Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z najnowszych badań ING wynika, że jesteśmy coraz bardziej aktywni w internecie. To, co mocno przyspieszyło w czasie pandemii, dalej się rozwija. Polacy - częściej niż przedtem - zaczęli studiować lub pracować online (59% badanych), załatwiać sprawy urzędowe (54%), robić zakupy, w tym kupować ubrania, ale również jedzenie (53%). Pozostałe aktywności, takie jak rekreacja, poszukiwanie informacji, aktywności społeczne czy płatności również rozwinęły się online, chociaż oczywiście większość osób korzystała z nich już przed pandemią. Płatności to najchętniej wskazywana czynność w internecie (87%). Jednocześnie aż 70% Polaków uważa, że liczba cyberataków dziś wzrasta, a prawie połowa badanych (44%) twierdzi, że padło ofiarą oszustwa online lub zna kogoś, kto doświadczył cyberataku.
„Rozumiemy te obawy, dlatego w ING rozwijamy i wdrażamy dodatkowe innowacyjne zabezpieczenia w aplikacji Moje ING, które lepiej ochronią naszych klientów przed różnego typu oszustwami w sieci. Aby ułatwić klientom poznanie tych rozwiązań, stworzyliśmy >>Strefę bezpieczeństwa<< w Moim ING, gdzie w jednym miejscu mogą łatwo z nich skorzystać” - podkreślił Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.
Spośród wszystkich cyberzagrożeń Polacy najlepiej znają: phishing, złośliwe oprogramowanie i kłamstwa internetowe. Oszustwa te należą także do najczęściej doświadczanych. Nieklikanie w podejrzane linki (71%), uważanie na otrzymywane maile lub połączenia telefoniczne (64%) to najczęstsze środki stosowane przez Polaków w celu ochrony przed oszustwami internetowymi.
W „Strefie bezpieczeństwa” w aplikacji Moje ING można m.in.:
- skorzystać z weryfikacji behawioralnej. Raz włączona - cały czas dodatkowo wzmacnia bezpieczeństwo przed cyberoszustami; Dodatkowe zabezpieczenie w Moim ING - YouTube
- aktywować bezpłatną, dodatkową usługę CyberRescue - w przypadku podejrzenia ataku cyberoszustów eksperci CyberRescue zadbają o bezpieczeństwo w internecie, np. na portalach aukcyjnych czy w sklepach internetowych;
- łatwo ustalać bezpieczne dla siebie limity i powiadomienia dla płatności oraz przelewów;
- ustalić metody autoryzacji płatności;
- tymczasowo zablokować kartę. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić.
„Jak wynika z naszego raportu nt. cyberbezpieczeństwa, aż 71% Polaków uważa, że posiada pewną wiedzę, jak zachować się w przypadku cyberataku, jednak dostrzega w niej braki - respondenci oceniają ją jako średnią. Co ważne, tylko 11% młodych ludzi w wieku 18-24 lat deklaruje, że zawsze czują się bezpiecznie w internecie. Dlatego chcemy, aby klienci poczuli większą sprawczość, pokazując im, jak łatwo sami mogą skorzystać z dodatkowych zabezpieczeń w >>Strefie bezpieczeństwa<<. Tak jak dbamy o wiele ważnych dla nas spraw, zadbajmy też sami lepiej o nasze finanse. >>W dbaniu o bezpieczeństwo nie macie sobie równych<< to nie tylko pochwała, ale też zachęta do robienia więcej i skorzystania z rozwiązań od ING” - powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową.
Więcej informacji nt. „Strefy bezpieczeństwa” ING i bezpiecznego bankowania w sieci na www.ing.pl/lp/bezpieczne-finanse.
Badanie „ING Consumer Survey - cyberbezpieczeństwo” zostało zrealizowane przez Ipsos Holandia w dniach 28.10-07.11. Badanie zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków, n=1003. Metoda badawcza: wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo (CAWI).
Źródło informacji: ING Bank Śląski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.12.2022, 14:05 |
Źródło informacji | ING Bank Śląski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu