Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polski rynek e-commerce należy do największych w Europie
Statystyczny sklep internetowy w Polsce wykazuje blisko 8 mln zł przychodu rocznie, co daje średni zysk w wysokości 250 tys. zł netto. Średnia rentowność sklepu internetowego działającego w Polsce to ok. 2,7 proc. Warto zaznaczyć, że na polskim rynku obecnych jest co najmniej kilka firm osiągających roczne przychody na poziomie miliardów złotych.
Pod względem liczby nowych firm rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym e-commerce jest obecnie czwartą najszybciej rozwijającą się branżą w Polsce, jak wynika z najnowszej analizy przeprowadzonej na zlecenie Coolshop, jednego z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 r. w KRS zarejestrowano prawie 7,2 tys. nowych firm, które jako swoją główną działalność podają sprzedaż przez Internet. Największą popularnością wśród polskich przedsiębiorców cieszyła się w tym okresie działalność związana z oprogramowaniem - 10,6 nowo zarejestrowanych firm - drugie miejsce zajęły wykończeniowe prace budowlane (9,6 tys.) oraz fryzjerstwo (8,2 tys.). Analizę przeprowadziła wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet.
Jednocześnie w pierwszej połowie roku z KRS wykreślono działalność 3,9 tys. firm z branży e-commerce, a ponad 4,5 tys. działalności zostało zawieszonych. Ogółem liczba sklepów internetowych w pierwszej połowie roku wzrosła więc o 3,3 tys. - o 600 mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Mimo tego spadku dynamiki eksperci oceniają, że polski rynek e-commerce należy do największych w Europie, a liczba zarejestrowanych w tym sektorze podmiotów na koniec 2024 r. przekroczy 70 tys. Obecnie jest ich już 68,9 tys.
Rozwój handlu internetowego w Polsce znacząco przyspieszył pięć lat temu. Wcześniej liczba firm zarejestrowanych w branży e-commerce przez kilka lat utrzymywała się na poziomie ok. 27-29 tys. W 2019 r. osiągnęła wartość 35,6 tys., w 2020 r. - 44,5 tys., a na koniec 2021 r. przekroczyła 50 tys.
Najlepsza sytuacja finansowa średnich sklepów internetowych
W najlepszej kondycji finansowej znajdują się średnie firmy, osiągające roczne przychody od 10 mln do 250 mln zł - w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji znajduje się aż 88 proc. z nich. W najgorszej sytuacji są firmy młode i najmniejsze, z przychodem poniżej 10 mln zł rocznie - kondycja finansowa 52 proc. jest zła lub bardzo zła. W przypadku firm z przychodem powyżej 250 mln zł rocznie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji znajduje się 81 proc., a 19 proc. w słabej. W tej kategorii nie odnotowano jednak w ogóle firm, których sytuacja finansowa byłaby bardzo zła.
Ponad 1/3 polskich internautów regularnie kupuje w Internecie
„Według ostatnich danych Izby Gospodarki Elektronicznej 37 proc. polskich internautów kupuje online co najmniej pięć razy w miesiącu - to o 9 punktów procentowych więcej niż w ubiegłym roku. Aż 87 proc. dokonało zakupu w Internecie w ciągu minionego półrocza, a 100 proc. zdarzyło się kupić coś przez Internet przynajmniej raz w życiu. Z punktu widzenia sklepu internetowego, który wchodzi na polski rynek, oczywiście jest to bardzo dobra wiadomość. Liczymy na to, że Polacy docenią nasz asortyment prawie 45 tys. artykułów, w tym produktów skandynawskich marek, wyróżniających się wysoką jakością, dobrym designem oraz przywiązaniem do prostoty i użyteczności, a także oferowane przez nas promocje i niskie ceny” - mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop.
Coolshop jest obecnie jednym z liderów skandynawskiego rynku e-commerce i cały czas dynamicznie się rozwija. Działa na 9 rynkach obejmujących 1/3 Europy, obsługując 2 miliony stałych klientów.
Dane cytowane w tekście pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w sierpniu 2024 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS.
Coolshop to sklep internetowy założony w 2002 r., jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Oferuje dziesiątki tysięcy produktów z ponad 20 kategorii ponad 2 milionom stałych klientów na 1/3 europejskich rynków. Jest częścią grupy Cool Group skupiającej się z 18 firm i organizacji z 8 branż, działających w 14 krajach.
https://www.coolshop.pl/
https://www.coolgroup.eu/
KONTAKT:
Anna Czajka-Kalinowska
tel. +48 691 476 903
e-mail: anna.czajkakalinowska@rocketscience.com.pl
Karolina Krzeska
tel. +48 785 857 662
e-mail: karolina.krzeska@rocketscience.com.pl
Źródło informacji: Rocket Science
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.08.2024, 14:18 |
Źródło informacji | Rocket Science |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Syracuse Lemon PGI: 102 million consumers reached in Italy, Poland and Romania
Good results for the first year of the LemOn campaign, the project for promoting the Syracuse IGP Lemon, co-financed by the Consortium for the Protection of Syracuse IGP Lemon and the European Union.- 28.03.2025, 15:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Nowa strategia EXATEL S.A.: spółka chce stać się głównym partnerem technologicznym polskich firm i instytucji publicznych PAP
Cyberbezpieczeństwo i wzmacnianie odporności cyfrowej, technologiczne wsparcie biznesu oraz sektora publicznego, rozwój sieci 5G i infrastruktury telekomunikacyjnej, zrównoważony rozwój: to tylko niektóre z elementów nowej strategii spółki EXATEL na lata 2025-2027. Firma chce również wykorzystać swój globalny zasięg, autorskie systemy informatyczne i unikalne kompetencje, aby jeszcze skuteczniej angażować się m.in. w walkę z dezinformacją czy ochronę infrastruktury krytycznej.- 28.03.2025, 15:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bezpieczeństwo i konkurencyjność gospodarki w dobie geopolitycznych zawirowań - już wkrótce na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
Uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm i przedsiębiorcy, wyraziste osobowości, eksperci, naukowcy i ludzie mediów - już za miesiąc, w terminie 23-25 kwietnia br., to opiniotwórcze grono spotka się w Katowicach na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym (EEC - European Economic Congress). Co znaczy działać razem dla bezpiecznej przyszłości i w jaki sposób podnieść konkurencyjność i niezależność europejskiej gospodarki - te kwestie będą myślami przewodnimi tegorocznej debaty, organizowanej pod patronatem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.- 28.03.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Grupa PTWP, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ