Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdecydowanych na wybór fabrycznie nowych traktorów jest 21,9 proc. badanych rolników, planujących inwestycję w ciągnik rolniczy. 24,2 proc. nie podjęło jeszcze decyzji, jaki ciągnik kupić: używany czy nowy.
„Rolnicy coraz chętniej wybierają ciągniki używane – mówi Michał Poźniak, szef sprzedaży maszyn rolniczych Kubota, oddział w Polsce. – Od kilku lat obserwujemy tendencję, że rynek nowych ciągników rolniczych maleje z każdym rokiem, a rynek ciągników używanych się umacnia. W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano ponad 8 tys. nowych ciągników rolniczych i praktycznie 3 razy więcej traktorów używanych”.
Hodowcy wybierają używane
Na maszynę z drugiej ręki zdecydowanych jest 67,9 proc. producentów mleka i niewiele mniej, bo 65,5 proc. producentów mięsa. Co równie ciekawe, w ponad 71 proc. przypadków używany ciągnik kupiony zostanie za gotówkę (oszczędności rolnika). Co czwarty rolnik planujący zakup w ciągu najbliższego roku skorzysta natomiast z finansowania zewnętrznego, takiego jak kredyt czy pożyczka.
Nowe traktory pojawią się w dużych gospodarstwach
Fabrycznie nowe traktory planuje kupić 44,2 proc. gospodarstw roślinnych oraz 31,7 proc. gospodarstw mlecznych, W przypadku nowych traktorów, większość kupujących oprócz zaangażowania własnych środków, skorzysta też z dofinansowania z UE (47,3 proc.) lub innych rozwiązań, np. finansowania fabrycznego (35,2 proc.).
„Rolnik, który planuje zakupić nowy ciągnik rolniczy, zarządza gospodarstwem o powierzchni nie mniejszej niż 30 ha. Pochodzi z gospodarstwa znajdującego się na Lubelszczyźnie, Mazowszu, Warmii i Mazurach, na Dolnym Śląsku, w województwie świętokrzyskim bądź zachodniopomorskim. Jest to rolnik, który zazwyczaj wie, czego chce. Podejmuje szybkie decyzje, a decyzję o zakupie ciągnika może podjąć w przeciągu 6 miesięcy. Będzie korzystał z finansowania ze środków unijnych, z kredytu preferencyjnego lub finansowania fabrycznego” – mówi Michał Poźniak.
Kupujemy ciągnik, kiedy obecny jest już stary
Najczęściej wskazywaną przyczyną zakupu ciągnika, jest wiek obecnie używanego traktora. Odpowiada tak 50,8 proc. rolników planujących zakup. Gospodarze, którzy wybiorą traktor używany, często zwracają także uwagę na konieczność dostosowania ciągnika do innych (nowych) maszyn rolniczych (31,1 proc.) Z kolei rolnicy zamierzający kupić fabrycznie nowy traktor, w 39,4 proc. przypadków chcą wykorzystać środki z programu PROW.
Informacja o badaniu
Sondaż został przeprowadzony w maju 2019 roku, metodą CAWI, w oparciu o model Real Time Sampling (RTS). W sondażu wzięło udział 1584 respondentów, z czego 73 rolników zadeklarowało nabycie ciągnika w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W analizach wzięto pod uwagę tylko tę grupę respondentów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.07.2019, 15:38 |
Źródło informacji | Martin & Jacob |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
-
Image
Hot dog - król szybkiej przekąski. Jak Circle K zapoczątkował hot dogową rewolucję na polskich stacjach paliw?
Hot dog to dla wielu kierowców nie tylko szybka przekąska, ale symbol podróży i wygodnego przystanku w trasie. Dla młodych kierowców klasyczna bułka z parówką w trasie to norma i może nie mieścić im się w głowach, że jeszcze na początku lat 90. wakacyjna podróż zaczynała się od przygotowania kanapek we własnym domu. Jak w takim razie hot dog trafił na polskie stacje paliw?- 04.07.2025, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Circle K Polska
-
Image
Wakacyjna mobilność w firmie? Z leasingiem rozwiniesz biznes w podróży
Lato to czas wyjazdów, urlopów i większej mobilności. Dla wielu przedsiębiorców to także moment, gdy firma może „ruszyć” do przodu - niezależnie od lokalizacji. Praca zdalna i hybrydowa stały się nowym standardem, który na dobre zagościł na rynku. Wakacyjna swoboda może oznaczać większą produktywność, ale tylko wtedy, gdy masz odpowiedni sprzęt. Dobra wiadomość? Niezbędne wyposażenie mobilne sfinansujesz w leasingu bez wydawania gotówki.
- 04.07.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: LeaseLink
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ