Newsletter

Śląsk pije bez słomki - gwiazdy dołączają do popularnej akcji

17.10.2018, 16:04aktualizacja: 17.10.2018, 16:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Czy zwyczajna plastikowa słomka może być niebezpieczna? Tak! Ale jak to? Przecież używamy jej tylko do drinków, napojów. Owszem… ale co dzieje się z nią potem?

Każdego roku, od uduszenia plastikiem ginie nawet 100 000 zwierząt w oceanach. Plastik, poprzez wodę i rośliny trafia także do naszych organizmów. Dlaczego więc słomki? Plastikowe słomki zajęły niechlubne siódme miejsce na liście śmieci zbieranych najczęściej na plażach całego świata. Stały się swoistym symbolem, a zarazem niepotrzebnym dodatkiem, który dziś łatwo możemy wyeliminować. Dlatego też dołączamy do akcji organizowanej przez Noizz i Aretę Szpurę i już teraz podejmujemy decyzję o rezygnacji z plastiku w naszej restauracji.

„Inspirowani spotem wideo, który w sierpniu opublikował na swoim Facebooku serwis Noizz postanowiliśmy działać. Chcieliśmy dołożyć cegiełkę do tego projektu oraz zaangażować naszych przyjaciół do realizacji śląskiej odpowiedzi na akcję - mówi Magdalena Nowaczewska, szefowa Kuchni w restauracji Śląska Prohibicja. - Prowadząc restaurację wiem, jak duże są to ilości. Jednak dopiero, kiedy ktoś zwróci na to uwagę okazuje się, że rzeczywiście może w tym być problem. W mojej restauracji zużywaliśmy miesięcznie ponad 1500 sztuk. A przecież miejsc, gdzie słomka jakby automatycznie trafia do szklanki czy drinka jest mnóstwo”.

Co jednak zrobić, żeby nagłośnić ten problem? „Uznaliśmy, że akcja zorganizowana przez Aretę Szpurę i serwis Noizz jest strzałem w dziesiątkę. Skontaktowaliśmy się więc z organizatorami i zaproponowaliśmy realizację naszej śląskiej wersji spotu - opowiada Ewa Kleczkowska, dyrektor restauracji. - Cieszymy się, że otrzymaliśmy zgodę na dołączenie do projektu i od razu zabraliśmy się za planowanie”.

W spocie udział wzięli: Kasia Moś, Maria Dziubany, Magdalena Nowaczewska, Grzegorz Chudy, CeZik, Marcin Wyrostek i Krzysztof Respondek. Zachowana została konwencja akcji oraz przekaz niesiony przez bohaterów spotu. Taka forma daje do myślenia, a jednocześnie kontrowersyjnie przyciąga uwagę. Za realizację wideo odpowiada Gemco Films. Całość, jako kontynuacja i kolejny krzyk w sprawie problemu, pokazać ma jak niewiele wystarczy, by zrobić coś dobrego. Dobrego dla nas wszystkich. „Jesteśmy niezwykle dumni, że wszyscy poproszeni o pomoc bez wahania zgodzili się na udział w projekcie. W napiętych terminarzach udało się znaleźć czas na realizację i z dumą możemy powiedzieć, że Śląsk też pije bez słomki - dodaje Nowaczewska. - Czekamy teraz na pozostałych. Na właścicieli lokali, pubów, którzy też mogą podjąć tę decyzję. Kochani! Bądźmy wyjątkowi i niech Śląsk pije bez słomki!”

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
Data publikacji 17.10.2018, 16:04
Źródło informacji Śląskie Kamienice S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii