Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. 98,5% pacjentów przyznaje, że apteka to miejsce, w którym bezpiecznie można kupić lek. Zakup leku to najczęstszy cel wizyt Polaków w aptekach. Aby uzyskać poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych do apteki udaje się jedynie 13,4% Polaków. Po poradę dotyczącą leków – jeszcze mniej, bo 10,2%. 64% pacjentów deklaruje, że informacji na temat leków szuka w internecie, co może prowadzić do niebezpiecznych dla zdrowia konsekwencji.
"Po pierwsze farmaceuta"
Problem braku świadomości Polaków co do kompetencji farmaceutów dostrzegła Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową: „Po pierwsze farmaceuta”. Celem jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.
„Fundacji Aflofarm zależy na tym, by Polacy w odpowiedzialny sposób dbali o swoje zdrowie. Farmaceuci mogą im w tym pomóc – to bardzo dobrze wykształceni specjaliści, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu farmakologii i potrafią doradzić w wielu dolegliwościach zdrowotnych” – podkreśla prezes zarządu Fundacji Aflofarm, Tomasz Furman.
„Kampania jest niezbędna, nie tylko w kontekście promocji zawodu farmaceuty, ale również rozwiązań prawnych. Mam tutaj na myśli długo oczekiwaną przez środowisko ustawę o zawodzie farmaceuty – zauważa prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.
Działania na dużą skalę
Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta” będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” jest jednym z nich.
Informacje dotyczące kampanii oraz pełną wersję raportu znaleźć można na stronie internetowej kampanii: www.popierwszefarmaceuta.pl.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Leleno
rzecznik prasowy
Naczelna Izba Aptekarska
tel. kom. +48 694 414 343
e-mail: t.leleno@nia.org.pl
-
Katarzyna Liberska-Kinderman
Head of PR & Communications
Fundacja Aflofarm
tel. kom. +48 501 518 065
e-mail: katarzyna.kinderman@aflofarm.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 12.04.2019, 15:45 |
| Źródło informacji | Naczelna Izba Aptekarska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Global zwiększa potencjał w zakresie usług prawnych wraz z dołączeniem firmy członkowskiej w Brazylii
- 11.12.2025, 16:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Blisko 90 proc. badanych zetknęło się z próbą oszustwa - mBank wprowadza natychmiastową blokadę transakcji PAP
Włącz blokadę transakcji - to nowa funkcja, którą mBank wprowadza w swojej aplikacji mobilnej. Pozwoli ona zablokować przelewy, płatności blikiem i kartą oraz wypłaty gotówki bez utraty dostępu do konta. Zaplanowane transakcje zrealizują się zgodnie z harmonogramem.- 11.12.2025, 15:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Apel Rady Sektora Wołowiny do ministra rolnictwa w sprawie wdrożenia EUDR
Przedstawiciele branży wołowiny i mleczarstwa apelują do ministra Stefana Krajewskiego o racjonalne wdrożenie unijnego rozporządzenia EUDR. Ostrzegają: obecna wersja grozi dodatkowymi kosztami i osłabieniem konkurencyjności polskich producentów wobec krajów Mercosur.- 11.12.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Rada Sektora Wołowiny
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ