Newsletter

W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów

31.01.2025, 15:16aktualizacja: 31.01.2025, 15:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.

W 2024 roku każdego dnia z usług PKP Intercity skorzystało średnio 214 tys. osób. Blisko 78 proc. podróżnych kupiło bilet online.

„To był udany rok. Spółka zamknęła go bardzo dobrym wynikiem finansowym, blisko trzykrotnie wyższym niż w roku ubiegłym. Przewieźliśmy ponad 15 proc. osób więcej niż w roku 2023, a aż 33 proc. niż w roku 2022. Nasze plany na ten rok zakładają przewozy pasażerów na poziomie ponad 83,5 miliona. Zakładamy, że w perspektywie 2030 roku, zgodnie z naszą nową strategią, przewieziemy 110 milionów pasażerów” - informuje Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Jak podaje przewoźnik, w skali roku 358 tys. pasażerów zabrało w podróż pupila, a 607,5 tys. rower. Coraz więcej podróżnych z niepełnosprawnościami decydowało się na podróże dalekobieżne - 855 tys. osób. Ponadto w 2024 roku 1,5 mln pasażerów wybrało podróż w Strefie Ciszy, która znajduje się w pociągach zespolonych typu Pendolino, Flirt i Dart.

„Trwają ogromne projekty inwestycyjne, mamy podpisane dwie umowy na 35 pociągów spalinowo-elektrycznych oraz na 300 wagonów z opcją na kolejne 150 z fabryką Cegielskiego - to odmieni park taborowy PKP Intercity” - przekonuje prezes PKP Intercity.

Podczas podróży pociągami pasażerowie chętnie korzystali z oferty wagonów restauracyjnych czy stref gastronomicznych. W 2024 roku liczba transakcji zrealizowanych przez WARS wzrosła o 15 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. Najczęściej zamawianym daniem były pierogi, których wydano blisko 214 tys. porcji. Podróżni zamówili także 169 tys. jajecznic, 177 tys. kotletów schabowych oraz prawie 165 tys. porcji żurku. Wypili też 1,1 mln kaw.

Pasażerowie, którzy korzystają z Wi-Fi PKP Intercity na pokładzie pociągów, podczas podróży najczęściej oglądają filmy i seriale na popularnych platformach Słuchają też muzyki. Podróżni chętnie korzystają również z mediów społecznościowych oraz z komunikatorów, część pasażerów podłącza się także do sieci prywatnych VPN, co może świadczyć o wykorzystaniu pokładowego internetu do pracy w czasie podróży.

„Spółka PKP Intercity codziennie reaguje na potrzeby pasażerów. W ubiegłym roku wzmocniliśmy nasze pociągi blisko 14 tysiącami wagonów. To daje przeliczeniowo ponad milion miejsc siedzących dla naszych pasażerów. Podczas ferii, w okresie świątecznym, w wakacje nasze pociągi PKP Intercity będą stale wzmacniane dodatkowymi wagonami” - zapewnia Janusz Malinowski.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 31.01.2025, 15:16
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ