Newsletter

ZAKŁADY MAGNEZYTOWE ROPCZYCE SA (15/2019) Stanowisko podmiotu dominującego dotyczące podstawowych założeń do Programu Motywacyjnego

13.05.2019, 17:20aktualizacja: 13.05.2019, 17:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 15/2019

Zarząd spółki pod firmą Zakłady Magnezytowe "ROPCZYCE" S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, że w dniu 13 maja 2019 r. uzyskał wiedzę w zakresie treści uchwały przyjętej przez grupę akcjonariuszy Spółki należących do zawartego w dniu 26 listopada 2018 r. porozumienia dotyczącego prowadzenia zgodnej oraz trwałej polityki wobec Spółki (raport bieżący nr 54/2018), reprezentujących bezpośrednio łącznie ponad 33% ogólnej liczby w Spółce oraz posiadających wspólnie status podmiotu dominującego wobec Spółki (zwanych dalej jako "Grupa G8"), zawierającej zalecenia dotyczące podstawowych założeń dla programu motywacyjnego opracowywanego w Spółce, o którym mowa w raporcie bieżącym Spółki nr 11/2019 z dnia 16 kwietnia 2019 r. ("Program Motywacyjny").

Grupa G8 sformułowała jednomyślnie następujące zalecenia odnoszące się do podstawowych założeń Programu Motywacyjnego:

1) największą wartością Spółki, od początku jej funkcjonowania, była i nadal jest wysoko wykwalifikowana, lojalna oraz doświadczona kadra kierownicza (dalej jako: "Kluczowy Personel"), dzięki której na przestrzeni ostatnich lat, Spółka zbudowała stabilną pozycję na rynku krajowym i zagranicznym, zapewniając sobie szanse rozwoju działalności w każdym obszarze;

2) mając na uwadze aktualną sytuację finansową Spółki oraz stojące przed nią w najbliższej przyszłości ambitne wyzwania rozwojowe związane z kontynuacją realizacji Strategii przyjętej uchwałą Zarządu w dniu 11 kwietnia 2017r. (raport bieżący 14/2017), a także dynamicznie zmieniające się niezwykle konkurencyjne otoczenie rynkowe, z perspektywy interesu Spółki zasadnym jest opracowanie oraz przyjęcie Programu Motywacyjnego, którego efektem byłoby wzmocnienie więzi pomiędzy Kluczowym Personelem a Spółką oraz stworzenie dodatkowego mechanizmu motywującego, który da możliwość partycypowania kadry w wypracowywanym jej wysiłkami wzroście rentowności i wartości fundamentalnej Spółki, poprzez dopuszczenie Kluczowego Personelu do udziału w akcjonariacie, co równocześnie pozytywnie wpłynie na wzmocnienie udziału managementu w strukturze właścicielskiej Spółki;

3) z uwagi na kluczowe cele Programu Motywacyjnego Grupa G8 wyraża oczekiwanie, że:

a) co najmniej 70% wszystkich akcji własnych Spółki przeznaczonych do realizacji Programu Motywacyjnego, zostanie zaoferowanych osobom niewchodzącym w skład Zarządu Spółki;

b) beneficjentami Programu Motywacyjnego powinni być starannie wytypowani pracownicy Spółki, którzy z uwagi na kompetencje oraz strategiczny charakter świadczeń realizowanych na rzecz Spółki, należą do grona osób wnoszących najistotniejszy wkład w budowanie długoterminowej wartości fundamentalnej Spółki i w jej rozwój, z zastrzeżeniem, że do omawianego grona nie powinni zaliczać się wyłącznie pracownicy najwyższego szczebla menadżerskiego, lecz siatką motywacyjną powinny zostać objęte także kluczowe osoby zajmujące stanowiska kierownicze, we wszystkich obszarach działalności Spółki;

4) na potrzeby realizacji Programu Motywacyjnego, w całym okresie jego obowiązywania, powinny być przeznaczone zdematerializowane akcje własne Spółki w ilości nie większej niż dozwolona przepisami prawa (tj. maksymalnie do 20% aktualnego kapitału zakładowego Spółki), która to ilość powinna zostać zaproponowana w oparciu o wielowariantową analizę wszystkich parametrów, tak aby zapewnić realizację założeń Programu Motywacyjnego, zarówno na poziomie celów biznesowych, finansowych i kadrowych Spółki;

5) Programem Motywacyjnym powinien zostać objęty okres co najmniej kolejnych 5 (pięciu) lat obrotowych Spółki, zaś do każdego z nich należy przypisać precyzyjnie zdefiniowane cele, od których osiągnięcia zależeć będzie ostateczne uzyskanie przez beneficjentów Programu Motywacyjnego praw do konkretnej liczby akcji Spółki;

6) określając cele dla każdego roku realizacji Programu Motywacyjnego, należy mieć na uwadze w szczególności ich mobilizujące i lojalnościowe znaczenie dla Kluczowego Personelu, a także konieczność zapewnienia Spółce dynamicznego rozwoju w realnym do osiągnięcia wymiarze;

7) określając cele należy wystrzegać się rozwiązań, w ramach których osiągnięcie zakładanych rezultatów oraz wysiłki pracowników Spółki, mogą zostać w całości zniweczone przez czynniki zewnętrzne, niepodlegające bezpośrednim wpływom beneficjentów Programu Motywacyjnego;

8) dla osiągnięcia celów pokładanych w Programie Motywacyjnym zaleca się wypracowanie mechanizmów, stymulujących beneficjentów Programu Motywacyjnego do traktowania nabytych w ten sposób akcji Spółki, jako inwestycji długoterminowej; w zakresie rozwiązań dozwolonych prawem zasadnym wydaje się rozważenie wprowadzenia czasowego oraz częściowego ograniczenia rozporządzania akcjami nabytymi w ramach Programu Motywacyjnego, tak aby uchronić pozostałych inwestorów przed skumulowaną, istotną podażą tych papierów wartościowych na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.

W przywołanym stanowisku Grupy G8 odnotowano także, iż sformułowane przez nią zalecenia oraz sugestie "stanowić mają przyczynek do dyskusji wszystkich podmiotów zainteresowanych nad optymalnymi z perspektywy interesu Spółki zasadami funkcjonowania Programu Motywacyjnego oraz bazę dla dalszych prac koncepcyjnych Zarządu Spółki nad zasadami wdrożenia Programu Motywacyjnego".

Spółka zakwalifikowała wiadomość o stanowisku Grupy G8 jako informację poufną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia MAR z uwagi na status Grupy G8 jako podmiotu dominującego wobec Spółki oraz fakt, iż ostateczna treść Programu Motywacyjnego musi zostać zaaprobowana przez Walne Zgromadzenie Spółki.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 13.05.2019, 17:20
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ