Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Ostatni rok był rekordowy jeśli chodzi o nasze wyniki. Zajmujemy pierwszą pozycję na rynku ubezpieczeń na życie pod względem dynamiki wzrostu składki przypisanej brutto i trzecią pozycję jeśli chodzi o nominalny wzrost składki. To dla nas ogromny powód do dumy, ale też zobowiązanie, by wraz ze skalą wzrostu niezmiennie utrzymywać wysoki poziom obsługi niemal 430.000 klientów, chroniąc ich życie i zdrowie” - komentuje Aneta Podyma, prezes zarządu Unum Życie.
Realna pomoc klientom
Najważniejszym wskaźnikiem wiarygodności spółki jest wartość wypłaconych klientom świadczeń. W 2023 roku spółka wypłaciła uposażonym w najtrudniejszych momentach ich życia blisko 219 mln zł, a wartość ta była wyższa od zeszłorocznej o 23%.
Nieustanny wzrost
W 2023 roku Unum Życie utrzymało wysoką dynamikę przypisu składki brutto, która za rok 2023 wyniosła 524 mln zł, o 24% więcej niż w poprzednim roku. Towarzystwo utrzymuje konsekwentną politykę inwestycyjną. Przychody z lokat za rok 2023 wyniosły ponad 43 mln zł. Spółka odnotowała zysk netto za 2023 rok w wysokości 14,9 mln zł.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Zarówno wskaźnik pokrycia SCR, jak i MCR na koniec 2023 r. są na podobnym poziomie jak w 2022 r. Wskaźnik pokrycia SCR środkami własnymi na koniec 2023 roku wyniósł 178%, natomiast wskaźnik pokrycia minimalnego wymogu kapitałowego (MCR) wyniósł 711%, pozostając na bardzo wysokim poziomie. Wpływ na stabilną sytuację finansową spółki ma także konsekwentna polityka inwestycyjna, opierająca się na inwestowaniu głównie w skarbowe papiery dłużne oraz papiery z gwarancją Skarbu Państwa.
Wyniki finansowe Unum Życie za 2023 rok (w zał.)
Źródło informacji: Unum Życie TUiR S.A
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.04.2024, 13:26 |
Źródło informacji | Unum Życie TUiR S.A |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom