Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wiedeń przedstawił nową koncepcję rozwoju obszarów miejskich opartą na strategii „Planu Rozwoju Miasta Step2025”. Strategia formułuje pola działania i środki służące wzmocnieniu istniejących i rozwojowi nowych centrów miasta. Nowe centra lokalne będą budowane w całej naddunajskiej metropolii tak, aby wszystkie udogodnienia dla mieszkańców znajdowały się w nie większej odległości niż piętnaście minut od miejsca zamieszkania.
Sklep spożywczy lub warsztat obuwniczy za rogiem, gabinet lekarski w odległości spaceru, biblioteka w sąsiedztwie, wszyscy mieszkańcy powinni korzystać z miasta, i to w najbliższej okolicy. Dlatego Wiedeń zatwierdził i zaczyna promować nową koncepcję rozwoju i rewitalizacji obszarów miejskich. Członek Zarządu miasta Wiednia ds. rozwoju miasta, Birgit Hebein, powiedziała: „Wiedeń ma stać się miastem krótkich odległości. Celem jest, aby każdy w Wiedniu mógł w ciągu kwadransa dotrzeć komunikacją miejską, rowerem lub pieszo do tętniącego życiem centrum z bogatą ofertą, od lokalnych udogodnień po wypoczynek, zdrowie i kulturę”.
Centra poszczególnych dzielnic muszą stać się bardziej atrakcyjne nie tylko dla mieszkańców i gości, ale także dla lokalnych przedsiębiorców. Austriacka stolica wzmocni rozwój istniejących i nowych centrów poszczególnych dzielnic, które będzie charakteryzowała wysokiej jakości przestrzeń publiczna, dobry i wygodny dostęp do transportu publicznego, obszary rekreacyjne i sportowe oraz miejsca spotkań.
Koniec centrów handlowych na obrzeżach?
Ogromne centra handlowe znajdujące się na obrzeżach, które są sprzeczne z ideą miasta krótkich odległości, czekają na ograniczenia. I choć wspierane będzie naturalne wielofunkcyjne zagospodarowanie przestrzenne Wiednia, zajmujące dużo miejsca obiekty typu centra handlowe czekają na ograniczenia. Jak wyjaśniają przedstawiciele władz wiedeńskich, takie oderwane od tradycyjnej struktury miejskiej obiekty są sprzeczne z jakością przestrzeni miejskiej i stanowią obciążenie dla środowiska i zdrowia ludzi. Tak więc w przyszłości centra handlowe mogą być budowane tylko tam, gdzie istnieją dobre połączenia komunikacyjne i fizyczna bliskość innych centrów. Zostanie to osiągnięte m.in. poprzez zapisy dotyczące budynków wielokondygnacyjnych, określenie typów centrów handlowych oraz przepisy dotyczące parkingów naziemnych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 11.03.2020, 12:03 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Eksperci MIWO: Polacy spędzają w budynkach 90 proc. swojego życia, powinni tam mieć komfortowe warunki PAP
Polacy spędzają w budynkach nawet 90 proc. swojego życia, ale także 90 proc. wszystkich pożarów ma miejsce w budynkach mieszkalnych. 71 proc. osób odczuwa problem hałasu w swoich domach, a budynki zużywają ok. 40 proc. energii w skali całej gospodarki - wynika z raportu „Przyjazne mieszkanie. Jak zapewniać Polakom oszczędne, bezpieczne i komfortowe mieszkania na lata” opracowanego przez ekspertów MIWO. Raport zawiera także diagnozę, w jaki sposób zapewnić w nich oczekiwany komfort.- 16.01.2025, 16:06
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom