Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z najnowszych badań ING wynika, że jesteśmy coraz bardziej aktywni w internecie. To, co mocno przyspieszyło w czasie pandemii, dalej się rozwija. Polacy - częściej niż przedtem - zaczęli studiować lub pracować online (59% badanych), załatwiać sprawy urzędowe (54%), robić zakupy, w tym kupować ubrania, ale również jedzenie (53%). Pozostałe aktywności, takie jak rekreacja, poszukiwanie informacji, aktywności społeczne czy płatności również rozwinęły się online, chociaż oczywiście większość osób korzystała z nich już przed pandemią. Płatności to najchętniej wskazywana czynność w internecie (87%). Jednocześnie aż 70% Polaków uważa, że liczba cyberataków dziś wzrasta, a prawie połowa badanych (44%) twierdzi, że padło ofiarą oszustwa online lub zna kogoś, kto doświadczył cyberataku.
„Rozumiemy te obawy, dlatego w ING rozwijamy i wdrażamy dodatkowe innowacyjne zabezpieczenia w aplikacji Moje ING, które lepiej ochronią naszych klientów przed różnego typu oszustwami w sieci. Aby ułatwić klientom poznanie tych rozwiązań, stworzyliśmy >>Strefę bezpieczeństwa<< w Moim ING, gdzie w jednym miejscu mogą łatwo z nich skorzystać” - podkreślił Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.
Spośród wszystkich cyberzagrożeń Polacy najlepiej znają: phishing, złośliwe oprogramowanie i kłamstwa internetowe. Oszustwa te należą także do najczęściej doświadczanych. Nieklikanie w podejrzane linki (71%), uważanie na otrzymywane maile lub połączenia telefoniczne (64%) to najczęstsze środki stosowane przez Polaków w celu ochrony przed oszustwami internetowymi.
W „Strefie bezpieczeństwa” w aplikacji Moje ING można m.in.:
- skorzystać z weryfikacji behawioralnej. Raz włączona - cały czas dodatkowo wzmacnia bezpieczeństwo przed cyberoszustami; Dodatkowe zabezpieczenie w Moim ING - YouTube
- aktywować bezpłatną, dodatkową usługę CyberRescue - w przypadku podejrzenia ataku cyberoszustów eksperci CyberRescue zadbają o bezpieczeństwo w internecie, np. na portalach aukcyjnych czy w sklepach internetowych;
- łatwo ustalać bezpieczne dla siebie limity i powiadomienia dla płatności oraz przelewów;
- ustalić metody autoryzacji płatności;
- tymczasowo zablokować kartę. Dzięki temu nikt nie będzie mógł nią płacić.
„Jak wynika z naszego raportu nt. cyberbezpieczeństwa, aż 71% Polaków uważa, że posiada pewną wiedzę, jak zachować się w przypadku cyberataku, jednak dostrzega w niej braki - respondenci oceniają ją jako średnią. Co ważne, tylko 11% młodych ludzi w wieku 18-24 lat deklaruje, że zawsze czują się bezpiecznie w internecie. Dlatego chcemy, aby klienci poczuli większą sprawczość, pokazując im, jak łatwo sami mogą skorzystać z dodatkowych zabezpieczeń w >>Strefie bezpieczeństwa<<. Tak jak dbamy o wiele ważnych dla nas spraw, zadbajmy też sami lepiej o nasze finanse. >>W dbaniu o bezpieczeństwo nie macie sobie równych<< to nie tylko pochwała, ale też zachęta do robienia więcej i skorzystania z rozwiązań od ING” - powiedziała Barbara Pasterczyk, dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową.
Więcej informacji nt. „Strefy bezpieczeństwa” ING i bezpiecznego bankowania w sieci na www.ing.pl/lp/bezpieczne-finanse.
Badanie „ING Consumer Survey - cyberbezpieczeństwo” zostało zrealizowane przez Ipsos Holandia w dniach 28.10-07.11. Badanie zrealizowane na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków, n=1003. Metoda badawcza: wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo (CAWI).
Źródło informacji: ING Bank Śląski
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.12.2022, 14:05 |
Źródło informacji | ING Bank Śląski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ