Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Patrząc na liczbę sprzedanych pojazdów, Chiny są obecnie największym na świecie graczem w obszarze elektromobilności. W czołówce największych producentów „elektryków” znajdują się dwie chińskie firmy (BYD i Geely), jedna amerykańska (Tesla) oraz jedna niemiecka (Volkswagen).
„W Chinach wszystko liczone jest w milionach. Samochody, infrastruktura, z miesiąca na miesiąc przybywa ich coraz więcej. Widać to na ulicach chińskich miast, gdzie coraz częściej spotykane są zielone tablice oznaczające >>elektryki<< oraz hybrydy typu plug-in. To najbardziej przekonujący argument za tym, by właśnie tam szukać partnera do rozwijania elektromobilnego biznesu w Europie czy w Polsce” - mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.
Założony w 1986 r. koncern Geely zajmował się początkowo produkcją części do lodówek. W 1997 r. wszedł do branży motoryzacyjnej, rozpoczynając produkcję aut na rynek chiński. Trzynaście lat później nabył Volvo, co wywołało spore zamieszanie na rynku. Potem kupił Lotusa, jest również udziałowcem Smarta i Mercedesa. W 2019 r. Geely utworzyło markę luksusowych aut elektrycznych Zeekr, którą zamierza podbijać także Europę.
„Koncern Geely i wszystkie wchodzące w jego skład marki dają mu 4. miejsce na świecie pod względem liczby rejestracji samochodów elektrycznych. Stąd bardzo dobrze się stało, że projekt ElectroMobility Poland zyskał takiego partnera. To z całą pewnością game-changer i najważniejsza informacja, która się pojawiła w historii tego projektu” - mówi Maciej Mazur.
I dodaje: „Oczywiście to nie oznacza, że będzie się on rozwijał bez żadnych wyzwań do samego końca. Cały czas jest to ogromne wyzwanie biznesowe i organizacyjne”.
Ogłoszona przez ElectroMobility Poland w listopadzie ubiegłego roku współpraca z Geely obejmuje zakup przez EMP technologii platformy, którą inżynierowie polskiego producenta będą mogli rozwijać i dostosowywać do potrzeb projektu, a także współdziałanie zespołów R&D obydwu firm w zakresie opracowania i integracji architektury elektrycznej samochodu Izera, jego układów napędowych oraz nadwozia.
Platforma SEA, której technologię nabyła polska marka od chińskiego koncernu, daje szerokie możliwości, jeśli chodzi o właściwości jezdne czy inne funkcje samochodu. Muszą one zostać w sposób optymalny dostosowane do pozycjonowania i charakteru marki czy założeń biznesowych Izery. Od EMP zależy to, w jaki sposób wykorzysta potencjał, jaki daje zakupiona technologia oraz jaki charakter będą miały polskie auta. Optymalne wykorzystanie architektury SEA to także jeden z najważniejszych elementów prac prowadzonych przez inżynierów EMP.
„W ElectroMobility Poland skupiamy kompetencje związane zarówno z technologiami poszczególnych podsystemów samochodu, jak i np. stylistyką. Współpraca z Geely gwarantuje nam realizację prac zgodnie ze sprawdzonym w branży procesem technologicznym i świetne kompetencje techniczne, które są niezbędne do tego, by projektować i wdrażać do produkcji poszczególne komponenty auta” - mówi Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland.
Biuro inżynieryjne ElectroMobility Poland znajduje się w Warszawie. I choć przedstawiciele partnera są głównie w Chinach, współczesna technologia umożliwia codzienną współpracę poprzez różnego typu narzędzia wirtualne.
„Stworzyliśmy interfejsy odzwierciedlające struktury po obu stronach, dzięki czemu jest możliwa efektywna współpraca mimo różnicy w skali wielkości EMP i Geely. Mamy zespoły związane z inżynierią nadwozi, architektury elektrycznej, układami napędowymi” - tłumaczy dyrektor Maliczenko.
Kontakt osobisty, poznanie drugiej strony są jednak niezbędne.
„Dlatego jak najczęściej staramy się realizować zadania w jednej lokalizacji. Co jakiś czas zespoły ElectroMobility Poland wybierają się do Chin, ale też zespoły chińskiego partnera przyjeżdżają do Europy” - mówi Łukasz Maliczenko.
Projekt polskiej marki motoryzacyjnej Izera realizowany jest w różnych szerokościach geograficznych przez zespoły wywodzące się z odmiennych kultur wynikających nie tylko z narodowości, ale i sposobu pracy.
„Projekt realizowany jest na najwyższym poziomie. W naszym zespole pracują inżynierowie z wieloletnim doświadczeniem nabytym u producentów samochodów z całego świata, którzy współpracują z zespołami o podobnym poziomie kompetencji po stronie Geely” - podkreśla dyrektor rozwoju technicznego produktu w ElectroMobility Poland.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.08.2023, 08:57 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu