Newsletter

Spółka XPLUS S.A. zadebiutowała na Głównym Rynku GPW

05.10.2023, 16:15aktualizacja: 05.10.2023, 16:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot.PAP/M. Kmieciński (1)
Fot.PAP/M. Kmieciński (1)
XPLUS S.A. - firma zajmująca się wdrażaniem i utrzymywaniem systemów IT Enterprise Resource Planning (ERP) notowana dotychczas na parkiecie NewConnect - zadebiutowała w czwartek na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Jest to już 413. spółka notowana na tym rynku i ósmy debiut na GPW w tym roku. Od momentu otwarcia notowań akcje spółki zyskały na wartości i wzrosły z 1,65 zł. do 1,80 zł. (wzrost o blisko 10 proc.).

Prowadząca debiut - Agnieszka Gontarek, dyrektor Działu Emitentów GPW - przypomniała, że spółka XPLUS S.A. działa od 20 lat.

„Na rynku alternatywnym NewConnect spółka XPLUS S.A. zadebiutowała 29 maja 2008 roku i doskonale wykorzystała ten okres, dojrzewając pod względem organizacyjnym i biznesowym oraz zdobywając wiarygodność w oczach potencjalnych inwestorów” – podkreśliła.

Karol Sudnik, prezes XPLUS S.A., powiedział, że spółka notowana będzie w sektorze informatyki, a działa na rzecz podmiotów gospodarczych. Przedmiotem jej działalności jest wdrażanie oraz wspieranie w utrzymywaniu systemów planowania zasobów przedsiębiorstw, czyli systemów ERP.

Firma funkcjonuje w Polsce, a także w Turcji, Albanii i Finlandii i zatrudnia ok. 200 osób, ale współpracuje z korporacjami na całym świecie. Ze sprzedaży danych w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. XPLUS S.A. osiągnęła przychód 27,5 mln zł (w całym 2022 r. było to 59,7 mln zł). Jej podstawowa działalność skoncentrowana jest wokół systemu Microsoft Dynamics 365. 

„Systemy ERP zapewniają obsługę wszystkich procesów biznesowych tych firm. Posługujemy się platformą Microsoft Dynamics 365. Wdrażanie tych systemów to niejedyna nasza działalność, również produkujemy produkty dla tych platform, które pomagają naszym klientom je użytkować” - dodał prezes i zaznaczył, że rynek ERP rośnie obecnie globalnie o ok. 9 proc. w skali rocznej. 

Prezes Sudnik podkreślił, że grupa docelowa spółki obecnie obejmuje 40 tys. firm i szybko się powiększa. Jest dobrze zdefiniowana, ponieważ jest jednocześnie grupą docelową Microsoftu. „Mamy liczne przewagi nad konkurencją - to specjalizacje w poszczególnych branżach, jak budownictwo, produkcja i retail. Mamy też bardzo udane produkty, które pomagają klientom w stworzeniu platform w bardzo dobrej jakości, jak np. automaty testowe. Jest to unikalny produkt, który nie ma konkurencji na rynku” – podkreślił prezes XPLUS S.A.

Prezes Sudnik powiedział, że głównym celem jest teraz globalne skalowanie modelu działalności, aby dotrzeć do największych klientów na świecie, do czego kluczem jest „fizyczna obecność na rynkach międzynarodowych”. 

Na zakończenie wydarzenia prezes SPLUS S.A. wraz z pozostałymi członkami zarządu spółki, otrzymali od Agnieszki Gontarek dyplom GPW oraz statuetkę byka, który symbolizuje giełdową hossę. 
Prospekt spółki przewiduje przeprowadzenie oferty publicznej na przełomie listopada i grudnia 2023 r. Oferta publiczna ma obejmować sprzedaż do 7 150 000 istniejących akcji spółki oraz emisję do 5 400 000 nowych akcji serii F.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.10.2023, 16:15
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ