Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wartość produkcji sprzedanej AGD wzrosła w roku 2019 o 1 mld zł, do 22 mld zł. W tym samym czasie zatrudnienie bezpośrednie zwiększyło się do 30 tys. osób. Z uwzględnieniem łańcucha dostaw przemysł AGD zatrudnia pośrednio ponad 100 tys. osób w Polsce. Wielkość produkcji dużego AGD wyniosła 23,5 mln, czyli o 4% więcej niż w roku ubiegłym. Około 85% wolumenu trafia na eksport, z czego połowa na cztery największe rynki unijne – niemiecki, francuski, brytyjski oraz włoski.
„Cała branża AGD systematycznie wspiera Polską gospodarkę, zatrudnienie oraz innowacyjność. Nasz kraj jest już istotnym puntem na mapie wielu światowych koncernów w tej branży. Bardzo cieszy nas także rosnąca pozycja krajowych producentów” - mówił Wojciech Konecki, członek zarządu i dyrektor generalny APPLiA Polska.
Krajowa sprzedaż do dystrybucji (tzw. sell-in) wzrosła w roku 2019 o 6% osiągając rekordowy wynik 6,4 mln sztuk dużego AGD. Największe grupy produktowe to pralnictwo (21%) oraz chłodnictwo (20%). Kategorią zbliżającą się do granicy 1 mln sztuk są także zmywarki, o których korzyściach przekonało się już ponad 40% gospodarstw domowych. Niekwestionowanym hitem sprzedaży pozostają suszarki do ubrań ze wzrostem o 65%. Według analiz APPLiA Polska, urządzenia te działają już w ok. 4% domów w Polsce.
Dostawy do dystrybucji małego AGD wzrosły wartościowo o prawie 16%. Duży w tym udział mają coraz popularniejsze ekspresy do kawy, których sprzedaż sięgnęła prawie 0,5 mln szt., dwa razy więcej niż w roku 2016. Wartościowo to największa grupa w małym sprzęcie. Sektor klimatyzacji i wentylacji również mocno się rozwija. W Polsce sprzedano blisko 300 tys. klimatyzatorów typu split.
Krajowa branża AGD jest także niekwestionowanym liderem w realizacji tzw. rozszerzonej odpowiedzialności producenta w zakresie ochrony środowiska. W roku 2019 branża zebrała 200 tys. ton zużytego AGD – ponad 60% masy całej zbiórki elektroodpadów. Cały asortyment AGD jest dzisiaj wytwarzany w oparciu o ekoprojektowanie. Efektem jest m.in. redukcja zużycia prądu przez lodówki – każdy dodatkowy plus na etykiecie energetycznej to zwiększenie efektywności energetycznej o ok. 20%.
„W roku 2019 poddaliśmy recyklingowi prawie połowę masy sprzedanego sprzętu, czyli o 45% więcej niż w 2017. W kolejne dwa lata musimy zwiększyć te masy o kolejne 35%, do 270 ton (7 kg per capita). Dodatkowo czekają nas nowe obowiązki w zakresie ekoprojektowania, w tym zapewnienie magazynowania części zamiennych przez nawet 10 lat od zakończenia produkcji” - wyjaśnia Radosław Maj ekspert z APPLiA Polska.
Przemysł AGD 2019 w Polsce:
• zatrudnia 100 tys. osób bezpośrednio oraz pośrednio;
• ponad 22 mld zł wartość sprzedana produkcji;
• zainwestował 5 mld zł w latach 2015-2019 w przemysł 4.0 oraz globalne i regionalne centra biznesowe i R&D w Polsce;
• 85% produkcji dużego AGD trafia na eksport – wartościowo to 18,5 mld zł;
Rynek AGD 2019:
• ok. 11,9 mld zł brutto wydali konsumenci na AGD w Polsce;
• rynek dużego AGD wzrósł 8,5% wartościowo i 6% ilościowo (dostawy do dystrybucji);
• największe grupy produktowe dużego AGD to pralnictwo (21%) oraz chłodnictwo;
• rynek małego AGD wzrósł 16% wartościowo i 6% ilościowo (dostawy do dystrybucji);
• wartościowo największe grupy produktowe małego AGD to ekspresy do kawy (34%) oraz odkurzacze.
Branża AGD w gospodarce obiegu zamkniętego:
• ponad 600 mln zł inwestycji w budowanie systemu gospodarowania elektroodpadami;
• 1,3 mln tys. ton zebranego zużytego AGD od roku 2006;
• 200 tys. ton zebranego zużytego AGD rocznie (5 kg per capita) – 50% masy sprzętu sprzedanego;
• recykling i odzysk surowców i energii ze zużytego sprzętu na poziomie 80%.
Materiały do pobrania na https://applia.pl/media/materialy-prasowe/
APPLiA Polska – Producenci AGD to organizacja zrzeszająca producentów i importerów AGD w Polsce. Od utworzenia w 2004 roku działa jako jedyna reprezentacja firm z dużego i małego AGD oraz wentylatorów i klimatyzacji.
Naszymi członkami jest 28 firm: Aged, Amica, Ariston, Atlantic, Beko, Biazet, BSH, Candy, Ciarko, Daikin, De’ Longhi, Electrolux, Franke, Gorenje, Jura, Kärcher, Maan, Miele, MPM, Panasonic, Philips, SEB Group, Samsung, Smeg, Teka, Vestel, Vorwerk, Whirlpool. Związek jest członkiem APPLiA Home Appliance Europe, Krajowej Izby Gospodarczej oraz Konfederacji Pracodawcy RP.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.01.2020, 12:13 |
Źródło informacji | APPLiA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet