Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Sfinks Polska S.A. z siedzibą w Zalesiu Górnym ("Spółka", "Emitent", "Sfinks") informuje, że w celu podniesienia przejrzystości i efektywności polityki informacyjnej, zapewniającej inwestorom dostęp do informacji istotnych dla oceny sytuacji i perspektyw Emitenta oraz przewidywalności wyników Grupy Kapitałowej, Emitent podjął w dniu 10 lutego 2023 r. decyzję o rozpoczęciu cyklicznego przekazywania do publicznej wiadomości informacji dotyczącej miesięcznej sprzedaży gastronomicznej sieci działających pod markami należącymi do Grupy Emitenta za dany miesiąc oraz narastająco za okres od początku bieżącego roku obrotowego do końca danego miesiąca, a także liczby lokali na koniec raportowanego okresu. Jednocześnie w celu zapewnienia porównywalności danych, Emitent będzie prezentował również takie same informacje o sprzedaży i liczbie lokali w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego, a także analogiczne dane o sprzedaży zrealizowanej przez lokale porównywalne (L2L), czyli działające zarówno na koniec raportowanego miesiąca, jak i na koniec analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Raportowanie miesięczne nie będzie obejmowało lokali należących do sieci Piwiarnia ze względu na charakter umów franczyzowych i brak prowadzenia przez większość tych restauracji ewidencji sprzedaży gastronomicznej w systemach informatycznych Grupy Sfinks Polska.
Raporty miesięczne dotyczące sprzedaży gastronomicznej będą przekazywane niezwłocznie po agregacji danych za określony miesiąc nie później niż w terminie do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, którego raport dotyczy. Powyższe będzie realizowane począwszy od niniejszego raportu bieżącego i kontynuowane do odwołania.
W związku z powyższym i zakończeniem w dniu 10.02.2023 r. agregacji danych dotyczących sprzedaży usług gastronomicznych za miesiąc styczeń 2023 r. w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Emitenta, Sfinks przekazuje te dane do publicznej wiadomości.
Wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za styczeń 2023 r. wyniosła 14,92 mln PLN i była realizowana przez 77 lokali, w stosunku do sprzedaży na poziomie 11,90 mln PLN za styczeń 2022 r. realizowanej przez 86 lokali. Oznacza to 25,3% wzrostu sprzedaży gastronomicznej netto w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wartość sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez Lokale Porównywalne (L2L) działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za miesiąc styczeń 2023 r. wyniosła 14,61mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 11,03 mln PLN za styczeń 2022 r. (32,4% wzrost).
Na powyższe miał wpływ m.in. wzrost liczby użytkowników programu lojalnościowego Aperitif, których liczba na koniec stycznia 2023 roku wynosiła 510 069 w stosunku do 401 724 na koniec stycznia 2022 roku, co stanowi wzrost o 27%.
Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa.
Emitent zwraca również uwagę, iż poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej Spółki. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.02.2023, 15:10 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |