Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Zgłoszenia można nadsyłać w pięciu kategoriach, przy czym przewidziano również nagrodę główną, której laureata wyłoni niezależne jury złożone z ekspertów ds. turystyki z całego świata.
- Termin przesyłania zgłoszeń upływa 9 lipca. Laureaci otrzymają nagrody podczas szczytu TOURISE, który odbędzie się w Rijadzie w dniach 11-13 listopada 2025 r.
RIJAD, Arabia Saudyjska - (BUSINESS WIRE) - Oficjalnie ruszył plebiscyt TOURISE jako nowy globalny wskaźnik odniesienia podkreślający doskonałość miejsc docelowych podróży turystycznych. Plebiscyt, który powstał z myślą o uhonorowaniu miejsc kształtujących przyszłość podróży, prezentuje miejsca oferujące istotną, zapadającą w pamięć i wymierną wartość podczas całej podróży turysty. Indywidualni podróżnicy, branżowi specjaliści i organizacje zaangażowane na rzecz popularyzacji najwybitniejszych zakątków świata mogą teraz nadsyłać zgłoszenia, wskazując swoje ulubione miejsca docelowe podróży.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20250602912284/pl/
Plebiscyt TOURISE stanowi rozszerzenie platformy TOURISE prowadzonej przy wsparciu ministerstwa turystyki Arabii Saudyjskiej, której utworzenie ogłoszono podczas wirtualnej konferencji prasowej w dniu 22 maja 2025 r.
Zgodnie z ideą TOURISE plebiscyt stanowi odważny sposób uznania miejsc docelowych wyróżniających się ze względu na solidne poczucie tożsamości, wymierny wpływ i odpowiedzialne zarządzanie. Kwalifikujące się miejsca docelowe muszą (I) mieć określony zasięg geograficzny (miejscowość, region lub obszar), (II) wykazywać określoną tożsamość lub charakter będący wynikiem miejscowej kultury, krajobrazu i atrakcji, kształtujący sposób postrzegania danego miejsca przez turystów oraz (III) być wspierane przez organ odpowiedzialny za zarządzanie turystyką, odpowiadający za efektywne zarządzanie danym miejscem.
Plebiscyt TOURISE obejmuje pięć różnych kategorii: najlepsze miejsce docelowe pod względem sztuki i kultury, najlepsze miejsce docelowe dla poszukiwaczy przygód, najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty kulinarnej i gastronomicznej, najlepsze miejsce docelowe na zakupy oraz najlepsze miejsce docelowe pod względem oferty rozrywkowej. Ponadto nagroda główna dla najlepszego miejsca docelowego w ujęciu całościowym uhonoruje miejsce docelowe wybitne pod każdym względem doświadczeń turystycznych, wyznaczając tym samym nowy globalny wskaźnik odniesienia jako najwybitniejsze miejsce, które warto odwiedzić.
Jean-Philippe Cossé, dyrektor generalny TOURISE, powiedział: „Turystyka to coś więcej niż tylko ważna siła napędowa gospodarki - to istotny czynnik przyczyniający się do łączenia kultur, budowania wspólnot i stymulowania trwałych zmian. Mamy obecnie do czynienia ze śmiałą transformacją branży, dlatego zaprezentowanie miejsc wiodących pod względem wizji, celu i odporności jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek dotąd. Plebiscyt TOURISE to nasz sposób na wyrażenie uznania dla tych wybitnych miejsc, które nie tylko ciepło przyjmują podróżnych, ale również inspirują ich, kwestionują status quo branży i przesuwają granice możliwości turystycznych coraz dalej. Nagrody stawiają miejsca docelowe na pierwszym miejscu ogólnoświatowej dyskusji, podkreślając dokonania pionierów, którzy kształtują przyszłość podróży”.
Laureatów plebiscytu TOURISE wyłoni niezależne jury złożone z wybitnych pionierów z różnych branż, od podróży i turystyki po modę, gastronomię, sztukę, handel detaliczny, kulturę, rekreację i rozrywkę, takich jak:
- Filip Boyen, były dyrektor generalny serwisu Forbes Travel Guide;
- Michael Ellis, były globalny dyrektor serii przewodników Michelin;
- Fiona Jeffery, była prezeska World Travel Market; była przewodnicząca plebiscytu Tourism for Tomorrow;
- Renaud de Lesquen; były dyrektor generalny Givenchy, były prezes Dior AM;
- Lars Nittve, były dyrektor-założyciel Tate Modern;
- Albert Read, były dyrektor zarządzający Conde Nast;
- Caroline Rush, była dyrektorka generalna British Fashion Council;
- Omar Samra, Ambasador Dobrej Woli ONZ, alpinista i polarnik;
- Bernold Schroeder, były dyrektor generalny Kempinski; Pan Pacific.
Kwalifikujące się miejsca docelowe zostaną ocenione w świetle 10 kryteriów, pogrupowanych w trzy kluczowe obszary decydujące o doświadczeniu podróżnych w danym miejscu: oferta, wartość, wygoda. Jury oceni efektywność poszczególnych miejsc docelowych pod tymi względami, rozpatrując ich ofertę, dostępność i przyjazność dla odwiedzających, ogólną oferowaną wartość, a co najważniejsze - jakość i wpływ doświadczenia. Między innymi przyjrzą się takim aspektom, jak autentyczność, innowacyjność, włączenie, dostępność, różnorodność zakwaterowania i bezpieczeństwo, jako że wszystkie te czynniki mają wpływ na zdolność danego miejsca do zaoferowania cennego i długo pamiętanego pobytu.
Zwycięzców inauguracyjnego plebiscytu TOURISE poznamy podczas szczytu TOURISE, który odbędzie się w Rijadzie od 11 do 13 listopada. Szczyt będzie spotkaniem wiodących podmiotów z sektora turystyki, podróży, inwestycji i innowacji, od szefów rządów i wizjonerskich dyrektorów generalnych po twórców, autorów przełomowych rozwiązań i inwestorów z całego świata. Będzie to okazja do opracowania śmiałych pomysłów, nawiązania transformacyjnych partnerstw i ukształtowania nowych standardów z myślą o przyszłości podróży.
Weź udział w pierwszym plebiscycie TOURISE i nominuj najwybitniejsze miejsce docelowe, które Twoim zdaniem wyróżnia się na tle innych, na portalu plebiscytu https://www.tourise.com/en/awards. Zgłoszenia można nadsyłać od 2 czerwca do 9 lipca.
Więcej informacji na temat TOURISE: www.tourise.com.
*Źródło: AETOSWire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20250602912284/pl/
Zestaw materiałów prasowych: https://www.dropbox.com/t/EPahFKdbtzozFHUz
Źródło: TOURISE
KONTAKT:
Fahad Al Bahiti
e-mail: media@tourise.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.06.2025, 09:56 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |