Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Projekt "Sprawiedliwi, aktywni, świadomi" powstał, ponieważ zdajemy sobie sprawę z ogromnej wagi edukacji w procesie kształtowania świadomych i odpowiedzialnych konsumentów - mówi członek zarządu Fundacji, Zbigniew Szalbot. - Dzięki projektowi stworzyliśmy solidne podstawy pod rozwój kampanii "Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu" (2). Kampania ta ma na celu edukowanie i mobilizowanie młodzieży do działań na rzecz bardziej sprawiedliwego świata. Obecnie tytuł "Szkoła Przyjazna dla Sprawiedliwego Handlu" posiada 5 szkół, z czego 4 otrzymały go w trakcie trwania projektu "Sprawiedliwi, aktywni, świadomi", a kilka innych jest o krok od jego uzyskania".
Wsparcie ze strony Fundacji "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" polegało m.in. na wysłaniu do szkół doświadczonych edukatorów, którzy przeprowadzili łącznie 50 pogadanek i warsztatów na temat globalnych zależności i Sprawiedliwego Handlu.
Oprócz opcji skorzystania ze spotkań z ciekawymi ludźmi, szkoły współpracujące z Fundacją otrzymały szereg bezpłatnych materiałów edukacyjnych i próbki certyfikowanych produktów na ‘Śniadania Fairtrade’.
Inspirującym elementem projektu było końcowe seminarium "Skutecznie o Sprawiedliwym Handlu", które zorganizowaliśmy w Łodzi. Dla uczestników było ono znakomitą okazją do wymiany doświadczeń, zidentyfikowania najczęstszych problemów związanych z angażowaniem społeczności szkolnych w działania związane ze Sprawiedliwym Handlem oraz wspólne poszukanie skutecznych rozwiązań.
"Choć projekt formalnie dobiegł końca, przygotowujemy kolejne działania, nie tylko stricte edukacyjne - mówi Zbigniew Szalbot. - Między innymi uczestniczymy w organizacji Majówek Fairtrade w Krakowie, Katowicach i Wrocławiu oraz zachęcamy wszystkich konsumentów, by w dniach 13-15 maja wzięli udział w akcji World Fairtrade Challenge polegającej na biciu rekordu w liczbie wypitych filiżanek kawy Fairtrade" (3).
1. http://www.spolecznosci.fairtrade.org.pl/rd/sas
2. http://www.spolecznosci.fairtrade.org.pl/kampania/informacje-ogolne/szkoly
3. Więcej informacji o akcji na http://www.fairtrade.org.pl/wfc oraz http://www.fairtradechallenge.org.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 27.04.2016, 17:29 |
Źródło informacji | Fairtrade Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT