Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• W ciągu ostatnich 25 lat telematyka zrewolucjonizowała branżę transportową, ewoluując od podstawowego śledzenia pojazdów do kompleksowych rozwiązań do zarządzania flotą i danymi.
• Zastosowanie sztucznej inteligencji to kierunek oferujący bogatsze możliwości wspierania flot w zwiększaniu wydajności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, obchodzi w tym roku 25-lecie działalności. Firma świętowała tę okazję podczas uroczystości w swojej siedzibie w Amsterdamie.
„Telematyka zrewolucjonizowała branżę transportową, ewoluując od podstawowego śledzenia pojazdów do kompleksowych rozwiązań zarządzania flotą i danymi. Dzisiejszy pojazd generuje znacznie więcej danych, począwszy od naczep, a skończywszy na oponach. Coraz szersze połączenie różnych źródeł danych za pomocą holistycznych rozwiązań do zarządzania flotą umożliwia firmom flotowym nieustanne rozwijanie i optymalizowanie swoich operacji” - powiedział Jan-Maarten de Vries, prezes ds. rozwiązań do zarządzania flotą w Bridgestone Mobility Solutions.
Integracja i płynne udostępnianie danych stają się niezbędne dla firm flotowych, ponieważ pojawiają się coraz to nowe przypadki zastosowań od różnych dostawców, a potrzeby klientów są coraz bardziej złożone. Sztuczna inteligencja jeszcze bardziej podniesie poprzeczkę, oferując większe możliwości udoskonalenia rozwiązań do zarządzania flotą. Dotyczy to na przykład optymalizacji planowania tras, predykcyjnej eksploatacji oraz bezpieczeństwa dróg i kierowców.
De Vries: „Telematyka będzie nadal zapewniać rentowność w momencie, gdy floty będą stawiać czoła nowym wyzwaniom. Szczególnie rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję i pojazdy elektryczne będą miały ogromny wpływ na zarządzanie flotą w przyszłości. Dla nas jest jasne, że partnerstwo i współpraca będą miały zasadnicze znaczenie dla odblokowania nowych możliwości i dostarczania innowacyjnych zaawansowanych usług i modeli biznesowych, aby zapewnić wartość dodaną naszym klientom w tych dynamicznie zmieniających się czasach”.
Firma Webfleet jest liderem w branży zarządzania flotą od momentu jej wprowadzenia na rynek w Niemczech w 1999 roku, pełniąc kluczową funkcję w kształtowaniu rozwoju technologii zarządzania flotą w ciągu ostatnich dziesięcioleci. Obecnie Webfleet jest jednym z wiodących na świecie rozwiązań do zarządzania flotą, obsługującym ponad 60 000 klientów i kierowców w 180 krajach.
Kamienie milowe w historii Webfleet
1999: Webfleet, jedno z pierwszych na świecie rozwiązań SaaS do zarządzania flotą, trafia na rynek
DataFactory AG, startup założony w Lipsku w Niemczech w 1994 roku, wprowadza na rynek Webfleet 1.0, pierwsze centralne rozwiązanie do zarządzania flotą i wizualny interfejs użytkownika. Ponieważ floty mogą uzyskać dostęp do tej najnowocześniejszej technologii bez konieczności lokalnej instalacji, to rozwiązanie typu oprogramowanie jako usługa oferuje poziom skalowalności dotychczas nieosiągalny. Firmy flotowe szybko zrozumiały moc, jaką daje im to dynamiczne nowe rozwiązanie.
2001: menedżerowie flot i kierowcy coraz bliżej siebie
Webfleet, Blaunpunkt i Siemens łączą siły, aby uruchomić jeden z pierwszych połączonych systemów nawigacyjnych, który integruje monitoring z dwukierunkową komunikacją z kierowcą. Menedżerowie flot i kierowcy mają możliwość bliższej współpracy, która jest bardziej efektywna, dynamiczna i szybka.
2005: na czele pierwszej fali „track and trace”
TomTom przejmuje DataFactory, łącząc rozwiązanie do zarządzania flotą Webfleet z urządzeniami TomTom i LINK. Dzięki połączonej nawigacji i zarządzaniu zamówieniami firmy flotowe uzyskują ogromny zakres nowych informacji, które pozwalają szybciej podejmować inteligentne decyzje.
2006: numer jeden w Europie
Webfleet dynamicznie rozwija się dzięki międzynarodowej ekspansji, przejęciom i partnerstwom. Wraz z uruchomieniem TomTom WORK Webfleet staje się wiodącym europejskim rozwiązaniem do zarządzania flotą.
Od 2010: stała innowacyjność i wzrost
Kierowcy mogą korzystać z terminali PRO 7100 i 9100, które oferują udoskonalone prowadzenie po trasie i szybsze wyznaczanie trasy, co pozwala zaoszczędzić czas spędzany na drodze. Z poziomu eleganckiego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu kierowcy uzyskują dostęp do wielu funkcji i narzędzi, które pomagają im wykonywać pracę bezpieczniej i lepiej. Dane pojazdu są wykorzystywane do optymalizacji zużycia paliwa, ekologicznej jazdy i szkolenia kierowców. Webfleet wprowadza Optidrive, kompleksowe podejście pomagające kierowcom stale poprawiać wydajność w celu zapewnienia bezpieczniejszych podróży, niższego zużycia paliwa i bardziej zrównoważonych flot.
2019: Webfleet staje się częścią Bridgestone
Webfleet podejmuje kolejny duży krok w kierunku rozwoju. Wraz z oponami Bridgestone, zaawansowanymi rozwiązaniami oponiarskimi i siecią sprzedaży detalicznej, Webfleet jest teraz kluczowym elementem kompleksowej oferty flotowej.
2020: początek podróży z pojazdami elektrycznymi
Wraz z coraz większą liczbą firm dostrzegających korzyści płynące z pojazdów elektrycznych, Webfleet zobowiązuje się do zapewnienia im wsparcia w tej podróży. Rozwiązanie Webfleet do zarządzania flotą pojazdów elektrycznych umożliwia użytkownikom wykrycie, który pojazd w ich flocie można zastąpić modelem elektrycznym, monitorowanie flot mieszanych i opracowanie skutecznej strategii ładowania, która optymalizuje zwrot z inwestycji.
Rok 2024 i następne lata: rozwiązania mobilne dla przyszłości
Webfleet angażuje się w wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii, aby sprostać wyzwaniom operatorów flot, integrując czujniki opon, kamery samochodowe, sztuczną inteligencję i IoT w celu zwiększenia wydajności, bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju w branży flotowej teraz i w przyszłości.
Źródło informacji: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.06.2024, 09:00 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT