Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Umowa dotyczy algorytmów, projektów wykonawczych, montażu i uruchomienia systemu oraz opracowania niezbędnej dokumentacji dotyczącej części tunelowej oraz drogowej - tłumaczy przedstawiciel Wasko.
Tunel Ursynów będzie najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce o długości ponad 2,3 kilometra. Będzie to tunel dwunawowy, co oznacza, że obie jezdnie będą znajdowały się w dwóch osobnych nawach, każda z nich będzie miała po trzy pasy ruchu. Zatem będą dostępne po trzy pasy ruchu oraz pas awaryjny w obu kierunkach. Według Wojciecha Wajdy sprawne funkcjonowanie tego tunelu przyniesie wiele korzyści Warszawie - nastąpi m.in. przejęcie części ruchu z istniejących dróg krajowych i wojewódzkich. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia, że zmiany wpłyną na: skrócenie czasu podroży, oszczędności na paliwie, zapewnienie komfortu jazdy, czy zmniejszenie ryzyka wypadków, a także ograniczenie emisji spalin i hałasu w stosunku do obecnie eksploatowanych dróg - podkreśla Wasko w komunikacie.
Projekt realizowany jest w systemie „projektuj i buduj”. Wartość umowy wynosi 24,6 mln zł netto (30,2 mln brutto), a planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to III kwartał 2020 roku.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.08.2017, 17:02 |
Źródło informacji | WASKO S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |