Newsletter

T-Mobile stawia na rozwój megatrendu, czyli wideo w smartfonach

24.05.2017, 11:56aktualizacja: 24.05.2017, 11:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Już nie telewizory, ale smartfony są najczęściej wykorzystywane do oglądania filmów - wynika z danych przedstawionych przez T-Mobile Polska. Po wielu badaniach i analizach operator zamierza podtrzymać ten megatrend i postanowił zlikwidować ograniczenia w pobieraniu gigabajtów z Internetu. "To śmiałe posunięcie, ale spodziewamy się, że będzie opłacalne" - powiedział Frederic Perron, członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska.

Tylko w 2016 roku na rynek trafiło 1 mld 470 mln smartfonów, a penetracja tych urządzeń wzrosła w ciągu ostatnich 4 lat o 240 proc. Na urządzeniach mobilnych ogląda się już trzykrotnie więcej filmów niż na komputerach stacjonarnych i laptopach.

„Na pewno wśród młodszego pokolenia już w tej chwili urządzenia mobilne są na pierwszym miejscu, a niebawem tendencja ta będzie dotyczyć całej populacji” - ocenił Frederic Perron. Z danych przedstawionych przez spółkę wynika, że 75 proc. ruchu w Internecie „przechodzi” już przez smartfony, a materiały wideo stanową istotną tego część. Przewiduje się, że już za trzy lata treści w tym formacie będą stanowiły 3/4 wszystkich umieszczanych w sieci.

„Skoro mobile dziś króluje, to mamy ambicję być w nim najlepszym wyborem” - zapowiedział Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska i zapewniał, że T-Mobile ma najlepszą propozycję dla tych, którzy oglądają wideo na smartfonach, czyli - jak dodał - „praktycznie dla wszystkich”. Dotyczy to nowych klientów oraz już posiadających taryfę „T”.

W ten sposób T-Mobile istotnie rozszerza możliwości, jakie dają nowe taryfy „T”, które już teraz oferują aplikacje społecznościowe i komunikatory, które nie zużywają pakietów danych. Razem z wideo, stanowią one ponad 50 proc. całego „ruchu” w sieci operatora. Tym samym pakiety wliczone już w taryfę wystarczać będą na więcej.

Oglądanie video takiej jakości, jak na płytach DVD, spółka proponuje za pięć złotych miesięcznie, a za 15 zł zapewnia full HD (1080p). W zamian można korzystać bez limitów i „do woli” z serwisów wideo i VOD partnerów T-Mobile, którymi są YouTube, Netflix, Vevo, TVP Stream, TVP Sport, Player, Showmax, VOD.pl i Chili Cinema. „Oferują oni ponad dziewięćdziesiąt procent wszystkich materiałów wideo, jakie jest są oglądane przez polskich widzów” - poinformował Frederic Perron.

Chociaż lista partnerów T-Mobile odzwierciedla już aktualne preferencje polskiej publiczności, to ma być systematycznie poszerzana. Operator zachęca każdego dostawcę wideo, który chciałby się przyłączyć, aby skontaktował się przez e-mail podany na jego stronie internetowej.

Nową ofertę o nazwie „Supernet Video” mają już za darmo wszyscy pracownicy T-Mobile Polska, a od 24 maja br. mogą ją aktywować wszyscy. Można to zrobić albo w sklepie operatora, albo w biurze obsługi, a także za pomocą narzędzi self-care, czyli poprzez aplikację mobilną „Mój T-Mobile” lub SMS pod bezpłatny numer 80100 o treści DVD START albo HD START.

„Supernet Video” może być aktywowany i deaktywowany raz w każdym cyklu rozliczeniowym. Dowolnie często można dokonywać zmiany pomiędzy opcją DVD a HD. Opłaty będą rozliczane proporcjonalnie.

Na rozwój „smartfonowego” megatrendu liczy także Tomasz Czudowski, szef marketingu B2B YouTube Emerging Markets. Z popularnego Youtube’a korzysta już według niego ponad miliard ludzi, poświęcając na to w ciągu roku miliard godzin, czyli sto tysięcy godzin każdego dnia.

Tomasz Czudowski poinformował, że dostęp do Youtube’a ma ponad 20 milionów Polaków, a 60 proc. z nich wyświetla filmy właśnie przez smartfony. Tendencja jest zdecydowanie wzrostowa. Ostatnie dane mówią o 60-procentowym (rok do roku) wzroście liczby osób, które zamiast w telewizji i szukają filmów na Youtub’ie.

W ślad za tymi preferencjami podąża infrastruktura, gdyż „trzeba mieć sieć, która obsłuży tak duży ruch” - zauważył Thomas Lips, członek Zarządu ds. Technologii i Innowacji T-Mobile Polska.

Wolumen danych, które transmitują klienci T-Mobile, tylko poprzez LTE wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu roku, a niemal połowę z tego stanowią materiały wideo. Thomas Lips poinformował, że w 2017 roku 45 proc. całego ruchu w sieci jest związane właśnie z wideo. Zapewnił jednocześnie, że zasięg LTE tego Operatora obejmuje już 99,5 proc. powierzchni kraju, z czego z prędkością co najmniej 75 MB/s na powierzchni 73 proc.

„Sieć jest w pełni gotowa” - zapewniał Frederic Perron. Członek Zarządu ds. Rynku Prywatnego T-Mobile Polska przypomniał, że wyniki niezależnych firm badawczych potwierdzają, iż T-Mobile dysponuje najlepszą siecią w Polsce. „Nigdy byśmy nie wystartowali z taką ofertą, gdybyśmy nie byli pewni, że dostarczymy naszym klientom usługę na najwyższym poziomie” - dodał.

24 maja wystartowała też nowa kampania komunikacyjna T-Mobile. Stylistyka nowych spotów mocno odbiega od dotychczasowych produkcji reklamowych operatora nie tylko w warstwie wizualnej, ale także od copywriterskiej. Dzięki ograniczeniu palety kolorów do czerni, bieli i magenty, spoty wyróżniają się spośród innych w paśmie reklamowym. Nawiązania do wolności, braku ograniczeń i swobody w każdym zakresie silnie referują do kluczowych aspiracji pokolenia millenialsów. Nie pojawiają się w niej także celebryci.

Kampania będzie mocno obecna w kanałach cyfrowych, a więc w kanałach wideo, platformach social media, VOD i innych mediach. Media split uzupełni telewizja, radio, display OOH, ambient i działania z influencerami.

Za koncepcję kreatywną oraz realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Bridge2FUN, planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom Mediavest Group (SMG), a działania reklamowe w Internecie wspiera LiquidThread. Kampanię w mediach społecznościowych prowadzić będzie Agencja Warszawa. Materiały BTL opracowała agencja ARC Worldwide.

T-Mobile Polska spodziewa się bardzo dużego zainteresowania swoją ofertą. Aby mieć pewność, że sprosta popytowi już powiększa zespół obsługi klientów. „Ostatnio ogłosiliśmy nowe stanowisko w Łodzi i będziemy nieustannie gromadzić siły odpowiednie do naszych potrzeb” - zapewnił Frederic Perron.

Więcej informacji: www.twitter.com/TMobilePolska

O certyfikacie BEST IN TEST: www.najlepszasiec.pl

O ofercie Supernet i zero ratingu w T-Mobile: www.t-mobile.pl/pl/supernet

T-Mobile jest otwarty na współpracę z każdym partnerem, który spełni wymogi techniczne, wymienione na stronie: www.firma.t-mobile.pl/pl/wspolpraca

Materiał powstał we współpracy z T-Mobile Polska.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 24.05.2017, 11:56
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ