Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Założenia programu Strefa Pomysłodawcy, a także rodzaje wsparcia dla innowacyjnych przedsiębiorstw były tematem wtorkowej konferencji online z cyklu Idea Rozwoju Twojego Biznesu.
Do 14 listopada trwa pierwszy nabór wniosków do programu „Strefa Pomysłodawcy. Wsparcie 4.0”. Celem projektu jest wsparcie indywidualnych wynalazców i osób zainteresowanych wdrożeniem innowacyjnych rozwiązań, a także weryfikacja potencjału technologicznego i biznesowego tych pomysłów.
„Program to miejsce, gdzie każdy może przyjść, zweryfikować swój pomysł i zrealizować swoje marzenia o biznesie – zachęcała podczas wideokonferencji dr Joanna Krześ-Dobieszewska, ekspert Ministerstwa Rozwoju i Technologii. - Chcieliśmy pobudzić innowacyjność polskiego społeczeństwa, chcieliśmy, aby te innowacje były wdrażane w polskiej gospodarce. Ale podstawowy cel to pomoc innowatorom, zapewnienie im zindywidualizowanej opieki” – dodała.
„To unikatowy projekt skierowany do osób fizycznych, które nie muszą zakładać działalności gospodarczej, czyli nie są obarczone ryzykiem, a otrzymują kompleksowy pakiet wsparcia” – podkreślała Anna Blajerska z Puławskiego Parku Naukowo-Technologicznego, który jest liderem projektu.
W realizację przedsięwzięcia włączone są także Krakowskie Centrum Innowacyjnych Technologii INNOAGH oraz Centrum Innowacji i Transferu Technologii (CITT) Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu.
„Chcemy, żeby nasi pomysłodawcy czuli się zaopiekowani. Skoro przychodzą do nas z pomysłem, to naszym zadaniem jest, by ich pytania nie pozostały bez odpowiedzi – wyjaśniał Jacek Wawrzynowicz z CITT. - Nie chcemy mydlić nikomu oczu, chcemy wybrać te najlepsze pomysły, stąd selekcja jest dosyć wrażliwa i dosyć konkretna, ale nie zmienia to faktu, że nasi eksperci będą wspierać merytorycznie tych pomysłodawców” - zaznaczył.
Do programu można zgłosić pomysł, który nie był lub nie jest przedmiotem aktualnie lub uprzednio prowadzonej działalności gospodarczej. Nabór podzielony jest na cztery rundy, do udziału w procesie inkubacji zakwalifikowanych zostanie łącznie maksymalnie 100 pomysłodawców (po maksymalnie 25 w każdej rundzie). Pierwsza runda naboru trwa do 14 listopada, kolejne do 14 stycznia, 14 marca i do 14 maja.
Proces oceny innowacyjnych pomysłów będzie podzielony na fazy, determinujące różne rodzaje wsparcia, na które mogą liczyć beneficjenci. Zakwalifikowane wnioski mogą liczyć m.in. na fachowe doradztwo prawne i biznesowe (I faza), wstępne badanie stanu techniki i zdolności patentowej (II faza), aż po budowę prototypów i demonstrację pomysłów biznesowych (III faza). Więcej informacji o Programie można znaleźć na stronie internetowej: https://strefapomyslodawcy.pl
Podczas webinarium eksperci podkreślali również, że Program jest de facto wstępem do korzystania z kolejnych instrumentów pomocowych.
„Strefa Pomysłodawcy jest uzupełnieniem możliwości, które dostępne są dla startupów w PARP, ponieważ daje możliwość weryfikacji pomysłu dla tej grupy innowatorów, którzy nie planują zakładania działalności gospodarczej” – oceniła Aneta Zielińska-Sroka, zastępca dyrektora Departamentu Komunikacji i Marketingu w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
„Pomysłodawcy, którzy zgłaszają się do wybranych przez PARP platform startowych, są zobowiązani do założenia spółki kapitałowej” – przypomniała.
Jak wskazała, PARP prowadzi cały szereg projektów skierowanych do przedsiębiorców na różnych etapach prowadzonej działalności, w tym platformy startowe dla nowych pomysłów.
„W zależności od platformy wsparcie to jest wyceniane na 60 tys. zł czy 100 tys. zł. Jest to bezpośrednie wsparcie w dopracowaniu modelu biznesowego” - zaznaczyła.
Idea Rozwoju Twojego Biznesu to cykl informacyjno-edukacyjnych wideokonferencji nt. przygotowanego przez rząd pakietu rozwiązań, wspierających przedsiębiorców w pokonywaniu trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej, spowodowanych pandemią. Z harmonogramem bezpłatnych webinariów, a także nagraniami tych już przeprowadzonych, można zapoznać się na stronie internetowej: http://www.parp.gov.pl/idearozwojubiznesu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.10.2021, 09:28 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE