Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Medical Inventi S.A. to innowacyjna spółka biotechnologiczna założona w 2015 roku z inicjatywy środowiska akademickiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie oraz inwestorów prywatnych. Specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji biomateriałów, które znajdują zastosowanie w ortopedii, stomatologii oraz weterynarii. Osiągnięciem zespołu badawczego było opracowanie kompozytu biomateriału kościozastępczego.
Tak zwana „sztuczna kość” po wszczepieniu integruje się z kością pacjenta i daje efekt tworzenia się kości własnej. Eliminuje to konieczność powtórnej operacji w celu usunięcia implantu, co oszczędza pacjentowi dodatkowego stresu i bólu.
Mowa o nowoczesnym preparacie implantacyjnym trzeciej generacji do stosowania w ortopedii, traumatologii narządu ruchu, chirurgii stomatologicznej oraz weterynarii. Kompozytem można np. wypełniać zębodoły, leczyć przetoki, uzupełniać ubytki kostne powstałe w wyniku urazów kończyn.
„Medical Inventi jest beneficjentem Funduszy Europejskich już od kilkunastu lat. Żartujemy, że jesteśmy w tym temacie weteranem. Nie ma roku, abyśmy nie aplikowali po wsparcie, ale również nie dostawali grantów na rozwój naszego biznesu. Fundusze Europejskie są jednym z naszych filarów rozwoju, bo dzięki nim zbudowaliśmy wiarygodność w oczach inwestorów oraz pozyskujemy kapitał na rozwój” - przekazała dr Anna Kasprzak-Czelej, wiceprezes Medical Inventi S.A.
Lubelska firma konsekwentnie wprowadza biomateriał kościozastępczy na rynek. Spółka uzyskała wymagane przepisami dopuszczenia na rynki europejskie i prowadzi rozmowy z kilkunastoma partnerami w celu rozpropagowania produktu na wielu rynkach świata. Trwają prace nad wprowadzeniem „sztucznej kości” na Filipinach, a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Singapurze, Wietnamie, Malezji i Indonezji oraz w USA i Kanadzie.
„Jesteśmy na początku kolejnego etapu, czyli komercjalizacji i budowania globalnej marki. Rozpędzamy się i to rozpędzamy się mocno w kolejnych obszarach: nie tylko ortopedii, ale też stomatologii oraz weterynarii. Do tego potrzebujemy kapitału i będziemy po niego sięgać, albo na polskiej giełdzie, a może za dwa lata również na giełdach zagranicznych” - zaznaczył prezes Maniecki.
Ważnym elementem pozyskiwania środków finansowych, głównie na rozwój innowacyjnego produktu, jest wsparcie z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej. Spółka Medical Inventi aplikowała o środki z programu „Automatyzacja i robotyzacja w MŚP”. Wartość dofinansowania wynosi ponad 1,5 mln zł.
W ramach projektu zaplanowano cztery działania, które krok po kroku podnoszą technologiczną dojrzałość firmy. Pierwsze z nich - audyt technologiczny wraz z oceną dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa - zostało już pomyślnie zrealizowane. Kolejne etapy obejmują automatyzację procesu formowania kształtek, co pozwoli na pełną personalizację projektowania i wytwarzania wyrobów dla zwierząt oraz automatyzację procesu pakowania, która znacząco zwiększy moce produkcyjne tej linii wyrobów. Całość uzupełnia proces cyfryzacji przedsiębiorstwa - wdrożenie nowoczesnych systemów IT do zarządzania zleceniami produkcyjnymi i magazynami, które usprawnią pracę firmy i wprowadzą ją na wyższy poziom organizacyjny.
„Mają nas one wnieść na wyższy poziom obsługi, zwłaszcza pod kątem zwiększania szybkości produkcji, wprowadzania rozwiązań proekologicznych, takich jak minimalizacja lub wręcz całkowita eliminacja odpadów, a także ujednolicania opakowań” - powiedziała dr Kasprzak-Czelej.
Perspektywa rozwoju Medical Inventi, m.in. dzięki umiejętnemu wykorzystaniu środków europejskich z programów realizowanych w PARP, rysuje się - jak stwierdzili menedżerowie spółki - optymistycznie.
„Jesteśmy przekonani, że mamy nie tylko solidny produkt, ale też dobrą strategię rozwoju i odpowiednie kompetencje, aby osiągnąć rynkowy sukces. Jeszcze trochę pracy i zbudujemy globalny brand oraz firmę, o której będziemy słychać na całym świecie” - powiedział Maciej Maniecki, prezes Medical Inventi.
„Najmocniej działają jednak prawdziwe przykłady - beneficjenci i ich osiągnięcia. To właśnie ich historie niosą największą inspirację, zachęcając kolejnych przedsiębiorców do działania, w tym wiele kobiet prowadzących własne firmy, dla których autentyczne doświadczenia i sukcesy innych uczestników programu mają szczególne znaczenie” - wskazała Karolina Dorywalska, dyrektor Departamentu Komunikacji i Marketingu.
Więcej informacji dotyczących projektów znajduje się na stronie PARP, w zakładce „Historie sukcesu”.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 09.12.2025, 09:00 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Andersen Consulting rozszerza ofertę w dziedzinie cyberbezpieczeństwa, nawiązując współpracę z firmą S-RM
- 09.12.2025, 09:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
BingX wprowadza duże ulepszenie copy tradingu, osiągając 1,3 miliarda skopiowanych zleceń
- 08.12.2025, 13:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ