Newsletter

Realny zasięg w realnych warunkach drogowych: Farizon SV potwierdza doskonałe osiągi w testach praktycznych przeprowadzonych w rzeczywistych warunkach drogowych

19.12.2025, 09:20aktualizacja: 19.12.2025, 09:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

HANGZHOU, Chiny, 18 grudnia 2025 r. /PRNewswire/ -- Wraz z rosnącą popularnością pojazdów użytkowych napędzanych nowymi źródłami energii, specyfikacje na papierze nie są już wystarczające, aby przekonać wymagających użytkowników. Tylko testy praktyczne w ekstremalnych warunkach mogą zapewnić wiarygodną weryfikację rzeczywistego zasięgu. Niedawno Farizon SV przeszedł dwie rygorystyczne próby: pięciodniowy test w różnych warunkach terenowych w Wielkiej Brytanii oraz test wysokościowy wzdłuż trasy Qinghai-Gansu w Chinach. Jedna z prób odbyła się w niskich temperaturach, przy ulewnym deszczu i na długich trasach europejskich, a druga na dużych wysokościach, przy znacznych zmianach wysokości i zróżnicowanych temperaturach na płaskowyżu. Pomimo bardzo różnych warunków środowiskowych, oba testy doprowadziły do tego samego wniosku: osiągi Farizon SV znacznie przekroczyły oczekiwania, spełniając wszystkie praktyczne potrzeby użytkowników w obu krajach.

Rajd pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii: 1043 mile w pięć dni - rzeczywista wydajność wyższa niż w oficjalnych danych

Na początku września, podczas jednej z najtrudniejszych wypraw sprawdzających zasięg pojazdów elektrycznych na świecie - rajdu GREENFLEET Explorer EV Rally - model Farizon SV poradził sobie z „niemożliwym wyzwaniem” trwającym pięć dni. Od 1 do 5 września flota pojazdów SV wyruszyła z Newquay w Kornwalii, przemierzyła tereny wiejskie Devon, Somerset, Dorset i Hampshire, zwiedziła wybrzeża Anglii, pokonała autostrady Kentu i Wielkiego Londynu, przejechała przez Midlands, odwiedziła wyżyny Peak District i ostatecznie dotarła do Knutsford w Cheshire. Średni dystans pokonany przez każdy pojazd wyniósł 1043 mile (ok. 1678 km) i obejmował różnorodne warunki jazdy: autostrady, drogi krajowe, tereny miejskie i wiejskie. Co ciekawe, w realnych warunkach obciążenia, różnorodnych warunkach pogodowych i rzeczywistych warunkach drogowych, efektywność energetyczna dwóch z testowanych wariantów przekroczyła oficjalne wartości homologacyjne w środowisku kontrolowanym uzyskane w ramach procedury WLTP, podczas gdy trzeci wariant - L1H1 - osiągnął wskaźnik realizacji zasięgu na poziomie 92,5%.

Najwyższej klasy model L3H3, wyposażony w akumulator o pojemności 106 kWh, osiągnął efektywność energetyczną na poziomie 2,402 mil/kWh, co stanowi wynik o 9,7% lepszy w stosunku do wartości uzyskanych w testach WLTP. Nawet podczas przewożenia ciężkiego sprzętu i zasilania lodówki pojazd z łatwością radził sobie w różnych warunkach drogowych - na autostradach, wiejskich drogach i ulicach miast. Calum James, dyrektor generalny Farizon Auto w Jameel Motors UK, zauważył, że te realne wyniki wyraźnie pokazują wydajność i niezawodność Farizon SV w rzeczywistych scenariuszach eksploatacji komercyjnej.

Qinghai-Gansu Plateau Test: 462 km Extreme Challenge, Full-Load Range Achievement Rate Outperforms Class Competitors

Test na płaskowyżu Qinghai-Gansu: ekstremalne wyzwanie na dystansie 462 km, osiągnięty zasięg przy pełnym obciążeniu przewyższa wyniki konkurentów tej klasy.

W tym samym okresie kolejny pojazd Farizon SV wyruszył na test wytrzymałościowy na dużych wysokościach wzdłuż wymagającej pod względem topograficznym i klimatycznym pętli Qinghai-Gansu w Chinach. Trasa o długości 287 mil (462 km) z Lanzhou do Zhagana obejmowała 100 km autostrady i ponad 300 km trudnych dróg krajowych, z różnicą wysokości 1500 metrów i szczytem sięgającym 4500 metrów - wszystko to w niskich temperaturach.

Podczas testu pojazd był w pełni obciążony - znajdowało się w nim trzech pasażerów i 368 kg bagażu, a temperatura w kabinie utrzymywała się na poziomie 26°C. Przez całą podróż zasięg pozostawał niezwykle stabilny. Pomimo wielu odcinków drogi w ekstremalnych warunkach, Farizon SV osiągnął wskaźnik realizacji zasięgu na poziomie 82,5%, udowadniając, że naprawdę „jedzie daleko i pozostaje niezawodny”.

PR Newswire/Farizon New Energy Commercial Vehicle Group

Od zmiennych warunków drogowych na Półwyspie Brytyjskim po ekstremalne warunki wysokogórskie na płaskowyżu Qinghai-Gansu, „testy w rzeczywistych warunkach w dwóch scenariuszach” przeprowadzone na modelu Farizon SV objęły kilka kontynentów i doprowadziły do jednoznacznego wniosku: zasięg tego pojazdu sprosta surowym wyzwaniom różnorodnych warunków panujących na całym świecie. Dzięki trzem podstawowym technologiom model Farizon SV zapewnia przewagę w zakresie zasięgu, którą trudno jest osiągnąć. Jeśli chodzi o podstawowy układ napędowy, akumulator CATL 106 kWh w połączeniu z technologią pakietów CTP-S nowej generacji stanowi podstawę zwiększonego zasięgu. W konstrukcji nadwozia SV zastosowano ultralekką architekturę, która zmniejsza masę konstrukcji o 13%, przyczyniając się do uzyskania zwinnej i wydajnej formy.

Testy w rzeczywistych warunkach w dwóch scenariuszach, zweryfikowane na całym świecie. Od wilgotnych, krętych dróg Wielkiej Brytanii po rzadkie, zimne powietrze płaskowyżu Qinghai-Gansu, Farizon SV zapewnia realny, bezkompromisowy zasięg - eliminując obawy związane z zasięgiem w sektorze pojazdów użytkowych napędzanych nowymi źródłami energii i oferując globalnej branży logistycznej bardziej wydajne, niezawodne i budzące zaufanie rozwiązanie w zakresie elektryfikacji. Niezależnie od miejsca eksploatacji, pojazd ten jest przygotowany do każdej podróży służbowej.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848443/image.jpg 

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848444/1.jpg 

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2848445/2.jpg 

Źródło: Farizon New Energy Commercial Vehicle Group

KONTAKT:

Amber Lu

e-mail: xuewen.lu1@geely.com 

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.12.2025, 09:20
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ