Newsletter

W 2024 r. Geely Auto sprzedała ponad 2,17 mln pojazdów, a jej wskaźnik wzrostu na rynku międzynarodowym przekroczył 53%

20.01.2025, 08:59aktualizacja: 20.01.2025, 09:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/ Geely Auto
PR Newswire/ Geely Auto

HANGZHOU, Chiny, 20 stycznia 2025 r. /PRNewswire/ -- W 2024 r. firma Geely Auto odnotowała przełom w sprzedaży, której poziom sięgnął ponad 2,17 mln pojazdów, co oznacza wzrost o 32% r/r. Międzynarodowy producent odnotował rekordową liczbę wyeksportowanych samochodów – łącznie na rynki międzynarodowe trafiło ich 403 923 sztuki, aż o 53% więcej niż w minionym roku.

W 2024 r. firma Geely Auto znacznie zwiększyła swój zasięg na światowym rynku, wchodząc na 10 kolejnych rynków i wzmacniając dotychczasową obecność na Bliskim Wschodzie, w Europie Wschodniej oraz Ameryce Łacińskiej. Obecnie jej oferta dostępna jest już w ponad 80 państwach i regionach. Dodatkowym impulsem dla strategicznej ekspansji były udane premiery 16 modeli na rynkach ponad 40 państw i regionów. Firma Geely pokazuje w ten sposób chęć dotarcia z ofertą wysokiej klasy pojazdów do jak najszerszej grupy konsumentów na całym świecie.

Silniejsze zaznaczenie lokalnej obecności

Geely Auto znacznie rozbudowała swoją międzynarodową sieć sprzedażowo-serwisową, która obecnie liczy już ok. 900 placówek, a więc o 69% więcej niż na koniec 2023 r. Z myślą o lepszym dostępie do miejscowych rynków firma rozszerzyła również działalność regionalną, budując dwie fabryki w Azji i Afryce, a także otwierając cztery filie w Indonezji, Australii, Filipinach oraz Chile. W ramach optymalizacji łańcucha dostaw utworzyła ponadto nowoczesną globalną sieć części zamiennych, której trzon tworzy hub produkcyjny wspierany przez pięć strategicznych zakładów za granicą.

Flagowe modele napędzają wzrost

Model Coolray, dostępny w 51 państwach, sprzedał się już w 1 mln sztuk, umacniając się na 3. pozycji w swoim segmencie wśród marek chińskich na sześciu największych rynkach. Eksport Monjaro wzrósł aż o 150% r/r, co oznacza silny wzrost popytu na pojazdy z luksusowym designem i wysokimi parametrami użytkowymi. Emgrand potwierdził swoją dominację na rynku, wchodząc do najlepszej trójki sedanów w modelu A na dziewięciu kluczowych rynkach. Z kolei Geely EX5 spotkał się z dużym zainteresowaniem na międzynarodowej arenie podczas targów takich jak Automechanika Frankfurt, Thailand Auto Expo czy Hong Kong IMXPO.

Inkluzywność dla użytkowników

W 2024 r. liczba użytkowników pojazdów Geely przekroczyła 16 mln, a firma konsekwentnie stawiała na innowacje produktowe, doskonałość operacyjną i budowanie marki. Z myślą o specyficznych potrzebach różnych rynków Geely cały czas realizuje strategię dywersyfikacji oferty, produkując pojazdy z silnikami spalania wewnętrznego, hybrydowymi, elektrycznymi, a także zasilanymi metanolem.

Pozytywna zmiana poprzez przywództwo w realizacji celów ESG

Geely Auto stale dowodzi swojemu przywiązaniu do idei odpowiedzialności społecznej. Firma realizuje inicjatywy charytatywne w Europie, projekty wsparcia społecznego na terenie Ameryki Łacińskiej, jak również program recyklingu pojazdów w Afryce, pokazując, że zależy jej na pozytywnych zmianach na całym świecie.

W 2025 r. Geely Auto będzie z determinacją dążyć do osiągnięcia celu sprzedażowego 2,71 mln pojazdów, stale pracując nad rozwojem pełnoskalowego systemu operacyjnego, potencjału biznesowego, strategii produktowej oraz udoskonalonej obsługi posprzedażowej.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2590146/Geely_EX5_set_off.jpg 

Źródło: Geely Auto

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.01.2025, 08:59
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii