Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Łączna pula nagród to 40 000 zł! Pieniądze zostaną rozdzielone między 20 grup projektowych. Szansę na wygraną ma każdy! Dotychczas z grantów przeznaczonych w konkursie powstał m.in. symulator lotów w Sierakowicach, tańczący robot humanoidalny w liceum w Kole, wystawa fotografii oczu na ogrodzeniu gimnazjum w Warszawie i mural na starym ceglanym murze w Inowrocławiu.
"Nasi laureaci co roku zaskakują nas kreatywnością i pomysłami na niestandardowe projekty edukacyjne - komentuje Agnieszka von Mallek z Wydawnictwa Nowa Era, organizatora konkursu. - W wielu z nich uczniowie wykazują się fachową wiedzą techniczną na akademickim poziomie, w innych niesamowitą wrażliwością na sztukę, otwartością na problemy lokalnej społeczności, czy chęcią poznania historii przodków" - dodaje. W ciągu pięciu lat trwania konkursu organizatorzy na stronie www.projektzklasa.pl zgromadzili blisko 2 000 szczegółowo opisanych projektów, które są inspiracją dla innych.
Konkurs cieszy się dużą popularnością także ze względu na wartości edukacyjne, jakie przynosi nauczycielom i uczniom. "Pozwala na poszerzenie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim rozwija ważne kompetencje. Wymaga od ucznia kreatywności i konsekwencji w dążeniu do celu. Stawia przed nim wyzwania i kształci szereg umiejętności przydatnych w dorosłym życiu, np. umiejętność pracy w grupie, osiągania kompromisów, czy prezentacji" - komentuje Bartosz Dudek nauczyciel informatyki, koordynator projektu Robot Leonardo, zwycięzcy zeszłorocznej edycji konkursu. Jak się okazuje większość z wymienianych cech, których uczniowie uczą się podczas pracy projektem to tzw. umiejętności miękkie. Są one promowane i doceniane m.in. przez OECD, Parlament Europejski i wiele cenionych instytucji ze świata biznesu, kultury oraz edukacji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.10.2015, 14:46 |
Źródło informacji | Wydawnictwo Nowa Era |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Baker McKenzie: przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń pomogą zmniejszyć lukę płacową
Nowe przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń powinny zmniejszyć nierówności w zarobkach kobiet i mężczyzn, choć ich wdrożenie może stanowić wyzwanie dla wielu polskich firm, twierdzą prawnicy kancelarii Baker McKenzie. Zgodnie z dyrektywą unijną, pracodawcy zaraportują dane o luce płacowej, a jeśli wyniesie ona 5 proc. lub więcej bez obiektywnego uzasadnienia, będą musieli przeprowadzić wspólną ocenę płac z przedstawicielami pracowników.
- 31.01.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Baker McKenzie
-
Image
Trzeci salon rowerowy spółki Dadelo S.A. otworzy się już 1 lutego
W sobotę 1 lutego otwarty zostanie trzeci salon stacjonarny CentrumRowerowe.pl. Sklepy należą do Dadelo S.A., spółki notowanej na warszawskiej giełdzie, której główną działalnością jest sprzedaż rowerów, części i akcesoriów rowerowych online. Tym razem na lokalizację sklepu wybrane zostało Trójmiasto, a dokładniej Morski Park Handlowy w Gdańsku. Otwarcie kolejnego obiektu jest realizacją długofalowej strategii, która zakłada uruchomienie sieci 7 salonów stacjonarnych do 2027 roku.- 31.01.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oponeo
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ