Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Mobile first
Nie jest to zaskoczeniem, że rynek aplikacji mobilnych rośnie. Polski rynek aplikacji w 2023 r. uzyskał 753,37 mln USD przychodów. Poza kategorią gry i media społecznościowe znaczny przychód zdobyły aplikacje zakupowe [1], które według danych Gemius znajdują się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych aplikacji, zaraz obok platform społecznościowych [2]. Idąc dalej, smartfon jest najczęściej wybieranym urządzeniem do e-zakupów (79%), a wśród generacji Z odsetek ten jest większy i wynosi aż 93%.
Smartni Polacy. Gen Z przoduje
To, w jaki sposób Polacy zmienili podejście do zakupów mobilnych, pokazują również dane OLX. Z OLX w lutym 2024 r. korzystał co drugi internauta w Polsce. Największą aktywność użytkowników obserwuje się w weekendy, co może wskazywać na to, że możliwości zakupu, jak i sprzedaży konkretnych produktów konsumenci poszukują wtedy, gdy mają więcej wolnego czasu, który mogą spędzić na poszukiwaniach. Średni czas w miesiącu spędzony w aplikacji OLX to 81 minut, ale najmłodsza generacja potrafi spędzić w aplikacjach re-commerce tyle samo czasu co… w social mediach. W ujęciu globalnym przynajmniej raz w miesiącu 50% Polaków korzysta z rozwiązań re-commerce. W przypadku grupy wiekowej 17-26 odsetek ten jest większy i wynosi 65%.
Według badania Danae na zlecenie OLX „Zachowania młodych w świecie e-commerce i re-commerce” Polacy robią zakupy mobilne zazwyczaj kilka razy w miesiącu. Młodzi, najczęściej decydują się na zakupy z powodu zachcianek, natomiast starsi częściej decydują się na zakup wtedy, gdy potrzebują danej rzeczy. Najczęściej kupowanymi produktami są odzież lub obuwie, ale także elektronika oraz produkty związane z hobby.
„Korzystanie z aplikacji mobilnych jest sposobem na sprytniejsze, szybsze zakupy - wystarczy, że mamy pod ręką smartfon. Użytkownicy >>OLX-ują<< w różnych porach dnia, przez co można wywnioskować, że szukamy okazji wtedy, gdy tylko znajdziemy na to chwilę. Nie zawsze planujemy dany zakup, ale aktywnie poszukujemy, z nadzieją odnalezienia białych kruków. Pokazują to nasze badania, gdzie ponad 40% kupujących wskazało, że ich zakupy są czasem planowane, a czasem spontaniczne” - dodaje Paulina Musielak-Rezmer, PR Lead OLX.
Jak przyciągnąć użytkownika
Aby użytkownicy chętnie korzystali z aplikacji, istotne jest zadbanie o odpowiednie doświadczenie użytkownika - intuicyjny interfejs, personalizowane oferty, zaszyfrowane dane posiadacza konta czy możliwość wyboru sposobu zakupu i dostawy produktu.
„Ważne jest także wdrażanie odpowiednich udogodnień dla samych transakcji. Przykładowo dodanie opcji Przesyłki OLX, która pozwala na większą elastyczność w wyborze opcji dostaw, zwiększa szanse na sprzedaż o 50%. Usługę tę uzupełniamy także o Pakiet Ochronny, który w przypadku paczek pustych lub niezgodnych z zamówieniem, pozwala kupującemu odzyskać środki za zakup” - dodaje Paulina Musielak-Rezmer, PR Lead OLX.
[1] Analiza rynku aplikacji mobilnych, Market Hub, styczeń 2024
[2] Badanie Mediapanel, Top 20 Internet-Aplikacje, Gemius, styczeń 2024
KONTAKT:
Paulina Musielak-Rezmer
PR Lead OLX
tel. +48 696 890 340
Źródło informacji: OLX
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.03.2024, 09:00 |
Źródło informacji | OLX |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |