryfikowane na całym świecie. Od wilgotnych, krętych dróg Wielkiej Brytanii po rzadkie, zimne powietrze płaskowyżu Qinghai-Gansu, Farizon SV zapewnia realny, bezkompromisowy zasięg - eliminując obawy związane z zasięgiem w sektorze pojazdów użytkowych napędzanych nowymi źródłami energii i oferując globalnej branży logistycznej bardziej wydajne, niezawodne i budzące zaufanie rozwiązanie w zakresie elektryfikacji. Niezależnie od miejsca eksploatacji, pojazd ten jest przygotowany do każdej podróży służbowej.
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848443/image.jpg
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848444/1.jpg
Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848445/2.jpg
Źródło: Farizon New Energy Commercial Vehicle Group
KONTAKT:
Amber Lu
e-mail: xuewen.lu1@geely.com
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.12.2025, 09:20 |
| Źródło informacji | PR Newswire |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Play inwestuje w sieć i pokazuje, jak wygląda przyszłość telekomunikacji
Play umacnia pozycję lidera wśród polskich operatorów. Po osiągnięciu progu 13 000 stacji bazowych i ogłoszeniu swojej niezależności od roamingu krajowego, firma staje się w pełni niezależnym dostawcą konwergentnych usług mobilnych i stacjonarnych dla całej Polski.- 19.12.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Play
-
Image
Łukasiewicz i Grupa WB zawarły strategiczne partnerstwo PAP
Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz spółki z Grupy WB (WB Electronics, Polska Amunicja oraz MindMade) podpisały umowę o strategicznym partnerstwie w obszarze badań, rozwoju i transferu technologii. „Synergia pozwoli rozwijać systemy bezzałogowe, rakietowe, amunicję i elektronikę” - powiedział dr Hubert Cichocki, prezes Centrum Łukasiewicz.- 19.12.2025, 09:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ