Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LOS ANGELES--(BUSINESS WIRE)-- Xsolla, globalna firma prowadząca działalność w obszarze handlu grami wideo, podpisała protokół uzgodnień (ang. MoU) z IT Park Uzbekistan w celu wsparcia postępów w branży gier w Uzbekistanie. Protokół formalizuje współpracę obu firm i toruje drogę do uruchomienia Xsolla IT Park Academy w 2025 r. Akademia posłuży jako ośrodek szkoleniowy dla miejscowych utalentowanych programistów oraz zapewni nowe możliwości w zakresie produkcji i opracowywania gier w rozwijającym się sektorze gier Uzbekistanu.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20241015651208/pl/.
W uroczystym podpisaniu protokołu, które odbyło się w siedzibie Xsolla w Los Angeles, wzięli udział Abdulakhad Kuchkarov, dyrektor wykonawczy IT Park Uzbekistan, Jahongir Kagirov, kierownik ds. zasobów informatycznych i eksportu usług w IT Park oraz Dmitri Burkovskiy, dyrektor ds. inwestycji w Xsolla.
Partnerstwo opiera się na strategii Xsolla dotyczącej zapewnienia edukacji na temat rozwoju gier w Azji Środkowej i na Bliskim Wschodzie w następstwie otwarcia Xsolla Curine Academy w Kuala Lumpur (Malezja) w kwietniu tego roku. Xsolla zamierza stworzyć Xsolla Global Academy oferującą lokalne ośrodki edukacyjne dla studentów, twórców gier i wschodzących gwiazd branży, aby umożliwić im naukę u boku kluczowych mentorów i ekspertów branżowych oraz dalsze doskonalenie pomysłów w zakresie gier bezpośrednio w regionie, z którego pochodzą.
W protokole uzgodnień wskazano szereg istotnych celów i planów dotyczących wsparcia rozwoju gier w Uzbekistanie, w tym stworzenia Inkubatora i Akceleratora sprzyjającego innowacyjności. Do 2030 r. nawiązana współpraca ma zaowocować nowymi miejscami pracy w sektorze gier, a Uzbekistan ma stać się ważnym ośrodkiem rozwoju gier. Partnerzy przeanalizują możliwości wsparcia studiów zajmujących się opracowywaniem gier na szczeblu lokalnym i globalnym za pośrednictwem platformy Xsolla, skupiając się na rozwoju regionalnym i współpracy międzynarodowej.
„Jesteśmy przekonani, że ta współpraca stanowi zasadniczy krok w ramach rozwoju branży gier w Uzbekistanie. Akademia dla twórców gier zapewni podwaliny dla kolejnego pokolenia twórców i innowatorów, dlatego ogromnie cieszymy się, że ta inicjatywa będzie mogła przyczynić się do rozwoju regionu” - powiedział Chris Hewish, dyrektor ds. strategii w Xsolla, odnosząc się do nawiązanego partnerstwa.
„Ten protokół uzgodnień stanowi istotny kamień milowy naszych starań na rzecz wspierania branży gier w Uzbekistanie. Nie mamy wątpliwości, że dzięki połączeniu wiedzy fachowej Xsolla i naszego zaangażowania na rzecz kultywowania talentów partnerstwo zapewni nowe możliwości lokalnym i globalnym społecznościom graczy” - wtórował mu Abdulakhad Kuchkarov, dyrektor wykonawczy IT Park Uzbekistan.
Współpraca Xsolla i IT Park Uzbekistan otwiera nowy, emocjonujący rozdział w historii rozwoju branży gier w regionie. IT Park i Xsolla będą prowadzić działania sprzyjające innowacyjności i zrównoważonemu rozwojowi oraz ugruntowaniu pozycji Uzbekistanu na światowym rynku gier.
Więcej informacji na temat partnerstwa można znaleźć na stronie: xsolla.blog/uzbekistan
Xsolla
Xsolla to globalna firma zajmująca się handlem grami wideo, posiadająca solidny i wydajny zestaw narzędzi i usług zaprojektowanych specjalnie dla branży gier wideo. Od założenia w 2005 roku Xsolla pomogła tysiącom twórców i wydawców gier różnej wielkości finansować, promować, uruchamiać i zarabiać na swoich grach na całym świecie i na wielu platformach. Misją Xsolla, innowacyjnego lidera handlu grami, jest rozwiązywanie nieodłącznych problemów związanych z globalną dystrybucją, marketingiem i monetyzacją, aby pomóc swoim partnerom dotrzeć do większej liczby obszarów geograficznych, generować większe przychody i tworzyć relacje z graczami na całym świecie. Firma posiada siedzibę główną i jest zarejestrowana w Los Angeles (Kalifornia) oraz posiada biura w Londynie, Berlinie, Seulu, Pekinie, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokio, Montrealu i innych miastach na całym świecie. Xsolla obsługuje główne tytuły gier partnerów, takie jak „Valve”, „Twitch”, „Epic Games”, „Take-Two”, „KRAFTON”, „Nexters”, „NetEase”, „Playstudios”, „Playrix”, „miHoYo” i inne.
Więcej informacji można znaleźć na stronie xsolla.com.
IT Park Uzbekistan
Wiodący ośrodek innowacji w Uzbekistanie przyczyniający się do rozwoju krajowego sektora IT za pośrednictwem działalności edukacyjnej, infrastruktury oraz inkubatorów przedsiębiorczości. Założona z myślą o wsparciu prężnego ekosystemu technologicznego, firma IT Park koncentruje się na edukacji w dziedzinie IT, przyspieszaniu rozwoju i wspieraniu nowych przedsiębiorstw za pomocą szeregu usług, od szkoleń po możliwości finansowania. Organizacja współpracuje również z partnerami na szczeblu lokalnym i międzynarodowym w celu wspierania eksportu, tworzenia miejsc pracy i rozwoju talentów w dziedzinie technologii cyfrowych. Firma IT Park zasadniczo przyczynia się do ugruntowania pozycji Uzbekistanu jako regionalnego ośrodka IT, dążąc do zwiększenia eksportu usług informatycznych i stworzenia ponad 300 000 miejsc pracy do 2030 r.
Więcej informacji można znaleźć na stronie IT Park Uzbekistan
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241015651208/pl/.
Źródło: Xsolla
KONTAKT:
Kontakt dla mediów
Derrick Stembridge
dyrektor ds. public relations, Xsolla
e-mail: d.stembridge@xsolla.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.10.2024, 16:04 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |