Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Czesław Warsewicz, który wziął udział w panelu „Krajowy operator logistyczny w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju” zwrócił uwagę, że polska gospodarka powinna zacząć konkurować na świecie logistyką.
Jak zaznaczył, nasz kraj przestaje być zagłębiem taniej siły roboczej. „I dobrze. Obecnie wszyscy gracze na rynku mają ten sam dostęp do surowca, dlatego należy konkurować innymi elementami, w tym innowacyjnością i funkcją logistyki w gospodarce” – ocenił Warsewicz.
Jego zdaniem kluczowym elementem w tym zakresie powinien być logistyczny łańcuch wartości. „Bez tego elementu Strategia na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju nie będzie mogła być efektywnie wdrażana” - zaznaczył.
Według prezesa PKP Cargo „szybki rozwój polskiej gospodarki i wdrożenie Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju nie będzie możliwe bez powołania krajowego operatora logistycznego i przyznania mu narzędzi do integrowania wszystkich elementów tej struktury logistycznej, żeby w sposób najefektywniejszy, czyli konkurencyjny te produkty dostarczać”.
Podobnego zdania był prof. Mirosław Chaberek z Uniwersytetu Gdańskiego. Według niego narodowy operator logistyczny to jedno z wielu brakujących ogniw polskiego systemu logistycznego.
„Proszę zwrócić uwagę, że trwają obecnie poważne przedsięwzięcia infrastrukturalne, budujemy drogi, rozwija się transport kolejowy, rusza przekop Mierzei Wiślanej - tych inwestycji jest bardzo dużo. Natomiast, aby zrealizować jakikolwiek proces logistyczny potrzebnych jest jeszcze kilka elementów. Jednym z nich jest właśnie narodowy operator logistyczny” – mówił prof. Chaberek.
W ocenie eksperta zadaniem takiego operatora byłoby wspieranie gospodarki nie tylko w zakresie transportu, ale także w zakresie integracji systemów logistycznych. Prof. Chaberek wskazał, że takie kompetencje posiada spółka PKP Cargo, która mogłaby przejąć taką funkcję. Zaznaczył jednak, że zanim to się stanie spółka powinna rozbudować swój potencjał w zakresie zbierania i magazynowania informacji.
Na pytanie o możliwą datę powołania krajowego operatora logistycznego prezes Warsewicz zaznaczył, że jest jeszcze za wcześnie by ją wskazać. Jego zdaniem chodzi raczej o to, aby PKP Cargo mogła „naturalnie przejąć te kompetencje”. Według niego pierwszym krokiem ku temu byłoby stworzenie z PKP Cargo partnera logistycznego, który będzie w sposób naturalny oferował tego typu usługi i „poprzez najlepszą ofertę konkurował z innymi podmiotami”. Według Warsewicza dzięki temu możliwe byłoby dojście do funkcji krajowego operatora logistycznego w sposób ewolucyjny.
Kongres 590 to wydarzenie, którego głównym celem jest promowanie polskiej gospodarki. Swoją nazwę wziął od prefiksu kodu kreskowego, którym oznaczane są towary wytwarzane lub dystrybuowane przez polskie firmy. W tym roku odbywa się po raz czwarty.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.10.2019, 12:04 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
W 2024 roku pociągami PKP Intercity podróżowało 78,5 mln pasażerów
W ubiegłym roku PKP Intercity zanotowało rekordową liczbę pasażerów - 78,5 mln i szacuje, że w 2025 roku z jego usług skorzysta ponad 83,5 mln osób. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych najczęściej w 2024 roku wybierali trasy między Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Łodzią, Poznaniem i Lublinem. Przewoźnik oferuje 505 połączeń międzymiastowych.- 31.01.2025, 15:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ