Newsletter

VRG SA (12/2023) Przyjęcie przez Zarząd strategii Grupy Kapitałowej na lata 2023-2025

15.06.2023, 17:42aktualizacja: 15.06.2023, 17:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 12/2023

Zarząd VRG S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej: "Emitent") informuje, że w dniu dzisiejszym przyjął Strategię Grupy Kapitałowej na lata 2023-2025 (dalej: "Strategia"), która została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą oraz zamieszczona na stronie internetowej www.vrg.pl w zakładce "Dla Inwestorów". Strategia zakłada wzrost wartości Grupy poprzez rozwój skali biznesu, wzrost marży operacyjnej w segmencie odzieżowym i jubilerskim, a także wzrost zysku netto Grupy.

Przyjęta przez Zarząd Strategia zawiera następujące istotne założenia pogrupowane w pięciu kluczowych obszarach:

1) Nowoczesne marki

Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji Strategii dzięki rozwojowi każdej z marek, m.in. przez poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet. W rezultacie na koniec 2025 roku przychody Grupy Kapitałowej powinny zbliżyć się do 1,9 mld zł.

2) Omnichannel

Modernizacja i rozwój powierzchni sklepów własnych obu segmentów oraz własnych e-sklepów i sprzedaży na marketplace'ach. Na koniec 2025 roku sieć stacjonarna Grupy Kapitałowej powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m2. Dodatkowo, Grupa Kapitałowa powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki Grupy będą obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co powinno przełożyć się na minimum 14% udział on-line w przychodach Grupy w 2025 roku.

3) Potencjał do wzrostu rentowności

Celem jest poprawa marży brutto w każdym z segmentów m.in. dzięki optymalizacji polityki cenowej i promocyjnej, zmianom w kolekcjach i konsolidacji źródeł dostaw, tak aby na koniec 2025 roku marża brutto na sprzedaży Grupy wyniosła między 56-57%. Zarząd zakłada wzrost kosztów SG_A/m2 wolniejszy od wzrostu sprzedaży i zysku brutto na sprzedaży, co powinno przełożyć się na minimum 12% marżę operacyjną w 2025 roku.

4) Efektywna alokacja kapitału

Rozwój powierzchni Grupy oparty będzie o salony w nowych konceptach oraz modernizację istniejących salonów, co wymagać będzie ok. 43 mln zł średniorocznych wydatków inwestycyjnych w latach 2023-25. Jednocześnie celem Zarządu jest skrócenie cyklu obrotu gotówki do ok. 250-260 dni w 2025 roku, głównie dzięki niższemu o ok. 30 dni cyklowi obrotu zapasów. W rezultacie, Grupa Kapitałowa nie powinna wykazywać zadłużenia netto przy kontynuacji dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami zgodnie z posiadaną polityką dywidendową.

5) Zrównoważony rozwój

Strategia bierze pod uwagę ryzyka i możliwości klimatyczne oraz kwestie społeczne i ładu korporacyjnego. W ramach zmian w obrębie produktów przynajmniej 25% kolekcji ma pochodzić z tkanin bardziej odpowiedzialnych, potwierdzonych certyfikatami. W odniesieniu do kwestii związanych z różnorodnością, celem jest minimum 33% niedoreprezentowanej płci łącznie w zarządzie i radzie nadzorczej. W ramach kwestii środowiskowych, celem jest kontynuacja działań na rzecz minimalizacji wpływu Grupy na środowisko i m.in. wymiana samochodów służbowych na wersje hybrydowe czy szersze wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł.

Priorytetem jest rentowny wzrost organiczny Grupy Kapitałowej w Polsce, w której Zarząd widzi możliwości dalszego rozwoju. Jednocześnie lata 2023-25 będą początkiem drogi do budowy rozpoznawalności marek Grupy Kapitałowej w regionie CEE, która będzie prowadzona z uwzględnieniem strony kosztowej.

Zastrzeżenie prawne: Emitent informuje, że zaprezentowane w niniejszym raporcie bieżącym informacje dotyczące strategicznych kierunków rozwoju Grupy Kapitałowej, w tym cele finansowe, nie stanowią prognozy ani szacunków wyników finansowych. Ilustrują one natomiast planowane działania i kierunki rozwoju w latach 2023-25.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.06.2023, 17:42
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ