Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Udział szarej strefy w rynku gier hazardowych online zmalał w Polsce w ciągu ostatnich czterech lat z 80 do ok. 25 proc. To efekt m.in. wprowadzonej w 2017 r. nowelizacji Ustawy o Grach Hazardowych, działań KAS oraz coraz atrakcyjniejszej oferty (stacjonarnej i online) legalnych operatorów. Szara strefa wciąż jednak generuje wielomiliardowe straty dla budżetu, a walka z nią jest jednym z priorytetów organów administracji skarbowej oraz celnej.
„Szara strefa to nieuczciwość i naruszenie zasad solidarności społecznej. To mniejsze wpływy do budżetu i niedofinansowanie usług publicznych, z których wszyscy korzystamy. Brak przestrzegania standardów odpowiedzialnej gry istotnie wpływa także na bezpieczeństwo graczy” - tłumaczył Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
Olgierd Cieślik był gospodarzem zorganizowanego na warszawskim Torze Służewiec spotkania z przedstawicielami Krajowej Administracji Skarbowej - instytucji prowadzącej i koordynującej działania przeciwko szeroko pojętej szarej strefie, również w obszarze gier hazardowych.
„W ciągu minionych 5 lat nasi funkcjonariusze zabezpieczyli 67 tys. nielegalnych urządzeń, a blisko 7,5 tys. osób usłyszało zarzuty. Natomiast w latach 2020-2021 KAS udało się zablokować ponad 14 tys. stron internetowych nielegalnie oferujących gry hazardowe w Polsce” - powiedział Mariusz Gojny, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów i zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.
Centralnym punktem spotkania było przekazanie przez Totalizator Sportowy Krajowej Administracji Skarbowej nowych samochodów. Auta, podobnie jak dostarczony KAS w zeszłym roku wysokospecjalistyczny sprzęt komputerowy, mają pomóc w jeszcze efektywniejszym ograniczaniu szarej strefy.
„Totalizator Sportowy i Krajową Administrację Skarbową łączy ścisła, długofalowa współpraca i jeden cel - skuteczna walka przeciwko przestępcom działającym w obszarze gier hazardowych” - zaznaczył Olgierd Cieślik.
Jedenaście przekazanych dziś przez Totalizator Sportowy pojazdów ma zwiększyć mobilność działających w terenie funkcjonariuszy KAS, a także pomóc w transporcie i zabezpieczaniu przejętych urządzeń oraz ich danych. Pięć kolejnych aut spółka dostarczy KAS w późniejszym terminie.
„>>Wygrywamy razem<<, przewodnie hasło marketingowe Totalizatora Sportowego, doskonale podsumowuje nie tylko dzisiejsze wydarzenie, ale również całą naszą współpracę z KAS. Tym zwycięstwem będzie zminimalizowanie wpływów szarej strefy skutkujące powszechną dostępnością uczciwej, bezpiecznej rozrywki spełniającej najwyższe standardy” - podkreślił Olgierd Cieślik.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.10.2022, 15:53 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense wprowadza nowy 116-calowy telewizor UX TV z technologią RGB-MiniLED z oszałamiającą precyzją kolorów
- 09.07.2025, 11:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kantar Polska: rośnie liczba konsumentów jabłek
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 11:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ