Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Santander Bank Polska S.A. ("Bank") niniejszym informuje o wpływie decyzji Rady Polityki Pieniężnej o obniżeniu stóp procentowych z dnia 6 września 2023 r. ("Decyzja RPP") na wyniki finansowe Grupy Santander Bank Polska S.A. ("Grupa").
Na dzień niniejszego raportu, na podstawie wykonanych przez siebie wyliczeń, Bank wskazuje, że Decyzja RPP o obniżce stóp procentowych o 75 pkt bazowych będzie mieć negatywny wpływ na wynik z tytułu odsetek Banku, wynoszący od 375 mln zł do 525 mln zł w okresie kolejnych dwunastu miesięcy. Dodatkowo, analogiczny negatywny wpływ na wynik z tytułu odsetek dla Santander Consumer Bank S.A., będącego spółką zależną Banku, wyniesie od 15 mln zł do 20 mln zł.
W związku z powyższym, negatywny wpływ na wynik z tytułu odsetek Grupy w okresie kolejnych dwunastu miesięcy wyniesie od 390 mln zł do 545 mln zł.
Wpływ ten będzie się materializował stopniowo w kolejnych kwartałach, a jego rzeczywista skala będzie uzależniona od realizacji założeń biznesowych i możliwych zmian bilansu.
Jednocześnie Bank informuje, że w przypadku obniżenia stóp procentowych o 100 pkt bazowych, łączna wrażliwość wyniku z tytułu odsetek Banku w horyzoncie 12 miesięcy, kształtowałaby się w przedziale od 500 mln zł do 700 mln zł. Wpływ ten materializowałby się stopniowo w kolejnych kwartałach, a jego rzeczywista skala byłaby uzależniona od realizacji założeń biznesowych i możliwych zmian bilansu.
Zarówno podane wyliczenia jak i założenia mogą ulec zmianie.
Podstawa prawna:
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.09.2023, 18:53 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |