Newsletter

ZAKŁADY TŁUSZCZOWE KRUSZWICA SA (13/2018) Powołanie nowych członków Rady Nadzorczej ZT "Kruszwica" S.A.

06.06.2018, 16:18aktualizacja: 06.06.2018, 16:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 13/2018

Zarząd Zakładów Tłuszczowych "Kruszwica" Spółka Akcyjna (dalej: Spółka) informuje, że podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki, w dniu 6 czerwca 2018 roku uprawniony akcjonariusz Koninklijke Bunge B.V., posiadający 64,22% kapitału zakładowego Spółki powołał w skład Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby: Pan Tommy Jensen, Pani Julie Hawkins, Pan Jean-Pierre Goullet, Pan George Allard, Pan William Dujardin, Pan Mariusz Szeliga, Pan prof. Jerzy Rajski i Pan Sławomir Ludwikowski oraz uprawniony akcjonariusz Windstorm Trading and Investments Limited, posiadający 25,26% kapitału zakładowego Spółki powołał w skład Rady Nadzorczej Spółki następujące osoby: Pan Markus Sieger i Pan Roman Górny, przy czym osoby te wyraziły na to zgodę.

Poniżej przedstawiono informacje dotyczące wykształcenia, kwalifikacji i przebiegu kariery zawodowej członków Rady Nadzorczej powołanych w dniu 6 czerwca 2018 roku.

Tommy Jensen

Pan Tommy Jensen pracuje zawodowo od 1979 r., zajmując stanowiska: w latach 1989-1990 handlowca (commodity trader) w Unicao A/S w Danii; w latach 1990-1992 menadżera działu spożywczego (commodity desk manager) w Jyske Bank A/S w Danii; w latach 1992-1995 menedżera obszaru ds. marketingu w Deutsche Conti GmbH w Niemczech; w latach 1995-1999 dyrektora naczelnego Contipol sp. z o.o.; w latach 1999-2002 Wiceprezesa Zarządu oraz Dyrektora Naczelnego jednostki operacyjnej w Animex S.A. Tommy Jensen jest związany zawodowo z ZT "Kruszwica" S.A. od dnia 1 kwietnia 2003 r. W przeszłości pełnił funkcję członka Zarządu i Dyrektora Generalnego ZT "Kruszwica" S.A., Prezesa Zarządu, a od 2013 r. pełni funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej ZT "Kruszwica" S.A.

Julie Hawkins

Pani Julie Hawkins jest absolwentką londyńskiego Brunel University, w którym w 1999 roku uzyskała tytuł prawniczy (ang. LLM Honours). W 2000 roku Pani Hawkins ukończyła College of Law w Londynie, uzyskując dyplom w zakresie praktyki prawniczej. W 2001 roku Pani Hawkins rozpoczęła pracę w firmie Middleton Potts Solicitors w Londynie, a w 2003 roku uzyskała tytuł kwalifikowanego adwokata na Anglię i Walię. W latach 2003 - 2011 Pani Hawkins była prawnikiem w firmie Cargill International SA w Genewie. W 2011 roku Pani Hawkins rozpoczęła pracę dla Bunge, pełniąc funkcję starszego prawnika (ang. senior lawyer), w 2017 roku przyjęła stanowisko asystenta naczelnego prawnika Bunge na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. W 2018 roku Pani Hawkins przyjęła funkcję asystenta naczelnego prawnika Bunge w segmencie Globalnej Dystrybucji i na obszar Europy centralno-północnej.

Jean-Pierre Goullet

Pan Jean-Pierre Goullet jest absolwentem Szkoły Biznesu w Nicei, którą ukończył w 1991 roku, następnie uzyskując tytuł magistra paryskiego uniwersytetu Sorbonne w 1992 roku. Po ośmiu latach pracy w branży, pełniąc szereg funkcji finansowych w firmie Eridania Beghin-Say na Węgrzech, w 2003 roku Jean-Pierre Goullet rozpoczął pracę dla Bunge, w następstwie akwizycji firmy Cereol. Przez cztery lata, do roku 2007, Pan Goullet pełnił funkcję dyrektora finansowego Bunge na Węgrzech, następnie, do roku 2011 - dyrektora finansowego Bunge na region DANUBE (Węgry, Rumunia, Bułgaria). W latach 2011 - 2017 sprawował szereg funkcji korporacyjnych (w tym dyrektora ds. doskonałości operacyjnej i kontrolera finansowego segmentu spożywczego Bunge w Europie), po czym otrzymał stanowisko dyrektora finansowego Bunge na rynki Europy centralno-północnej.

George Allard

W 2017 roku George Allard objął funkcję dyrektora finansowego w Bunge dla regionu Europa & Azja. Wcześniej, pełnił funkcję dyrektora finansowego Bunge na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (od 2015 r.), był dyrektorem finansowym Bunge na Amerykę Północną (od 2013 r.). Swoją pracę dla Bunge, George Allard rozpoczął w 2004 roku pełniąc funkcję szefa ds. operacji finansowych w Ameryce Północnej. Następnie pracował jako dyrektor finansowy Bunge w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej, po czym powrócił do Ameryki Północnej, gdzie kierował segmentem przetwórstwa zbóż w Bunge North America. Goerge Allard wniósł do Bunge dwanaście lat doświadczenia, pełniąc wcześniej szereg funkcji w strukturach finansowych firm Guidant Corporation i Eridania Beghin-Say. Pan Allard uzyskał licencjat z ekonomii University of Kentucky, a także stopnień magisterski w zakresie studiów międzynarodowych na The Johns Hopkins University.

Wiliam Dujardin

Obecnie William Dujardin pełni funkcję Dyrektora Naczelnego Bunge na Europę Centralną i Północną. Wcześniej, od dnia 1 stycznia 2016 roku William Dujardin pełnił funkcję Wiceprezesa segmentu Produktów i Składników Spożywczych w organizacji Bunge EMEA, piastował funkcję Dyrektora Generalnego Bunge na Amerykę Łacińską, pracując w Miami, w ramach której był odpowiedzialny za obrót towarami rolnymi i żywnością, a także działalność dystrybucyjną Grupy w Krajach Andyjskich, na Wyspach Karaibskich oraz w Ameryce Środkowej. W latach 2005-2011 pełnił on szereg funkcji strategicznych, związanych z rozwojem biznesu oraz kierowniczych w ramach Europejskiej organizacji Bunge, pracując w Genewie. Swoja karierę William rozpoczął w firmie Louis Dreyfus we Francji i w Południowej Afryce, pełniąc w niej szereg funkcji zarządczych. Jest absolwentem Handlu Zagranicznego na uniwersytecie Paris Dauphine University, posiada także tytuł MBA INSEAD.

Mariusz Szeliga

Pan Mariusz Szeliga jest absolwentem Akademii Rolniczej w Poznaniu. Od 1 września 1987 roku jest związany zawodowo z ZT "Kruszwica" S.A. W ramach kariery w Spółce piastował różne stanowiska w strukturze produkcyjno-technicznej, pracując w działach: technologicznym, rafinerii, szefa produkcji, a następnie kolejno na stanowisku dyrektora ds. produkcji (w latach 1997-1999) i dyrektora ds. przemysłowych (w latach 2000-2006). Obecnie zajmuje stanowisko dyrektora ds. operacji przemysłowych Bunge Europe oraz jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia Producentów Olejów.

Jerzy Rajski

Pan Jerzy Rajski jest emerytowanym profesorem zwyczajnym prawa cywilnego porównawczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Polskiej Akademii Umiejętności. Wykładał na wielu uczelniach zagranicznych w Belgii, Francji, Holandii, Kanadzie, we Włoszech i w USA. Autor ponad 200 publikacji naukowych wydanych w kraju i zagranica z zakresu prawa i postępowania cywilnego, międzynarodowego prawa handlowego oraz arbitrażu handlowego.

Pełnił funkcję arbitra w kilkuset krajowych i międzynarodowych sprawach cywilnych i handlowych.

Pan prof. Jerzy Rajski spełnia kryterium niezależności w Radzie Nadzorczej ZT "Kruszwica" S.A.

Sławomir Ludwikowski

Pan Sławomir Ludwikowski - członek niezależny Rady Nadzorczej. Pan Sławomir Ludwikowski ma wykształcenie wyższe. Ukończył Wydział Handlu Zagranicznego oraz Studium Doktoranckie Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki.

Pan Sławomir Ludwikowski posiada bogate doświadczenie zawodowe, pełnił w przeszłości funkcję przewodniczącego oraz członka Rad Nadzorczych w szeregu spółek prywatnych i z udziałem Skarbu Państwa. Aktualnie sprawuje funkcję członka rady nadzorczej (Board of Directors) oraz przewodniczącego komitetu audytu w kanadyjskiej spółce biotechnologicznej Helix Biopharma z siedzibą w Toronto, oraz funkcję przewodniczącego rady nadzorczej spółki Integrated Outsourcing Services S.A., grupującej spółki świadczące usługi outsourcingowe, z siedzibą w Warszawie. W latach 1996-1998 Pan Sławomir Ludwikowski sprawował funkcję Wiceprezesa Zarządu Narodowego Funduszu Inwestycyjnego nr 7 im. Kazimierza Wielkiego, a od roku 2002 do końca 2006 pracował na stanowisku przedstawiciela Bancroft Services UK LTD Przedstawicielstwo w Warszawie (fundusz private equity). Ponadto, od 2003 roku prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu doradczych usług finansowych, w tym w zakresie zarządzania funduszami inwestycyjnymi.

Pan Sławomir Ludwikowski spełnia kryterium niezależności w Radzie Nadzorczej ZT "Kruszwica" S.A.

Markus Sieger

Pan Markus Walter Sieger jest absolwentem wydziału ekonomii Uniwersytetu Nauk Stosowanych Biznesu i Administracji w Zurychu. Karierę zawodową rozpoczął w 1981 roku, pracując na rzecz Zurich Insurance Group, gdzie specjalizował się systemach informatycznych, realizując w tym czasie szereg projektów organizacyjnych i informatycznych. W 1994 przyłączył się do fincoord - spółki świadczącej usługi konsultingowe, na rynkach rozwijających się, w obszarze strategicznym i finansowym. W 1995 roku przyjął nominację na funkcję Partnera Zarządzającego, stając się drugim do co wielkości akcjonariuszem. Aktywnie angażując się w negocjowanie i strukturyzowanie projektów joint-ventures, Pan Marcus Walter Sieger koordynował prace w obszarach przedsiębiorczości, finansów, podatków oraz prawnym. Z powodzeniem przejął i zarządzał, w okresie przejściowym, projektami operacyjnymi wysokiego szczebla branży medialnej w Polsce. W trakcie 19 lat pracy dla fincoord, Pan Marcus Walter Sieger koncentrował swoje działania na sektorach: mediów, farmaceutycznym, inżynieryjnym oraz spożywczym. Obecnie i w przeszłości pełnił szereg funkcji nadzorczych (w tym członkostwo w radzie dyrektorów) w spółkach prywatnych i publicznych w Stanach Zjednoczonych i Europie. Od 1 lipca 2013, Pan Markus Walter Sieger świadczy usługi niezależnego doradztwa na rzecz udziałowców oraz spółek branży farmaceutycznej, spożywczej i medialnej w Europie Centralnej i Wschodniej. Od 1 czerwca 2016 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Polpharma S.A.

Roman Górny

Pan Roman Górny posiada wyższe wykształcenie. Ukończył AWF w Gdańsku oraz studia MBA w Prywatnej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie.

W latach 1993-2000 Pan Roman Górny pracował w spółce Fazer Polska sp. z o.o., początkowo jako menadżer ds. sprzedaży, następnie jako dyrektor handlowy i członek zarządu, a w latach 1998-2000 pełnił funkcję prezesa zarządu.

W okresie ostatnich pięciu lat, Pan Roman Górny pełnił funkcje: prezesa zarządu spółki Olvit-Pro sp. z o.o., - w latach 2001-2003, prezesa zarządu Ewico sp. z o.o. - w latach 2004-2006, prezesa zarządu Polskiego Stowarzyszenia Producentów Margaryny - w latach 2004-2006, a w latach 2005-2007 był członkiem komitetu ekspertów Światowej i Europejskiej Federacji Producentów Margaryn. Ponadto w latach 2000-2006 Pan Roman Górny był prezesem zarządu ZPT Olvit sp. z o.o., a w okresie od maja 2007 r. do czerwca 2008 r. pełnił funkcję prezesa zarządu Atlanta Poland S.A. w Gdańsku. W chwili obecnej Pan Roman Górny pełni funkcję prezesa zarządu Herbapol Warszawa Sp. z o.o.

Działalność prowadzona przez w/w członków Rady Nadzorczej poza Spółką nie ma charakteru działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce. W/w członkowie Rady Nadzorczej nie uczestniczą też w spółce konkurencyjnej jako wspólnicy spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej oraz nie uczestniczą w konkurencyjnej osobie prawnej jako członkowie jej organu.

W/w członkowie Rady Nadzorczej nie są wpisani do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego na podstawie ustawy o KRS.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.06.2018, 16:18
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii