Newsletter

Tylko 10% Polaków chodzi do apteki po poradę. Wiedzę na temat leków czerpiemy głównie z internetu

12.04.2019, 15:45aktualizacja: 12.04.2019, 15:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Naczelna Izba Aptekarska (2)
Naczelna Izba Aptekarska (2)
90% Polaków ufa farmaceutom, ale ich pracę kojarzy przede wszystkim ze sprzedażą leków. To wnioski z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

W blisko 14 tys. polskich aptek pracuje w sumie 27 tys. farmaceutów. 98,5% pacjentów przyznaje, że apteka to miejsce, w którym bezpiecznie można kupić lek. Zakup leku to najczęstszy cel wizyt Polaków w aptekach. Aby uzyskać poradę w zakresie drobnych dolegliwości zdrowotnych do apteki udaje się jedynie 13,4% Polaków. Po poradę dotyczącą leków – jeszcze mniej, bo 10,2%. 64% pacjentów deklaruje, że informacji na temat leków szuka w internecie, co może prowadzić do niebezpiecznych dla zdrowia konsekwencji.

"Po pierwsze farmaceuta"

Problem braku świadomości Polaków co do kompetencji farmaceutów dostrzegła Fundacja Aflofarm i Naczelna Izba Aptekarska. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii ogólnopolską kampanię wizerunkową: „Po pierwsze farmaceuta”. Celem jest pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie sprzedawca, lecz ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.

„Fundacji Aflofarm zależy na tym, by Polacy w odpowiedzialny sposób dbali o swoje zdrowie. Farmaceuci mogą im w tym pomóc – to bardzo dobrze wykształceni specjaliści, którzy posiadają szeroką wiedzę z zakresu farmakologii i potrafią doradzić w wielu dolegliwościach zdrowotnych” – podkreśla prezes zarządu Fundacji Aflofarm, Tomasz Furman.

„Kampania jest niezbędna, nie tylko w kontekście promocji zawodu farmaceuty, ale również rozwiązań prawnych. Mam tutaj na myśli długo oczekiwaną przez środowisko ustawę o zawodzie farmaceuty – zauważa prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej, Elżbieta Piotrowska-Rutkowska.

Działania na dużą skalę

Kampania edukacyjna „Po pierwsze farmaceuta” będzie realizowana do września przy użyciu różnorodnych środków i kanałów komunikacji. Raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” jest jednym z nich.

Informacje dotyczące kampanii oraz pełną wersję raportu znaleźć można na stronie internetowej kampanii: www.popierwszefarmaceuta.pl.

Kontakt dla mediów:

Tomasz Leleno

rzecznik prasowy

Naczelna Izba Aptekarska

tel. kom. +48 694 414 343

e-mail: t.leleno@nia.org.pl

-

Katarzyna Liberska-Kinderman

Head of PR & Communications

Fundacja Aflofarm

tel. kom. +48 501 518 065

e-mail: katarzyna.kinderman@aflofarm.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 12.04.2019, 15:45
Źródło informacji Naczelna Izba Aptekarska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ