Pobierz materiał i Publikuj za darmo
BAKU, Azerbejdżan--(BUSINESS WIRE)-- Xsolla, globalna firma prowadząca działalność w obszarze handlu grami wideo, poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy ze StarNest i Agencją Innowacji i Rozwoju Cyfrowego (ang. IDDA) w Azerbejdżanie w celu ustanowienia Akademii Xsolla StarNest oraz uruchomienia programu inkubatora przedsiębiorczości. Informację o tej przełomowej współpracy podano podczas największego festiwalu poświęconego rynkowi gier w regionie, Gamesummit Winter Edition 2024, który odbył się w Baku (Azerbejdżan).
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20241209093131/pl/
Podczas wydarzenia Gamesummit Winter Edition 2024 podkreślono rozwój branży gier w Azerbejdżanie, zapewniając okazję do omówienia trendów, przedstawienia najlepszych praktyk z całego świata oraz zaprezentowania gier opracowanych na szczeblu lokalnym. Podczas festiwalu IDDA i Xsolla poinformowały o swoich planach mających na celu wsparcie lokalnych twórców, osób opracowujących gry oraz studiów gier za pomocą nowatorskich szkoleń, programów inkubatora i akceleratora przedsiębiorczości, a także dostępu do środków finansowych i zasobów technologicznych. Partnerstwo umożliwi Azerbejdżanowi objęcie istotnej roli w globalnej branży gier, przyczyniając się zarazem do rozwoju lokalnych talentów i innowacji.
„Ta współpraca otwiera niesamowite możliwości w zakresie wspólnej realizacji projektów, które przyczynią się do rozwoju sektora gier w Azerbejdżanie” - powiedziała Yevgeniya Bikmurzina, kierowniczka działu ds. ekosystemu innowacji w IDDA. - Studia gier z Azerbejdżanu zyskają dostęp do niezbędnych narzędzi i zasobów, które pozwolą im wyróżnić swoją ofertę na globalnym rynku”.
„Partnerstwo wyznacza ważny moment w historii Xsolla, ponieważ nawiązujemy współpracę z azerbejdżańskimi liderami, pragnąc uwolnić potencjał regionu” - powiedział Rytis Joseph Jan, starszy wiceprezes ds. globalnych partnerstw strategicznych Xsolla. - Łącząc całą naszą wiedzę fachową z wizjonerskim przywództwem naszych partnerów, pragniemy wesprzeć kolejne pokolenie utalentowanych twórców z Azerbejdżanu, a także pobudzić istotne innowacje o zasięgu globalnym”.
Inkubator i akcelerator przedsiębiorczości Xsolla w Azerbejdżanie
Inkubator i akcelerator przedsiębiorczości powołany przez Xsolla w Azerbejdżanie przyczyni się do wsparcia azerbejdżańskiej społeczności twórców gier, zapewniając im niezbędne narzędzia, mentoring i zasoby, by mogli przekuć swoje pomysły w pomyślne przedsięwzięcia. Inkubator pomoże twórcom na wczesnym etapie prac w przeformułowaniu początkowych koncepcji, zdobyciu wiedzy technicznej i nawiązaniu współpracy z ekspertami z całego świata. Akcelerator wesprze ugruntowane studia gier w zwiększeniu skali prowadzonej działalności dzięki udostępnieniu finansowania, zapewnieniu mentoringu oraz pomocy w nawiązaniu międzynarodowych kontaktów branżowych. Programy te zapewnią Azerbejdżanowi wiodącą rolę w sektorze gier, otwierając nowe możliwości dla lokalnych talentów, aby mogli odnosić sukcesy na całym świecie.
Akademia Xsolla StarNest
Akademia Xsolla StarNest zapewni 90 młodym twórcom specjalistyczne szkolenia w dziedzinie opracowywania gier. Ponadto program inkubatora przedsiębiorczości, który wystartuje w 2025 r., zapewni wsparcie lokalnym studiom gier, oferując mentoring ekspertów z całego świata, dostęp do środków finansowych oraz możliwości prezentacji opracowywanych gier na arenie międzynarodowej.
StarNest, azerbejdżańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, stanie na czele wysiłków mających na celu pozyskanie dedykowanego ośrodka, w którym powstanie Akademia, aby zapewnić środowisko sprzyjające rozwojowi i nauce. IDDA będzie odpowiadać za strategiczny nadzór nad przedsięwzięciem, aby dostosować tę inicjatywę do realizacji krajowych celów Azerbejdżanu w zakresie transformacji cyfrowej.
Regionalna siedziba
Xsolla rozważa również możliwości otwarcia regionalnej siedziby w Azji Środkowej w Baku, aby pogłębić swoje zaangażowanie na rzecz społeczności i twórców gier w regionie. Siedziba nie tylko posłuży jako regionalny ośrodek, ale również centrum technologiczne prowadzące nowatorskie prace rozwojowe i zapewniające wsparcie w zakresie wiodących rozwiązań branżowych firmy.
Dzięki partnerstwu Xsolla i StarNest sektor gier w Azerbejdżanie wkracza w nową erę, realizując wspólną wizję obu firm, by kraj ten mógł objąć rolę regionalnego lidera w dziedzinie rozwoju gier i innowacji cyfrowych.
Ta przełomowa współpraca kładzie podwaliny pod ustanowienie w Azerbejdżanie ośrodka innowacji gier i rozwoju talentów. Więcej informacji można znaleźć na stronie: xsolla.blog/azerbaijan
Xsolla
Xsolla to globalna firma zajmująca się handlem grami wideo, posiadająca solidny i wydajny zestaw narzędzi i usług zaprojektowanych specjalnie dla branży gier wideo. Od założenia w 2005 roku Xsolla pomogła tysiącom twórców i wydawców gier różnej wielkości finansować, promować, uruchamiać i zarabiać na swoich grach na całym świecie i na wielu platformach. Misją Xsolla, innowacyjnego lidera handlu grami, jest rozwiązywanie nieodłącznych problemów związanych z globalną dystrybucją, marketingiem i monetyzacją, aby pomóc partnerom dotrzeć do większej liczby obszarów geograficznych, generować większe przychody i tworzyć relacje z graczami na całym świecie. Firma posiada siedzibę główną i jest zarejestrowana w Los Angeles (Kalifornia) oraz posiada biura w Londynie, Berlinie, Seulu, Pekinie, Kuala Lumpur, Raleigh, Tokio, Montrealu i innych miastach na całym świecie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej xsolla.com
Agencja Innowacji i Rozwoju Cyfrowego (IDDA)
IDDA to azerbejdżańska agencja rządowa wyspecjalizowana w dyplomacji i analizach cyfrowych, która oferuje badania naukowe, szkolenia i konsultacje w celu wspierania obecności instytucji w sferze cyfrowej. Agencja odgrywa wiodącą rolę w kształtowaniu nowoczesnych strategii dyplomatycznych z wykorzystaniem cyfrowych narzędzi oraz analizy danych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej idda.az
StarNest
StarNest to wiodące azerbejdżańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne dostarczające rozwiązania w zakresie łączności internetowej i nawiązywania komunikacji, w tym usługi szerokopasmowe, usługi łączności dla przedsiębiorstw oraz usługi wsparcia w zakresie infrastruktury informatycznej. StarNest dąży do wspierania rozwoju technologicznego i transformacji cyfrowej w całym Azerbejdżanie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej starnest.io
GameSummit
GameSummit to wybitna organizacja z Azerbejdżanu, która koncentruje się na rozwoju branży gier. Za pomocą wydarzeń, takich jak Gamesummit Winter i Summer Edition, zapewnia możliwości lokalnym studiom gier, wspiera innowacje i szerzy wiedzę na temat perspektyw zawodowych w sektorze gier i sportów elektronicznych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej gamesummit.ai
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20241209093131/pl/
Źródło: Xsolla
KONTAKT:
Derrick Stembridge
Globalny dyrektor ds. Public Relations
Xsolla
e-mail: d.stembridge@xsolla.com
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.12.2024, 09:18 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |