Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Patrząc na liczbę sprzedanych pojazdów, Chiny są obecnie największym na świecie graczem w obszarze elektromobilności. W czołówce największych producentów „elektryków” znajdują się dwie chińskie firmy (BYD i Geely), jedna amerykańska (Tesla) oraz jedna niemiecka (Volkswagen).
„W Chinach wszystko liczone jest w milionach. Samochody, infrastruktura, z miesiąca na miesiąc przybywa ich coraz więcej. Widać to na ulicach chińskich miast, gdzie coraz częściej spotykane są zielone tablice oznaczające >>elektryki<< oraz hybrydy typu plug-in. To najbardziej przekonujący argument za tym, by właśnie tam szukać partnera do rozwijania elektromobilnego biznesu w Europie czy w Polsce” - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Założony w 1986 r. koncern Geely zajmował się początkowo produkcją części do lodówek. W 1997 r. wszedł do branży motoryzacyjnej, rozpoczynając produkcję aut na rynek chiński. Trzynaście lat później nabył Volvo, co wywołało spore zamieszanie na rynku. Potem kupił Lotusa, jest również udziałowcem Smarta i Mercedesa. W 2019 r. Geely utworzyło markę luksusowych aut elektrycznych Zeekr, którą zamierza podbijać także Europę.
„Koncern Geely i wszystkie wchodzące w jego skład marki dają mu 4. miejsce na świecie pod względem liczby rejestracji samochodów elektrycznych. Stąd bardzo dobrze się stało, że projekt ElectroMobility Poland zyskał takiego partnera. To z całą pewnością game-changer i najważniejsza informacja, która się pojawiła w historii tego projektu” - mówi Maciej Mazur.
I dodaje: „Oczywiście to nie oznacza, że będzie się on rozwijał bez żadnych wyzwań do samego końca. Cały czas jest to ogromne wyzwanie biznesowe i organizacyjne”.
Ogłoszona przez ElectroMobility Poland w listopadzie ubiegłego roku współpraca z Geely obejmuje zakup przez EMP technologii platformy, którą inżynierowie polskiego producenta będą mogli rozwijać i dostosowywać do potrzeb projektu, a także współdziałanie zespołów R&D obydwu firm w zakresie opracowania i integracji architektury elektrycznej samochodu Izera, jego układów napędowych oraz nadwozia.
Platforma SEA, której technologię nabyła polska marka od chińskiego koncernu, daje szerokie możliwości, jeśli chodzi o właściwości jezdne czy inne funkcje samochodu. Muszą one zostać w sposób optymalny dostosowane do pozycjonowania i charakteru marki czy założeń biznesowych Izery. Od EMP zależy to, w jaki sposób wykorzysta potencjał, jaki daje zakupiona technologia oraz jaki charakter będą miały polskie auta. Optymalne wykorzystanie architektury SEA to także jeden z najważniejszych elementów prac prowadzonych przez inżynierów EMP.
„W ElectroMobility Poland skupiamy kompetencje związane zarówno z technologiami poszczególnych podsystemów samochodu, jak i np. stylistyką. Współpraca z Geely gwarantuje nam realizację prac zgodnie ze sprawdzonym w branży procesem technologicznym i świetne kompetencje techniczne, które są niezbędne do tego, by projektować i wdrażać do produkcji poszczególne komponenty auta” - mówi Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland.
Biuro inżynieryjne ElectroMobility Poland znajduje się w Warszawie. I choć przedstawiciele partnera są głównie w Chinach, współczesna technologia umożliwia codzienną współpracę poprzez różnego typu narzędzia wirtualne.
„Stworzyliśmy interfejsy odzwierciedlające struktury po obu stronach, dzięki czemu jest możliwa efektywna współpraca mimo różnicy w skali wielkości EMP i Geely. Mamy zespoły związane z inżynierią nadwozi, architektury elektrycznej, układami napędowymi” - tłumaczy dyrektor Maliczenko.
Kontakt osobisty, poznanie drugiej strony są jednak niezbędne.
„Dlatego jak najczęściej staramy się realizować zadania w jednej lokalizacji. Co jakiś czas zespoły ElectroMobility Poland wybierają się do Chin, ale też zespoły chińskiego partnera przyjeżdżają do Europy” - mówi Łukasz Maliczenko.
Projekt polskiej marki motoryzacyjnej Izera realizowany jest w różnych szerokościach geograficznych przez zespoły wywodzące się z odmiennych kultur wynikających nie tylko z narodowości, ale i sposobu pracy.
„Projekt realizowany jest na najwyższym poziomie. W naszym zespole pracują inżynierowie z wieloletnim doświadczeniem nabytym u producentów samochodów z całego świata, którzy współpracują z zespołami o podobnym poziomie kompetencji po stronie Geely” - podkreśla dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.08.2023, 08:57 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PARP świętuje 20 lat Polski w Unii Europejskiej
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyłącza się do inicjatywy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej i świętuje 20 lat Polski w strukturach UE. Celebracja nie może ominąć także polskich przedsiębiorców, którzy dzięki Funduszom Europejskim mogą liczyć na wsparcie w realizacji swoich pomysłów biznesowych. Zaprasza do wspólnego świętowania, bo będzie się działo.- 29.04.2024, 12:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
H2POLAND: rozwój wodoru wymaga wsparcia finansowego i systemowego PAP
Transformacja energetyczna jest bardzo kosztowna, ale nie możemy z niej zrezygnować, jeśli chcemy odejść od paliw kopalnych - powiedział podczas kongresu H2POLAND & NetZero Forum Marek Zieliński, dyrektor biura innowacji 3W w BGK. „Wodór jest naturalnym kierunkiem, w którym powinniśmy podążać. Może on znaleźć zastosowanie w transporcie lądowym, kolejowym, morskim i powietrznym. Dzięki temu obniżymy emisję i spowodujemy, że będzie nam się żyło zdrowiej” - tłumaczył Marek Zieliński. Według niego rozwój technologii wodorowych wymaga nie tylko wsparcia finansowego, ale także systemowego, m.in. wprowadzenia odpowiednich regulacji prawnych.- 29.04.2024, 10:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Nano-Care Deutschland AG launches next generation of sustainable PFAS-free oleophobic coatings
Rehlingen-Siersburg, - Nano-Care Deutschland AG, leader in the development of innovative surface finishes, is excited to announce the launch of its latest product range. Taking “next generation products” as its theme, the company is introducing a range of revolutionary solutions that not only offer maximum performance, but also place a strong emphasis on sustainability and environmental compatibility.- 29.04.2024, 09:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS