Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Program mentoringowy, stworzony przez The Boston Consulting Group oraz Federację Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii, połączył 24 top menadżerów z młodymi Polakami, którzy studiują na najlepszych brytyjskich uczelniach takich jak Oxford, Cambridge czy Imperial College London. "To był pilotaż tej inicjatywy, ale jej wartość i sukces przekroczyły nasze oczekiwania” - mówi Nina Suffczyńska-Hałabuz, menadżer programu. Franciszek Hutten-Czapski, szef BCG w Polsce, już zapowiedział, że w edycji 2018/19 firma będzie chciała zebrać 100 mentorów tak, żeby poszerzyć program na młodych Polaków studiujących również we Francji, Niemczech, a przede wszystkim na najlepszych krajowych uczelniach.
Połowa z 24 studentów, którzy wzięli udział w prestiżowym programie mentoringowym EmpowerPL, to kobiety. Parytety nie były potrzebne - za wyborem kandydatów stały kompetencje, osiągnięcia naukowe i zaangażowanie w działalność społeczną. Studentki, które zakwalifikowały się do programu mentoringowego, nie tylko uczą się na najlepszych uniwersytetach w Wielkiej Brytanii, ale często studiują na niezwykle przyszłościowych kierunkach jak Machine Learning, Computer Science oraz zarządzanie procesami innowacji. Do tego są zaangażowane w działalność pozaakademicką, która była ważnym kryterium wyboru uczestników programu. Wiele z nich działa w polskich stowarzyszeniach studenckich na uczelniach, pomaga polskim licealistom w przygotowaniu się do egzaminów wstępnych na brytyjskie uczelnie lub pełni rolę mentorów i przewodników wobec młodszych kolegów na swoich uniwersytetach. Jedna z uczestniczek programu kierowała Federacją Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii i jest współzałożycielką Poland 2.0 Summit, konferencji skierowanej do młodych Polaków studiujących kierunki techniczne, która co roku odbywa się na Imperial College London.
Program mentoringowy EmpowerPL powstał jako odpowiedź na potrzeby młodego pokolenia pracowników - właśnie mentoring jest jedną z trzech rzeczy, których najbardziej utalentowani studenci oczekiwaliby od przyszłych pracodawców. Aż 39 proc. studentek, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez The Boston Consulting Group wśród uczestników konferencji Polish Economic Forum na London School of Economics, wskazało mentoring jako najbardziej oczekiwaną formę wsparcia. Pozostałe to możliwość pracy przy ambitnych projektach oraz odpowiednie wynagrodzenie.
Jak jeszcze młode kobiety patrzą na wyzwania zawodowe? Zespół The Boston Consulting Group, który od lat współpracuje z młodymi Polakami studiującymi w Wielkiej Brytanii, zapytał studentów o to, jak definiują sukces. Okazało się, że dla młodych kobiet najważniejszym kryterium jest samorealizacja, natomiast zdecydowanie rzadziej niż mężczyźni wskazywały na wysokie zarobki. W obydwu grupach ponad połowa uczestników badania wskazała, że ważnym kryterium sukcesu jest równowaga pomiędzy pracą i życiem prywatnym.
Zapytani o największe wyzwania w karierze zawodowej, studenci i studentki zgodnie wskazali uruchomienie własnego biznesu oraz założenie rodziny. Ale w długiej perspektywie posiadanie rodziny to zadanie obciążające przede wszystkim kobiety - aż 36 proc. studentek i tylko 14 proc. studentów uznało posiadanie rodziny za wyzwanie wobec kariery zawodowej.
Zaangażowanie mentorów było ogromne: wielu studentów spędziło w firmach cały dzień, spotykając się z przedstawicielami różnych departamentów. Niektórzy studenci towarzyszyli swoim mentorom na prowadzonych przez nich konferencjach lub nawet spotkaniach z inwestorami. Każdy student mógł ze swoim mentorem porozmawiać o jego doświadczeniach, poprosić o rady lub rekomendacje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.06.2018, 16:11 |
Źródło informacji | Program EmpowerPL |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ