Newsletter

Testy w Singapurze i Wielkiej Brytanii, homologacja w toku i gotowość do produkcji masowej. Jest pierwszy giełdowy raport Triggo S.A.

22.03.2022, 14:32aktualizacja: 22.03.2022, 14:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Testy pojazdu przez służby ratunkowe w Singapurze, pilotaż zdalnego sterowania w Wielkiej Brytanii, publiczna emisja akcji, a także rozpoczęcie procedury pozyskania europejskiej homologacji oraz przygotowanie do masowej produkcji – to ubiegłoroczne osiągnięcia notowanej na NewConnect spółki Triggo, która właśnie opublikowała raport za 2021 rok.

„Dla naszej spółki miniony rok był czasem wytężonej pracy, która przyniosła zadowalające efekty. W 2021 r. koncentrowaliśmy się przede wszystkim na udoskonaleniu konstrukcji pojazdu, tak by możliwa była jego skuteczna produkcja i komercjalizacja na masową skalę. Dodatkowo pracowaliśmy nad rozwojem takich funkcjonalności jak teleoperacja, czy platooning, które stanowią filar wyjątkowej rentowności modelu biznesowego >>Mobility-on-Demand<<, do którego Triggo jest wyjątkowo dobrze dopasowane” – mówi prezes spółki Triggo Rafał Budweil. Jak dodaje, firma zajęła się też rozwojem kompetencji produkcyjnych.

Najważniejsze projekty w 2021 roku to dwa zagraniczne pilotaże, które udowodniły, że rozwiązania oferowane przez Triggo sprawdzają się w terenie i odpowiadają na potrzeby potencjalnych odbiorców. W ramach pierwszego projektu, którego partnerem są władze Singapuru, Triggo testowany jest jako zamiennik jednośladów w obrębie tzw. „Blue Light Services”. Pojazdem jeżdżą ratownicy i służby porządkowe, które dzięki właściwościom Triggo, szybciej dostają się na miejsce zdarzenia oraz interwencji. Drugi z kolei pilotaż realizowany jest w Wielkiej Brytanii i polega na testowaniu zdalnego sterowania. Jeden z egzemplarzy serii prototypowej porusza się po terenie inteligentnego miasta Milton-Keynes koło Londynu bez obecności kierowcy w kabinie.

„Testy przebiegają pomyślnie, a ich efektami pochwalimy się II kwartale 2022 roku” – wyjaśnia Rafał Budweil.

We wrześniu 2021 r. firma rozpoczęła proces pozyskania europejskiej homologacji. Procedura trwa nieco dłużej niż w normalnych warunkach ze względu na obostrzenia pandemiczne oraz tryb pracy zdalnej w instytucjach odpowiedzialnych za ten proces. „Niemniej w 2022 r. powinniśmy otrzymać homologację. Oznacza to, że w drugiej połowie roku, Triggo będzie mógł legalnie poruszać się po drogach Polski i Europy” – komentuje szef Triggo S.A.

W 2021 r. miała miejsce publiczna subskrypcja akcji Triggo. Emisja akcji serii C7 odbyła się w dniach od 27.04.2021 r. do 5.05.2021 r. Do objęcia zaoferowano 45.500 akcji zwykłych na okaziciela w cenie emisyjnej 138 PLN za akcję. Popyt na oferowane akcje przekroczył liczbę oferowanych akcji o prawie 84%, przy wycenie Spółki ponad 210 mln PLN, jednej z największych na NewConnect. Pierwsze notowanie Spółki na NewConnect odbyło się 15.11.2021 r. „Celem emisji było pozyskanie kapitału na udoskonalenie konstrukcji pojazdu oraz rozpoczęcie seryjnej produkcji” – wyjaśnia Rafał Budweil.

„Warto tu także zaznaczyć, że spółka Triggo jest znacznie niżej wyceniania niż światowe startupy z podobnego segmentu, które notowane są na zagranicznych giełdach” – mówi natomiast Jacek Konior, CFO spółki. Brytyjski Arrival wyceniany jest na 13 mld $, amerykański Canoo na 2,4 mld $, izraelski REE na 3,1 mld $, natomiast inny izraelski projekt, który może stanowić dla Triggo bezpośrednią konkurencję, City Transformer wyceniono na 137 mln $.

„W 2022 roku będziemy się koncentrować przede wszystkim na trzech kluczowych obszarach, tj. ukończenie procesu homologacji, rozwój kompetencji produkcyjnych i organizacji produkcji oraz uzyskaniu pierwszych przychodów ze sprzedaży” – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu Triggo S.A.

Chat inwestorski z przedstawicielami spółki odbędzie się w czwartek 24 marca o godz. 13:30 na kanałach w mediach społecznościowych Triggo.

Źródło informacji: Triggo S.A.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.03.2022, 14:32
Źródło informacji Triggo S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ