Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wszystkie firmy, które sporządziły raporty z zakresu swoich działań CSR, ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i zaangażowania społecznego, mogą zgłaszać się do VI edycji konkursu Raporty Społeczne, organizowanego przez CSR Consulting, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PwC. Nabór raportów trwa do 25 października br.
Raportowanie społeczne to jeden ze sposobów kontaktu z interesariuszami firmy (konsumentami, pracownikami, dostawcami, akcjonariuszami) i pomocne narzędzie w jej zarządzaniu. Celem konkursu, organizowanego cyklicznie od 2007 roku, jest promocja idei raportowania społecznego jako narzędzia równie ważnego, jak raporty finansowe.
"Raport CSR jest bardzo ważnym narzędziem zarządzania i komunikowania na temat skutków społecznych i środowiskowych, jakie wywołuje działalność firmy - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. - Dla biznesu społecznie odpowiedzialnego, raportowanie jest niezbędnym elementem ewaluacji i zwiększa przejrzystość firmy, pozwala przyjrzeć się wynikom działań - zarówno pozytywnym, jak i negatywnym - i podjąć odpowiednie kroki w przyszłości. Dlatego zachęcamy wszystkie firmy, które sporządziły raport społeczny, do zgłaszania się do konkursu".
Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Nagrody za najlepiej sporządzone raporty zostaną przyznane w kategoriach: nagroda główna, nagroda Ministerstwa Gospodarki, debiut, nagroda internautów oraz w nowej kategorii: nagroda dziennikarzy.
Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje z siedzibą w Polsce, posiadające raporty wydane w języku polskim i odnoszące się do działalności na terenie Polski, obejmujące sprawozdanie za rok 2011. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa od 6 września do 25 października 2012 roku. Raporty należy przesyłać poprzez aplikację online umieszczoną na stronie: http://www.raportyspoleczne.pl.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 6 grudnia podczas konferencji podsumowującej konkurs.
Patronat nad konkursem objęło Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Global Compact Poland, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Patroni medialni: Brief, Dziennik Gazeta Prawna, Ekologia i Rynek, Euractiv.pl, kampaniespoleczne.pl, ngo.pl, Proto.pl.
KONTAKT:
Karolina Szlasa
tel. kom. +48 669 510 483
e-mail: karolina.szlasa@fob.org.pl
Źródło informacji: www.odpowiedzialnybiznes.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.09.2012, 14:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |