Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Treść ogłoszenia wraz z dokumentacją postępowania będzie dostępna na platformie zakupowej.
Warunki i terminy
Wszystkie trzy planowane inwestycje realizowane będą w formule Buduj. Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu 30 dni od podpisania umowy. Wtedy też będą mogły ruszyć pierwsze roboty. Na wykonanie prac związanych z budową infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6 wykonawca będzie miał 16 miesięcy.
Z kolei na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 - 27 miesięcy. Z czasu realizacji robót budowlanych wyłączane są okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Biorąc pod uwagę powyższe terminy, zakończenia realizacji wszystkich przewidzianych w projekcie inwestycji można spodziewać się w 2028 roku.
Nowy węzeł na autostradzie A6
Inwestycja o długości blisko 3 km będzie się zaczynała w miejscu, w którym kończy się oddany w ubiegłym roku I etap obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W tym rejonie - na południe od m. Przecław - powstanie węzeł Siadło Górne. Będzie łączył biegnącą od Szczecina DK13 z przyszłą Zachodnią Obwodnicą Szczecina. Następnie trasa o parametrach drogi ekspresowej - przyszły wspólny przebieg S6 i DK13 - pobiegnie w kierunku autostrady A6, omijając od wschodu centrum logistyczne. Połączenie z autostradą A6 będzie stanowił węzeł Szczecin Zachód, który dzięki łącznicom bezpośrednim i półbezpośrednim będzie zapewniał właściwe warunki ruchu drogowego na przyszłym połączeniu autostrady i drogi ekspresowej. Nowy węzeł zlokalizowany będzie ok. 700 m na wschód od obecnego, zbudowanego w latach 30. ubiegłego wieku, którego zastąpi. Od strony południowej do nowego węzła będzie również podłączona DK13 - obwodnica Kołbaskowa.
Łącznie przewidziano budowę 10 wiaduktów. Oprócz budowy nowego odcinka DK13 prace będą również obejmowały autostradę A6 na odcinku o długości 2,4 km w obrębie nowego węzła Szczecin Zachód.
Obwodnica od wschodu ominie Kołbaskowo
Inwestycja o długości 5,6 km rozpocznie się od nowego węzła Szczecin Zachód (dlatego realizacja obwodnicy bez budowy II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic nie byłaby możliwa). Jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) będzie od wschodu omijała Kołbaskowo, wyprowadzając ruch tranzytowy. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo - Moczyły powstanie rondo. Dalej trasa będzie biegła w kierunku obecnej DK13 w Rosówku. Na południe od Rosówka powstanie rondo łączące obwodnicę z obecnym przebiegiem DK13. Ostatnie rondo na obwodnicy zostanie wybudowane ok. 300 m przed granicą polsko-niemiecką i będzie łączyło nową DK13 z drogą powiatową z m. Kamieniec oraz obiektami znajdującymi się przy granicy.
Wiadukt i plac do kontroli na granicznym odcinku A6
Ostatnia inwestycja zapewni możliwość zawracania przed granicą, co zarówno usprawni działania służb utrzymania drogi, jak i będzie przydatne dla kierowców - powstanie wiadukt nad autostradą A6 oraz łącznice i jezdnie manewrowe. Po południowej stronie autostrady powstanie plac do kontroli wraz z oznakowaniem aktywnym.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.09.2024, 13:50 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Chapter Zero Poland wskazuje, jak budować konkurencyjność polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju PAP
Raport „Budowanie konkurencyjności polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju. Strategiczne znaczenie danych w procesie transformacji”, przygotowany przez Chapter Zero Poland inicjatywę Forum Odpowiedzialnego Biznesu - i SGH wskazuje uczestnikom rynku, m.in. przedsiębiorcom i samorządowcom konkretne rekomendacje dotyczące zielonej transformacji.- 08.10.2025, 14:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ROP i system kaucyjny - rekomendacje ekspertów z obszaru świadomości ekologicznej i recyklingu
Sprawiedliwe zasady, włączenie szkła i wyrównanie poziomów zbiórki - to główne wnioski z publikacji „System bez wykluczeń. Na drodze do sprawiedliwej i efektywnej legislacji systemu kaucyjnego i ROP”, zaprezentowanej dziś w trakcie spotkania branży, mediów i przedstawicieli rządu w Centrum Prasowym PAP. W spotkaniu wzięła udział wiceminister Anita Sowińska z resortu Klimatu i Środowiska.- 08.10.2025, 14:48
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA
-
Image
MAK Re na EKF Ubezpieczenia: luka ubezpieczeniowa to miliardowe straty dla całego społeczeństwa PAP
„Na tym kongresie wielokrotnie wybrzmiał fakt, że luka ubezpieczeniowa to nie jest tylko brak konkretnej polisy czy podpisanej umowy. Są to miliardy złotych strat, które później muszą być pokryte przez społeczeństwo i samorządy. Aby zagospodarować tę lukę, nasz sektor musi skoncentrować się na rozszerzaniu świadomości ubezpieczeniowej i stałym pokazaniu klientom, że oferowane zabezpieczenia oznaczają realne wparcie oraz korzyści” - wyjaśnia Ewa Siniarska-Parkot, członek zarządu MAK Ubezpieczenia, prezes zarządu MAK Re.- 08.10.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ